    From: "kashmiri" <k...@l...co.uk>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: OC i "znikajacy samochod"
    Date: Wed, 16 Oct 2013 21:10:23 +0100

    "Artur Maśląg" wrote in message
    news:525eef6b$0$2285$65785112@news.neostrada.pl...

    W dniu 2013-10-16 20:21, kashmiri pisze:
    (...)

    > Hmmm, tłumaczenie dobre jak każde inne i nic z niego nie wynika.
    > Na przerejestrowanie pojazdu jest w Polsce 30 dni i nie opowiadaj
    > o jakichś powodziach. Zresztą różnie to wygląda w różnych krajach.

    No i co z tego, skoro ci umowę KS i dane sprzedawcy diabli wzięli?
    Przecież to absurd, żeby te dane musiał na papierze dostarczyć do urzędu
    kupujący, skoro urząd te dane i tak ma.

    > Różne są formy "przeniesienia" własności i jak trafnie zauważyłeś,
    > w UK "obie strony" robią to "tego samego dnia". W opisywanym przypadku
    > w Polsce jak widać chyba nikt tego nie zrobił, choć tak postąpić
    > powinien. Pominąłeś przy okazję parę ważnych kwestii z UK (np.
    > kwestię ubezpieczenia, która była podnoszona na początku), z których
    > wynika "chęć itd." dokonania pewnych "formalizacji" od razu.

    Przeniesienie własności jest zawsze "tego samego dnia", nawet w Polsce, albo
    czegoś nie zrozumiałem. Przerejestrowanie jest to czynność wykonywana przez
    urzęd polegająca na aktualizacji danych właściciela auta posiadanych przez
    urząd oraz wydanie papierka to poświadczającego. Ani w PL, ani w UK nie jest
    to zwykle robione "tego samego dnia". W Polsce urząd do aktualizacji
    potrzebuje sterty dokumentów, w UK wystarczy podpisany odcinek dowodu
    rejestracyjnego.

    Kwestia ubezpieczenia akurat nie ma w tym wypadku żadnego znaczenia.

    > Co kraj to obyczaj...

    No coś Ty???

    k.