  • 11. Data: 2021-05-23 12:55:06
    Temat: Re: Nowelizacja kodeksu drogowego
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Dlaczego nie mógłby ich wyprzedzić? Idzie babcia 1km/h, a ktoś tam tupta
    > 6km/h i co, ma równać do babci?
    > Myślę, że właśnie tak niekoniecznie równając do najwolniejszego. Nikt z
    > radarem nie będzie zresztą polował, ale jak się coś stanie, to z
    > jakiegoś monitoringu ustalić się pewnie da.

    Tylko, że ujęcie tego "z prędkością pieszego" jest też trochę bez sensu,
    bo pozostaje pytanie "którego" pieszego. Biegnącego, idącego,
    spacerującego? Moim zdaniem to ograniczenie prędkości jest
    nieweryfikowalne i zaczną się przepychanki w sądach na cwaniactwo. Znowu
    będą głosy, że policja się "czepia" cyklistów. Chodnik jest dla pieszych
    i rowerzysta jadący po nim ma zachować ostrożność i tak jechać, by nie
    sprawiać zagrożenia.

    Taki opis jest dobry zresztą w miastach. U mnie w okolicy gminy
    pobudowały chodniki wzdłuż dróg krajowych i wojewódzkich. Generalnie
    niewiele osób tymi chodnikami chodzi, a jak ktoś idzie, to go z daleka
    widać. Osobiście jeżdżę rowerem tymi chodnikami, dokąd ludzi tam nie ma
    i nie widzę głębszego sensu jazdy z prędkością pieszego w pustym polu.
    Tego nie doprecyzowali.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2021-05-23 13:31:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.05.2021 o 08:19, Henryk Hajdan pisze:

    > No właście, gdy coś się stanie. Prewencyjnie, aby nic się nie stało, to
    > działań nie ma.

    Ale czy to dobre? Zapier....cy po chodniku bez pamięci cyklista liczący
    na to, że piesi będą uskakiwać stanowi zagrożenie bez konieczności
    użycia radaru. Zwłaszcza, że nie wiem, czy da się radarem zmierzyć
    prędkość jadącego rowerzysty. Wszystko się rozbija o tzw. "zdrowy
    rozsądek". Na chodnikach za miastem, gdzie nie ma pieszych - moim
    zdaniem - rowerzysta powinien właśnie jechać chodnikiem.

    Na jezdni jako uczestnik ruchu poruszający się znacznie wolniej powoduje
    "zamieszanie". I oczywiście, je - ale jeśli jest bezpieczny sposób na
    odseparowanie, to sensu głębszego nie widzę. W starym Kodeksie Drogowym"
    tym z lat 70-tych były takie określenia, że teren zabudowany, to trzy
    domy na odcinku bodaj 50 metrów - znaków nikt nie stawiał.

    Ja bym postulował podobny przepis z tym ograniczeniem prędkości do
    prędkości pieszego, że ma jechać z tą prędkością, o ile w odległości 50
    metrów od niego jest chociaż jeden pieszy, albo uwarunkowania terenowe
    nie pozwalają mu na upewnienie się, ze pieszych nie ma.

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2021-05-23 21:15:44
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

> [...]
    > na to, że piesi będą uskakiwać stanowi zagrożenie bez konieczności
    > użycia radaru. Zwłaszcza, że nie wiem, czy da się radarem zmierzyć

    da się:
    https://tvn24.pl/pomorze/jechal-46-km-h-rowerem-zlap
    al-go-fotoradar-ra266268

    > Wszystko się rozbija o tzw. "zdrowy
    > rozsądek". Na chodnikach za miastem, gdzie nie ma pieszych - moim
    > zdaniem - rowerzysta powinien właśnie jechać chodnikiem.

    Tak. Takie chodniki powinny być oznakowane znakiem C13/16 poziomy:
    https://www.google.com/search?q=chodnik+pieszo+rower
    owy&tbm=isch

> [...]
    > metrów od niego jest chociaż jeden pieszy, albo uwarunkowania terenowe
    > nie pozwalają mu na upewnienie się, ze pieszych nie ma.

    Problem jest z kulturą rowerzystów. Przykładowo w Warszawie, rowerzyści
    boją się jeździć po jezdni, uważają, że na chodniku bezpieczniej.
    Niestety nie zawsze.
    https://warszawa.naszemiasto.pl/wypadek-na-moscie-po
    niatowskiego-nie-zyje-17-letnia/ar/c16-4794610

    Dzisiaj szedłem mostem Poniatowskiego, minęło mnie kilkunastu rowerzystów.

  • 14. Data: 2021-05-24 02:37:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-05-23, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > będą głosy, że policja się "czepia" cyklistów. Chodnik jest dla pieszych
    > i rowerzysta jadący po nim ma zachować ostrożność i tak jechać, by nie

    Zgadza się, ale co można lepszego zaproponować? 50m, które gdzieindziej
    postulujesz też trudno jakoś w sumie ogarnąć. To spora odległość jak na
    ruch pieszych zresztą. Jakieś 20m chyba lepiej.

> [...]
    > widać. Osobiście jeżdżę rowerem tymi chodnikami, dokąd ludzi tam nie ma
    > i nie widzę głębszego sensu jazdy z prędkością pieszego w pustym polu.

    Ja bym rozumiał, otaczającego ruchu pieszego, więc jak nie ma pieszych
    to można szybciej - po to jest MZ wyznaczony ten limit do 20km/h. Jakby
    to miało się odnosić do jakiejś typowej prędkości pieszego, to ten limit
    nie miałby sensu.

    To jest taka próba ogarnięcia chaosu, gdzie nie ma możliwości ogarnięcia
    w oparciu o pomiary. Wiadomo, że mają się poruszać tak, aby nie
    stwarzali zagrożenia dla pieszych. Jeśli ich prędkość będzie zbliżona do
    pieszych, to powinno ograniczyć ryzyko poturbowania. Nie jest to
    doskonałe oczywiście bo jest jeszcze masa, ale co zrobić?

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2021-05-24 07:49:27
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 22.05.2021 o 09:32, Krzysztof kw1618 napisał:

> [...]
    > Według maps.google pieszy porusza się średnio z prędkością 5 km/h, czyli
    > co to znaczy zbliżona prędkość ? 7 km/h ? 15 km/h ?

    Przypomniał mi się taki stary dowcip, a w nim było coś takiego: można
    pyr pyr pyr, nie można wziuut :P

    --
    http://zrzeda.pl