  • 1. Data: 2002-10-18 12:58:09
    Temat: Normalizacja
    Od: "drozdu" <d...@k...net.pl>

    Witam!

    Mam dosyc nietypowy problem, od dluzszego czasu szukam w sieci informacji
    dotyczacych normalizacji uzadzen technicznych dopuszczanych do obrotu.
    Chodzi o to jakie normy, gdzie i jak musze zalatwic aby dopuscic uzadzenie
    do sprzedazy. Kontakt z PKNiM, ani BUP na nic sie nie zdal, a przegladanie
    katalogow z 40000 pozycji nie jest mi na reke. Nie bardzo wiem od czego
    zaczac i w jaki sposob zalatwic cos takiego. Moze opisze dokladniej moja
    sytuacje: jestem konstruktorem pewnego uzadzenia sterujacego, ktore
    chcialbym w najblizszej przyszlosci 'puscic' na rynek, jednakze sadze ze
    sprzedaz takiego uzadzenia bez odpowiednich norm moze okazac sie nie zgodna
    z prawem. Jednak jakakolwiek proba zasiegniecia informacji konczy sie
    fiaskiem poniewaz ludzie albo nie wiedza albo poprostu im sie nie chce.
    Pytanie brzmi gdzie moge zasiegnac opini, gdzie moge znalezc odpowiadajaca
    mi norme, i gdzie to zalatwic.

    z gory przepraszam za niezbyt rozgarniete pytanie, ale kompletnie nie
    orientuje sie w temacie. prosze takze o jakiekolwiek sugestie.
    pozdrawiam
    LB

  • 2. Data: 2002-10-21 13:43:29
    Temat: Re: Normalizacja
    Od: "Pressto" <e...@c...pl.invalid>

    Użytkownik "drozdu" <d...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do sprzedazy. Kontakt z PKNiM, ani BUP na nic sie nie zdal, a przegladanie
    > katalogow z 40000 pozycji nie jest mi na reke. >

    Witam,
    Jakis czas temu tez szukałem odpowiednich norm.
    I pomogła mi jakas Pani z Wydawnictw Normalizacyjnych z Warszawy.
    tel +22 620-45-00, poprostu wysłała mi liste numerów norm i tytułów
    pozdrawiam

    Pressto