  • 1. Data: 2013-10-10 19:43:53
    Temat: Prawo pracy - zajmowane stanowisko a rzeczywistość
    Od: mi_ro <m...@a...pl>

    Cytat:
    pracodawca może każdemu pracownikowi - w pewnych okolicznościach i po
    spełnieniu kilku warunków - powierzyć na jakiś czas wykonywanie innej
    pracy. Mówi o tym art. 42 § 4 Kodeksu Pracy. Aby pracodawca mógł wydać
    takie polecenie, muszą być spełnione jednocześnie następujące warunki:

    o muszą wystąpić uzasadnione potrzeby pracodawcy,
    o pracodawca nie może przenieść pracownika na inne stanowisko pracy na
    okres dłuższy niż trzy miesiące w roku kalendarzowym (może to zrobić
    maksymalnie na okres sześciu miesięcy, gdy zdecyduje się to zrobić na
    przełomie roku),
    o pracownik nie może za tę pracę otrzymywać niższego wynagrodzenia, niż
    to określone w umowie o pracę,
    o pracodawca musi przenieść pracownika na stanowisko, które odpowiada
    jego kwalifikacjom.

    koniec cytatu

    a co jeżeli ktoś wykonywał przez 3 lata pracę nie związaną z zajmowanym
    stanowiskiem, nabawił się choroby pośrednio związanej z tą pracą ?

    jakie konsekwencje ?
    (nawiązanie do tematu który założyłem wcześniej)

    chodzi o to czy i co mogę ugrać z pracodawcą w takiej sytuacji, rozważam
    wszelkie możliwości od najkorzystniejszego zwolnienia się po sąd czy też
    dalszą pracę na nowych warunkach

  • 2. Data: 2013-10-11 00:14:26
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "mi_ro" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > chodzi o to czy i co mogę ugrać z pracodawcą w takiej sytuacji, rozważam
    > wszelkie możliwości od najkorzystniejszego zwolnienia się po sąd czy też

    masz 3 wyjscia

    1. zwolic sie i isc do sadu
    2. isc do sadu to cie zwolnia
    3. siedziec cicho to bedziesz mial prace

    ot Polska wlasnie...