  • 11. Data: 2003-02-06 07:32:05
    Temat: Re: OC i UFG. Poczatujacy kierowcy strzezcie sie ! (dlugie)
    Od: "pawel" <p...@v...com>

    neptun wrote:

    > o jakiej oplacie skarbowej mowil ci gosc z komisu skoro
    > kupujac u niego auto ty nie placisz tych 2 %?

    nie placisz jak kupujesz na fakture
    jesli na umowe kupna-sprzedazy musisz sie pofatygowac do urzedu z podatkiem

    pawel

  • 12. Data: 2003-02-06 08:04:40
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > ps: I prosze bez moralizatorskich 'Brak znajomosci prawa szkodzi' i
    > 'Nieznajomosc prawa nie zwalnia od jego przestrzegania' bo to juz slyszalem
    > i na dzis mocno wplywa na moj poziom adrenaliny.

    No wlasnie.

    Gdybys zadzwonil do dowolnego agenta, to wszystko bys wiedzial. Masz 30 dni
    na rejestracje. OC tez jest wazne do 30 dni, ale traci waznosc Z MOMENTEM
    PRZEREJESTROWANIA SAMOCHODU. W komisie moga pracowac ludzie po zawodowce,
    ktorzy tylko na fakturze potrafia sie podpisac ;)

    --
    Krzysiek, Kraków, bordowy Ford Escort 1.6 16V LPG

  • 13. Data: 2003-02-06 08:06:35
    Od: "Papst" <p...@i...pl>

    Szczerze współczuję.

    Ja kiedyś popełniłem podobny błąd ale sprawa wyszła podczas kontroli
    drogowej. Wtedy czcieli tą opłatę karną, zabrać dowód, odcholować samochów.
    Naszczęście skończyło się na kilku setkach zapomogi dla policji.

    Z tego co wiem to nic niewywalczysz :(

  • 14. Data: 2003-02-06 08:10:07
    Od: "Leszek" <a...@b...pl>

    Użytkownik "pawel" <p...@v...com> napisał w wiadomości

    > nie placisz jak kupujesz na fakture
    > jesli na umowe kupna-sprzedazy musisz sie pofatygowac do urzedu z
    podatkiem

    Dwa auta kupowałem przez komis. Podatek płaci komis. Idzie się do urzędu
    (tego pod który podlega komis) tylko po pieczątkę.

    Pozdr
    Leszek

  • 15. Data: 2003-02-06 08:40:00
    Od: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>

    > Dwa auta kupowałem przez komis. Podatek płaci komis. Idzie się do
    > urzędu (tego pod który podlega komis) tylko po pieczątkę.

    To zalezy od umowy z komisem Jesli ktos da sie wpuscic to placi podatek Tak
    jak koledzy ;-(

    Mariusz (Maniek) Milobedzki
    Toyota Camry 3.0 V6 194KM [LPG]
    www.zsp.pcz.pl/~camry/index.htm
    GG: 2220373

  • 16. Data: 2003-02-06 08:48:14
    Od: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>

    Rafał Bar wrote:
    > Witam Szanownych Grupowiczow !

    Troche mnie to dziwi, bo temat czasu na rejestracje oplat OC itp przewija
    sie na grupie srednio raz na tydzien. Jesli ja czytasz to jak mogles byt tak
    nieuswiadomiony ????
    Co do Twojego pomyslu, ze bez OC nie mozesz zarejestrowac samochodu - jest
    OK z tym, ze niewielu agentow (to zalezy od ich kaprycha) zgadza sie na
    podpisanie umowy OC bez twardego DR - przeciez skladajac papiery do WK
    oddajesz dowod poprzedniego wlasciciela a dostajesz tymczasowke a numerami
    probmymi. Mi udalo sie przekonac znajomego agenta i zakupilem OC na probnych
    a agentos pozniej (po otrzymaniu normalnych blach) zmienil dane i przystawil
    na polisie pieczatke z parafa. Wiec da sie tylko trzeba sie postarac.

    Slusznie, ze zaplaciles gapowe i nie ma zmiluj sie. A co by bylo gdybys
    wyslal kogos na tamten swiat ? Moglbys poogladac samochody przez telewizor
    za kratkami - ciesz sie, ze tylko tak sie skonczylo..

    ps.. gwoli informacji dla nastepnych:
    1) od momentu zakupu OC poprzedniego wlasciciela obowiazuje przez 30dni, AC
    przestaje byc wazne (dlatego dobrze jest kupic AC w dniu zakupu - daje sie
    to zrobic na stare blachy poprzedniego wlasciciela1)
    2) czas na zaplacenie podatku (2%) do US to 14 dni kalendarzowych
    3) czas na przerejstrowanie to 30 dni od dnia zawarcia umowy k-s

  • 17. Data: 2003-02-06 09:23:25
    Od: "LEPEK" <1...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz (Maniek) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:b1t7gf$ppc$1@inews.gazeta.pl...
    > To zalezy od umowy z komisem Jesli ktos da sie wpuscic to placi podatek
    Tak
    > jak koledzy ;-(

    Nie zależy. Jeśli sprzedającym jest osoba prawna to przedmiot umowy opłacie
    skarbowej nie podlega.
    Skoro nie podlega, to nie idzie się nawet po pieczątkę do żadnego urzędu.

    --
    --= = L E P E K = =--
    T R Ó J M I A S T O

  • 18. Data: 2003-02-06 09:27:06
    Od: "LEPEK" <1...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał Bar" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam Szanownych Grupowiczow !

    [ciaaaach]

    Na mój gust to pani z wydziału komunikacji powinna o tym informować pt.
    petentów. Byłoby prosto i jasno.

    --
    --== L E P E K ==--
    T R Ó J M I A S T O

  • 19. Data: 2003-02-06 09:27:26
    Od: a...@p...onet.pl

    > pomylilo mi sie 3400 oplaty karnej

    Dla pocieszenia (?) - nie Ty pierwszy i - niestety - nie ostatni miałeś taką
    przygodę.
    Z mojej strony mała rada, która być może pozwoli Ci na zmniejszenie
    dolegliwości tej kary: jeśli Twoja sytuacja majątkowa nie pozwala na
    jednorazowe zapłacenie kary - to opisując całą sytuację napisz do UFG z prośbą
    o rozłożenie należności na kilkanaście czy kilkadziesiąt nieoprocentowanych
    rat - zazwyczaj przychylają się do takiej prośby.

    Karina

  • 20. Data: 2003-02-06 09:50:54
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > probmymi. Mi udalo sie przekonac znajomego agenta i zakupilem OC na probnych

    Ale bohater ;-)) Przekonal agenta, zeby sprzedal polise.

    To ja cie informuje, ze agent nie ma prawa odmowic sprzedania ubezpieczenia
    na samochod z probnymi tablicami. Pozniej przychodzisz tylko z twardym
    dowodem i przepisuja nr rejestracyjny na polisie i przybijaja pieczatke.

    --
    Krzysiek, Kraków, bordowy Ford Escort 1.6 16V LPG