  • 1. Data: 2019-01-24 09:58:57
    Temat: Numer telefonu i RODO
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Gość składał reklamację na towar, jaki kupił u mnie.
    Ponieważ dzwonił do mnie z numeru komórkowego, którego numer się
    wyświetlił więc numer ten wpisano do formularza reklamacyjnego.
    Ponadto jego numer jest widoczny na stronach www, bo facet reklamuje
    swoje usługi transportowe.
    Teraz typ mnie straszy RODO, że "przetwarzam bez jego zgody" dane w
    zakresie numeru telefonu.
    Jeżeli to ma znaczenie, to reklamację składa "prywatnie" jako konsument,
    a usługi transportowe prowadzi, jako firma. Tu i tu jest ten sam numer
    telefonu.
    Czy mam się już bać tego RODO, czy jak?
    Jacek

  • 2. Data: 2019-01-24 10:08:40
    Temat: Re: Numer telefonu (z którego złożono reklamacje) i RODO
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek <k...@a...com> pisze:
> [...]
    > Jeżeli to ma znaczenie, to reklamację składa "prywatnie" jako
    > konsument, a usługi transportowe prowadzi, jako firma. Tu i tu jest

    "wpisano do formularza reklamacyjnego" *i co potem*?
    Usunięto z (wkrótce po) po obsłużeniu reklamacji czy zachowano
    "na wieczność" i wykorzystywano w innych celach niż obsługa reklamacji?
    Bo skąd facet wie że przetwarzasz jego numer telefonu?

    IMHO pomijasz bardzo istotne informacje
    [ np. dla ustalenia czy facet jest pieniaczem czy ty jesteś spamerem ]

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2019-01-24 15:16:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.01.2019 o 10:08, A. Filip pisze:
> [...]
    >
    > IMHO pomijasz bardzo istotne informacje
    > [ np. dla ustalenia czy facet jest pieniaczem czy ty jesteś spamerem ]
    1. reklamacja dopiero co złożona i "co potem" jeszcze nie zastąpiło.
    2. czy numer telefonu w ogóle jest zaliczony do danych osobowych jakie
    chromi RODO?
    3. jak dla mnie facet jest pieniaczem, albo ma z żoną problemy i potem
    odreagowuje na innych
    Jacek

  • 4. Data: 2019-01-24 15:25:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-24 o 15:16, Jacek pisze:

> [...]
    > chromi RODO?
    > 3. jak dla mnie facet jest pieniaczem, albo ma z żoną problemy i potem

    Następnym razem jak zadzwoni, powiedz że nie możesz prowadzić rozmowy,
    bo nie możesz przetwarzać jego numeru.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2019-01-24 16:06:09
    Od: Kviat

    W dniu 2019-01-24 o 15:16, Jacek pisze:

    > 1. reklamacja dopiero co złożona i "co potem" jeszcze nie zastąpiło.

    Nie musisz mieć zgody na przetwarzanie danych, jeżeli:
    - przetwarzanie wynika z prawnego obowiązku (przechowywanie dokumentacji
    księgowej itp)
    - kiedy dane są niezbędne do realizacji umowy (czy reklamacji, jak w
    Twoim przypadku). To klient z własnej inicjatywy rozpoczął reklamację -
    bez tych danych nie mógłbyś jej zrealizować/rozpatrzyć
    - i parę innych przypadków

    > 2. czy numer telefonu w ogóle jest zaliczony do danych osobowych jakie
    > chromi RODO?

    Jest, w powiązaniu z innymi danymi pozwalającymi zidentyfikować
    konkretną osobę po tym numerze.
    lub
    Jeżeli na podstawie numeru masz możliwość bez nadmiernych kosztów, czasu
    i działań osobę zidentyfikować.

    W innych przypadkach nie jest.

    Są dwie sprawy: dane osobowe i przetwarzanie danych osobowych.
    Jeżeli ktoś podaje (np. na stronie internetowej) swój numer telefonu i
    swoje dane (wolno mu), to ten numer telefonu jest daną osobową.
    Ale to nie znaczy, że wszyscy mają automatyczną zgodę na przetwarzanie
    tych danych i mogą sobie dzwonić np. proponując zakup garnki.

    Pozdrawiam
    Piotr