  • 11. Data: 2019-07-13 13:57:48
    Temat: Re: O mafii lekowej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Jul 2019 23:59:38 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
    > Może mnie ktoś oświeci, bo nie potrafię sobie wyobrazić na czym polega
    > przekręt.
    > Jakie leki wywożą? Mają recepty i kupują z refundacją? Chyba nie, bo
    > recepty elektroniczne. Wszystko prawie online, więc widać co i gdzie.
    >
    > A może...
    >
    > Ministerstwo zakupiło po wynegocjowanej (niskiej) cenie leki. Towar leży
    > w hurtowni z którą ministerstwo dopisało umowę na dalszą dystrybucję.
    > Apteka zamawia leki ale nie sprzedaje ich na receptę klientom tylko
    > opyla za granicą. Taki mechanizm? Wydaje się łatwy do kontroli. Więc
> [...]

    Ja tez nie rozumiem, ale problem chyba szeroki, bo cala Unia wprowadza
    jakies sledzenie handlu lekami ...

    J.

  • 12. Data: 2019-07-13 14:10:03
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .07.2019 o 09:22 cyklista <c...@k...pl> pisze:

> [...]
    dziala-elektroniczna-recepta-krok-po-kroku/

    > lekarze mają czas na przejście na e-recepte a apteki wszystkie mają
    > obowiązek je realizować już od początku roku, jak któraś nie przyjmuje
    > to robi to niezgodnie z prawem

    OK.
    Napisałem tak niefortunnie, bo dla mnie "wdrożenie do końca roku" jest
    równoznaczne z potencjalną luką na każdym etapie.
    Wprawdzie nie mam szerokich znajomości w Służbie Zdrowia, czy wśród
    pacjentów, ale np. w moim Ośrodku Zdrowia (małym) chyba nie wystawiają
    jeszcze e-recept, a przynajmniej nikt o tym nie słyszał.

    Niech wygrają, przekonamy się.

    --
    Trefniś

  • 13. Data: 2019-07-13 14:39:49
    Od: b...@g...com

    W dniu sobota, 13 lipca 2019 13:53:30 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    rzekrety-i-kuriozalne-umorzenia.htm

    > a) ona wywiozla te 30mln, czy sprawa byla na 30mln, a ona jedna z
    > zamieszanych, i wywiozla za 3 tys ?

    Dla ciebie jako jednostki to nieistotne, to jest istotne:
    cyt.
    W nielegalny wywóz leków zamieszani są farmaceuci, lekarze i prokuratorzy
    cyt.
    Składają się one z byłych i obecnych prokuratorów, lekarzy i farmaceutów
    cyt.
    W innym postępowaniu, w sprawie podejrzanego, który miał wywieźć z kraju medykamenty
    za 45 mln zł, jako powód umorzenia podano niską szkodliwość społeczną czynu.

    Ale za batonika potrafili zamknąć gościa:)
    By było jak dawniej, by żyło się jak dawniej!
    Pisy zawłaszczyli sądownictwo, prokuraturę i TK, musim je odbić z pisoskich
    rąk.

    > b) nielegalny wywoz ? Na jakiej podstawie ?
    > W Unii obowiazuje ogolnie wolnosc handlu

    Wolność handlu regulowana przez :)
    https://www.gif.gov.pl/pl/prawo/ustawa-prawo-farmace
    uty/1383,Ustawa-Prawo-farmaceutyczne.html

    Ale czemu pisiorstwo postawiło na zmniejszenie liczby aptek?
    Pewnie jacyś pisoscy aptekarze nie chcą konkurencji.

  • 14. Data: 2019-07-13 16:14:23
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-07-13 o 14:10, Trefniś pisze:

> [...]
    > pacjentów, ale np. w moim Ośrodku Zdrowia (małym) chyba nie wystawiają
    > jeszcze e-recept, a przynajmniej nikt o tym nie słyszał.

    Pytane gdzie mieszkasz.
    Pierwszą e receptę dostałem 28 stycznia tego roku.
    Pamiętam bo wydruk sobie zostawiłem na pamiątkę. :-)
    I dawnej recepty w tym roku już nigdzie nie dostałem.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2019-07-13 16:58:06
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 13.07.2019 o 14:39, b...@g...com pisze:
    > Ale za batonika potrafili zamknąć gościa:)

    ale za 50 zetów już nie, bo to było roztargnienie sędziego:)

    --
    I love love

  • 16. Data: 2019-07-13 17:53:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Jul 2019 05:39:49 -0700 (PDT), b...@g...com
    napisał(a):

    > Wolność handlu regulowana przez :)
    > https://www.gif.gov.pl/pl/prawo/ustawa-prawo-farmace
    uty/1383,Ustawa-Prawo-farmaceutyczne.html

    I gdzie tam jest cos na temat eksportu ?

    > Ale czemu pisiorstwo postawiło na zmniejszenie liczby aptek?
    > Pewnie jacyś pisoscy aptekarze nie chcą konkurencji.

    Pewnie tak ... ale sie wlasnie doliczylem 5 aptek w promieniu 500m :-)

    J.

  • 17. Data: 2019-07-13 18:19:39
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 13.07.2019 o 17:53, J.F. pisze:
    > Pewnie tak ... ale sie wlasnie doliczylem 5 aptek w promieniu 500m

    im więcej leków spożywasz, tym większe prawdopodobieństwo, że się nie
    wygrzebiesz z choroby:)

    --
    I love love

  • 18. Data: 2019-07-13 19:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > b) nielegalny wywoz ? Na jakiej podstawie ?
    > W Unii obowiazuje ogolnie wolnosc handlu ... czyzby prokurator
    > wymusil przyznanie ?

    Ano własnie, jak zwykle pomieszano przyczyny ze skutkami.
    Mamy UE, niech ustala wspolne ceny, refundacje etc i nie bedzie problemu
    z tym ze ktos chce pohandlować czyms w UE.

    Czy to naprawde wina przedsiebiorców ze ten sam lek w jednym kraju
    kosztuje 100 zł a w innym tysiac? Kto tu jest NAPRAWDE oszustem i czy
    czasami nie ten kto tak ustala ceny?

    Mafia lekowa... ech... ostatnio był raport ile firmy farmaceutyczne płaca
    lekarzom...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 19. Data: 2019-07-13 19:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Robert Wańkowski r...@w...pl ...

    > A skąd tak niska cena w hurtowni w Polsce, i dlaczego wysoka w
    > hurtowni za granicą tego samego leku?

    Bo ceny leków juz dawno nie maja nic wspolnego z kosztem wytworzenia.
    I to nie jest tak u nas tanio a u innych drozej - sa leki ktore z innych
    krajów przyjezdzaja do nas.
    Aczkolwiek rzeczywiście wiecej wyjezdza. Proces ustalania ceny na
    podstawie najnizszej ceny leku z danej grupy to juz poprzedni rzad chyba
    zapoczatkował zeby obnizyc koszta refundacji ZTCP.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 20. Data: 2019-07-14 03:58:29
    Od: Animka <a...@w...pl>

    > Ani apteka, ani hurtownia robić nie może. Żeby wyprowadzić z obiegu
    > aptecznego leki trzeba je przez aptekę sprzedać. I tu już jest szereg
    > oryginalnych sposobów.

    Lekarz wystawia lewą receptę na konkretna osobę i ta osoba zasuwa do ich
    mafijnej apteki z ta receptą. Dostaje parę zł, a lekarstwa wioooo za
    granicę.
    Teraz chyba wykorzystują tych po 75 roku życia co mają leki za darmo. 75
    latek ma jakis zarobek, ale lekarz wraz z apteką to już kryminał.

    --
    animka