  • 1. Data: 2003-02-05 23:47:37
    Temat: Zapytanie o pomoc
    Od: "Brodata" <b...@o...pl>

    Drodzy Grupowicze!

    Piszę w imieniu mojej znajomej - znalazła się ona w sytuacji, z którą sobie
    nie radzi, ja się nie znam na sprawach prawnych, ale liczę, że Wy
    spróbujecie wyjaśnić jej kilka rzeczy, mianowicie:
    Dziewczyna wyprowadziła się z domu, nie do końca na własne życzenie, ale boi
    się, iż tak może zostać to przedstawione w sądzie, czy w tej sytuacji dalej
    przysługiwałyby jej pieniądze (jeszcze się uczy)?
    Obecnie dostaje pewną sumę "wsparcia finansowego", ale jest ono nie
    wystarczająca, mimo rozmów z rodzicami, Ci nie zgodzili się podwyższyć ów
    kwoty, dlatego ich pozwała. Czy w tej sytuacji przysługiwałby jej adwokat
    (czy tylko stronie pozwanej) i jakie ma szansę, bez ów osobnika? Gdzie w
    ogóle może szukać, niedrogiej/może socjalnej pomocy, doradztwa w takiej
    sytuacji?

    Z góry dziękuję za wszelkie cenne uwagi

    Pozdrawiam
    Gosia

  • 2. Data: 2003-02-06 00:11:46
    Temat: Odp: Zapytanie o pomoc
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Brodata <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1s828$rd8$...@k...task.gda.pl...
> [...]
    dalej
    > przysługiwałyby jej pieniądze (jeszcze się uczy)?

    w jakim systemie?

    > Obecnie dostaje pewną sumę "wsparcia finansowego", ale jest ono nie
    > wystarczająca, mimo rozmów z rodzicami, Ci nie zgodzili się podwyższyć ów
    > kwoty, dlatego ich pozwała.

    domyslam sie ,że o alimenty?

    Czy w tej sytuacji przysługiwałby jej adwokat

    tak jesli o alimenty to moze składac wniosek o adwokata z urzedu...

    > (czy tylko stronie pozwanej) i jakie ma szansę, bez ów osobnika?

    nie znamy sytuacji ...o co pozwała ...w jakiej kwocie...jaka jest sytuacja
    rodziców itd.

    Gdzie w
    > ogóle może szukać, niedrogiej/może socjalnej pomocy, doradztwa w takiej
    > sytuacji?

    tu na grupie zupełnie darmo ...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-02-08 15:20:24
    Od: "Brodata" <b...@o...pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1s99u$5d4$...@a...dialog.net.pl...

    > w jakim systemie?

    jeszcze liceum

    > domyslam sie ,że o alimenty?

    tak

    > nie znamy sytuacji ...o co pozwała ...w jakiej kwocie...jaka jest sytuacja
    > rodziców itd.

    kwoty nie znam, ale najprawdopodobniej sytuacja rodziców jest bardzo dobra

    > Sandra

    dziękuje Sandro w imieniu swoim jak i mej znajomej

    Serdeczności
    Gosia

  • 4. Data: 2003-02-08 16:48:48
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Brodata <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b237fh$qta$...@k...task.gda.pl...
    > jeszcze liceum

    ile ma lat?

    Sandra

  • 5. Data: 2003-02-09 12:07:10
    Od: "Brodata" <b...@o...pl>

    > ile ma lat?
    prawie 20-ścia, to liceum 5-cio letnie

    Gosia

  • 6. Data: 2003-02-09 13:40:44
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Brodata <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b25ghc$q83$...@k...task.gda.pl...

    > prawie 20-ścia, to liceum 5-cio letnie

    ok. to spokojnie może wnosić o alimenty ...

    Sandra