    Date: Sat, 24 Oct 2020 22:31:45 +0200
    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Nowe restrykcje w sprawie covid a prawo...

    Elo

    Szukam i nie mogę znaleźć przepisów.
    Różni politycy bajdurzą o tym co będzie zabronione. Przejrzałem
    kilka oficjalnych stron, kilka serwisów informacyjnych, ale nigdzie
    nie było choćby napisane jakiej rangi to mają być przepisy. Że nie
    wspomnę już o linku do stron rządowych. Więc nie wiem gdzie ich
    szukać. Bo bajdurzenie ostatnio w modzie i tweety stanowią w tym
    Bantustanie "prawo".
    Ktoś pomoże?

    Co mnie zainteresowało, to wykluczenia z noszenia namordników (ooo,
    jest takie słowo, skoro korektor Thunderbirda nie podkreślił jego na
    czerwono :-D )

    Mianowicie w różnych szmatławcach piszą:
    1)
    "Maseczki nie trzeba zakładać w lesie, parku, zieleńcu, ogrodzie
    botanicznym czy zabytkowym, na działce albo plaży..."
    Zainteresowałem się definicją zieleńca. Chyba jedyna oficjalna jest
    na stronie GUS:
    https://stat.gov.pl/metainformacje/slownik-pojec/poj
    ecia-stosowane-w-statystyce-publicznej/663,pojecie.h
    tml
    W skrócie: trawnik z krzakami i jakąś ławką :-) Także przyblokowy. I
    nie, nie musi być tabliczka z napisem "Zieleniec".

    2)
    "Natomiast m.in. biegacze, chodziarze czy rowerzyści, którzy robią
    to rekreacyjnie muszą zakrywać usta i nos. Odstępstwem od tej zasady
    są osoby uprawiające sport w ramach współzawodnictwa sportowego,
    zajęć sportowych"

    Jedyną wykładnię słowa "rekreacyjnie" znalazłem jako uprawianie
    sportu dla zdrowia i przyjemności. Ktoś biegający w celu poprawy czy
    utrzymania kondycji nie robi tego dla zdrowia czy przyjemności. A co
    z ludźmi dbającymi w prywatnym czasie o kondycję zawodową?
    Denuncjacja do Gest... eee... znaczy do Sanepidu?

    Czy "zajęcia sportowe" można zorganizować tylko dla siebie? ;-) Czy
    muszę to zgłosić każdorazowo w Bardzo Ważnym i Niezbędnym Urzędzie?

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65