  • 71. Data: 2013-10-16 22:10:23
    Temat: Re: OC i "znikajacy samochod"
    Od: "kashmiri" <k...@l...co.uk>

    "Artur Maśląg" wrote in message
    news:525eef6b$0$2285$65785112@news.neostrada.pl...

    W dniu 2013-10-16 20:21, kashmiri pisze:
    (...)

    > Hmmm, tłumaczenie dobre jak każde inne i nic z niego nie wynika.
    > Na przerejestrowanie pojazdu jest w Polsce 30 dni i nie opowiadaj
    > o jakichś powodziach. Zresztą różnie to wygląda w różnych krajach.

    No i co z tego, skoro ci umowę KS i dane sprzedawcy diabli wzięli?
    Przecież to absurd, żeby te dane musiał na papierze dostarczyć do urzędu
    kupujący, skoro urząd te dane i tak ma.

    > Różne są formy "przeniesienia" własności i jak trafnie zauważyłeś,
    > w UK "obie strony" robią to "tego samego dnia". W opisywanym przypadku
    > w Polsce jak widać chyba nikt tego nie zrobił, choć tak postąpić
    > powinien. Pominąłeś przy okazję parę ważnych kwestii z UK (np.
    > kwestię ubezpieczenia, która była podnoszona na początku), z których
    > wynika "chęć itd." dokonania pewnych "formalizacji" od razu.

    Przeniesienie własności jest zawsze "tego samego dnia", nawet w Polsce, albo
    czegoś nie zrozumiałem. Przerejestrowanie jest to czynność wykonywana przez
    urzęd polegająca na aktualizacji danych właściciela auta posiadanych przez
    urząd oraz wydanie papierka to poświadczającego. Ani w PL, ani w UK nie jest
    to zwykle robione "tego samego dnia". W Polsce urząd do aktualizacji
    potrzebuje sterty dokumentów, w UK wystarczy podpisany odcinek dowodu
    rejestracyjnego.

    Kwestia ubezpieczenia akurat nie ma w tym wypadku żadnego znaczenia.

    > Co kraj to obyczaj...

    No coś Ty???

    k.

  • 72. Data: 2013-10-16 22:22:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 16.10.2013 22:06, Artur Maśląg pisze:

    > Czy ja wiem? Ludzie którzy chcą mieć porządek i normalnie żyć to
    > samochody jednak przerejestrowują jak najszybciej.

    Kupujący owszem. Gorzej ze sprzedającymi ;)

    Cóż, łatwiej orzec winę Tuska.

  • 73. Data: 2013-10-16 22:29:38
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-16 21:18, kashmiri pisze:
    > W Indiach mówią: Nie da się klaskać jedną dłonią ;)

    :)

    > Nie chodzi o mentalność społeczeństwa, tylko o bardzo głęboko
    > sięgającą walkę o stołki. W efekcie ci, co powinni zarządzać
    > procesami w administracji, 90% czasu spędzają na bronieniu się, aby
    > nikt im tego stołka nie zabrał ...]

    Ostatni namacalny przykład referendum w sprawie HGW i zaangażowanie
    Tuska i całego jego aparatu.

    > Zaczynam doceniać system common law, gdzie np. tradycyjnie prawo nie
    > może zmuszać dżentelmena do stawiania się przed urzędnikiem albo
    > legitymowania się przed policjantem.

    Urzędnik dzwoni do kuzyna i na wstępie przeprasza że niepokoi, ale chce
    wyjaśnić pewną nieścisłość w dokumentach. Urzędnik pyta się jaki ma
    zapisać dogodny termin by kuzyn miał czas go przyjąć lub ewentualnie
    mógł osobiście przyjechać do urzędu z dokumentami. Kuzyn podał jakiś
    termin za trzy miesiące. Urzędnik podziękował, zapisał i się pożegnał.
    Chyba nie muszę nadmieniać że to nie w PL :)

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 74. Data: 2013-10-16 23:13:54
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-16 21:18, kashmiri pisze:
    > Doskonały przykład: znakomita większość rządowych projektów ustaw
    umiera
    > śmiercią szufladową -

    Te nie umierają.

    http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//3/181050/181057/1
    81058/dokument87359.pdf?lastUpdateDay=15.10.13&lastU
    pdateHour=09%3A01&userLogged=false&date=wtorek%2C+15
    +pa%C5%BAdziernik+2013

  • 75. Data: 2013-10-17 02:59:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" napisał w wiadomości grup

    >Ostatni namacalny przykład referendum w sprawie HGW i zaangażowanie
    >Tuska i całego jego aparatu.

    Jeden miesiac na 6 lat to nie jest 90% :-)

    I mialbym zastrzezenia co do "calego" :-)

    Ale to chyba nie calkiem tak.

    Brytyjczycy mieli tak dobre prawo, ze az im sie kolonia zbuntowala.
    Kolonia sobie zrobila lepsze prawo, ale po dwoch wiekach mozna
    porownac dwa systemy common law :-)

    J.

  • 76. Data: 2013-10-17 06:43:17
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-17 02:59, J.F pisze:

    > Jeden miesiac na 6 lat to nie jest 90% :-)

    Skąd ten miesiąc i te 6 lat?

    > I mialbym zastrzezenia co do "calego" :-)

    Jak by to było, gdyby ich nie było :)

  • 77. Data: 2013-10-17 09:40:03
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    W dniu 2013-10-16 16:01, Liwiusz pisze:

    > Czy ja wiem? Jeśli samochód będzie chciał zarejestrować oszust, to
    > wiadomo, że będzie miał ciągłość w fałszywych umowach, a nie będzie
    > się bawił, że jedną zgubił. Jeśli zatem mielibyśmy wyciągać jakieś
    > wnioski, to odwrotne od pierwotnie założonych.

    widzisz: pragmatyka jest taka, że urzędnik nie jest od wyciągania
    wniosków - on ma mieć papier ;)

  • 78. Data: 2013-10-18 08:09:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 Oct 2013 06:43:17 +0200, Krzysztof 45 napisał(a):

    > Skąd ten miesiąc i te 6 lat?

    Ile lat juz na stolkach siedza, a ile czasu sie aktywnie angazowali ?
    :-)

    J.

  • 79. Data: 2013-10-18 09:58:30
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-18 08:09, J.F. pisze:

    > Ile lat juz na stolkach siedza, a ile czasu sie aktywnie angazowali ?
    > :-)

    Mnie wychodzi więcej jak 6 lat

    http://www.youtube.com/watch?v=6pqPXKzq8b0