eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Uszkodzony sprzet komputerowy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2002-10-18 09:41:30
    Temat: Uszkodzony sprzet komputerowy
    Od: "nhesterr" <n...@s...wp.pl>

    Zakupilem twardy dysk w sklepie x w maju tego roku. niecaly miesiac
    pozniej dysk sie zepsul. oddalem go do servisu, a po tygodniu
    otrzymalem ten sam dysk, naprawiony (przy okazji utracilem wszystkie
    dane). jednak pare dni temu znowu wystapila dokladnie ta sama awaria,
    i prawdopodobnie znowu utrace zawarte na nim dane.

    Czy teraz moge rzadac jakiejs gwarancji, ze ta arawria nie wystapi
    poraz kolejny albo wymiany na inny dysk o tych samych parametrach?

    (gwarancje dostalem na okres 36 mies)

    Pozdrawiam!



  • 2. Data: 2002-10-18 12:12:34
    Temat: Re: Uszkodzony sprzet komputerowy
    Od: "Peterphk" <p...@p...onet.pl>

    Przede wszystkim trzeba przeczytac umowe gwarancyjna o ile taka posiadasz.
    Jezeli nic na ten temat nie jest w niej napisane to obowiazuje ich kodeks
    cywilny:
    - po 3 naprawach mozesz domagac sie wymiany sprzetu na nowy lub zwrotu
    pieniedzy
    (korzystalem ze tego prawa wiele razy:)))
    - czasami jest napisane w gwarancji, ze nie ponosza odpowiedzialnosci za
    dane ktore trzymasz na dysku wiec z tego tytulu nie dostaniesz pieniedzy
    (dotyczy to przede wszystkim firm) ...

    Rok temu jak mialem problemy z dyskiem to zostaly zlamane wszystkie prawa
    jakie tylko byly (czekalem 2 miesiace az hurtownia mi odda dysk i na koncu
    stwierdzili ze to jednak nie od nich jest ten dysk i mi go nie naprawia ...
    i musialem klientowi ze swojej kieszeni zaplacic) na sadzenie sie z nimi nie
    ma czasu ani pieniedzy wiec odpuscilem sprawe.



  • 3. Data: 2002-10-18 13:52:27
    Temat: Re: Uszkodzony sprzet komputerowy
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Peterphk napisa_(a):
    >
    > Przede wszystkim trzeba przeczytac umowe gwarancyjna o ile taka posiadasz.
    > Jezeli nic na ten temat nie jest w niej napisane to obowiazuje ich kodeks
    > cywilny:
    > - po 3 naprawach mozesz domagac sie wymiany sprzetu na nowy lub zwrotu
    > pieniedzy
    > (korzystalem ze tego prawa wiele razy:)))

    To ciekawe, bo jeśli chodzi o gwarancję to takie prawo nie istnieje.
    Natomiast w wypadku powołania się na rękojmię - ale to wobec sprzedawcy
    a nie serwisu, dopuszczalna jest jedna naprawa przed realizacją żądania
    odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny. Natomiast w razie żądania
    wymiany powinna ona nastąpić od razu.

    KG


  • 4. Data: 2002-10-18 17:08:51
    Temat: Re: Uszkodzony sprzet komputerowy
    Od: "Peterphk" <p...@p...onet.pl>

    To ciekawe, bo jeśli chodzi o gwarancję to takie prawo nie istnieje.
    Natomiast w wypadku powołania się na rękojmię - ale to wobec sprzedawcy
    a nie serwisu, dopuszczalna jest jedna naprawa przed realizacją żądania
    odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny. Natomiast w razie żądania
    wymiany powinna ona nastąpić od razu.

    troche to zawile ... jak zwal tak zwal, ale od gieldy komputerowej po
    markowe sklepy komputerowe zawsze jak cos mi sie zepsulo po 3 naprawach
    dostawalem pieniadze ...
    i musze powiedziec ze to najlepsze rozwiazanie.



  • 5. Data: 2002-10-18 17:25:50
    Temat: Odp: Uszkodzony sprzet komputerowy
    Od: "nhesterr" <n...@s...wp.pl>

    Kamil Golaszewski schribt:
    > Przede wszystkim trzeba przeczytac umowe gwarancyjna o ile taka
    posiadasz.
    > Jezeli nic na ten temat nie jest w niej napisane to obowiazuje ich
    kodeks
    > cywilny:
    > - po 3 naprawach mozesz domagac sie wymiany sprzetu na nowy lub
    zwrotu
    > pieniedzy
    > (korzystalem ze tego prawa wiele razy:)))

    w umowie gwarancyjnej stoi, ze daja nowy sprzet jesli zglosze usterke
    do 5 dni od daty zaqpu. Tak czy siak, bylem w servisie i powiedzieli,
    ze prawdopodobnie wymienia na nowy. ale qrde prawie caly moj artwork
    poszedl w diably. dobrze ze jeszcze nie zarabiam na tym...

    Pozdro2all



  • 6. Data: 2002-10-18 18:22:41
    Temat: Re: Uszkodzony sprzet komputerowy
    Od: "Peterphk" <p...@p...onet.pl>

    > w umowie gwarancyjnej stoi, ze daja nowy sprzet jesli zglosze usterke
    > do 5 dni od daty zaqpu. Tak czy siak, bylem w servisie i powiedzieli,
    > ze prawdopodobnie wymienia na nowy. ale qrde prawie caly moj artwork
    > poszedl w diably. dobrze ze jeszcze nie zarabiam na tym...

    nie pozostaje ci nic innego jak kopia zapasowa ... ja robie co najmniej raz
    w miesiacu (w domu). Kazda firma ktorej zalezy na ciaglosci pracy robi kopie
    zapasowe ...nawet codziennie.


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1