  • 1. Data: 2002-10-18 13:54:30
    Temat: Odszkodowanie
    Od: "Witek" <w...@p...fm>

    Witam!

    Mam pytanie, otóż szedłem sobie drogą i samochód, który przejeżdżał wjechał
    w kałużęi ochlapał mnie. Jakie są moje szanse w roszczeniach o odszkodowanie
    (za ubranie)??

    Czy jest w ogóle coś takiego - pamiętam numery auta.

    Pozdrowienia
    Witek

  • 2. Data: 2002-10-18 14:52:39
    Temat: Re: Odszkodowanie
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam!

> [...]
    > (za ubranie)??
    >
    > Czy jest w ogóle coś takiego - pamiętam numery auta.

    Oczywiście - zachowanie kierowcy było czynem niedozwolonym, z którym kodeks
    cywilny łączy konsekwencję w postaci obowiązku naprawienia szkody. Myślę, że
    w tym przypadku nie trzeba nawet udowadniać winy w myśl art. 415 k.c., lecz
    oprzeć się na odpowiedzialności za ruch pojazdu, która to odpowiedzialność
    oparta jest na zasadzie ryzyka (art. 436 k.c.).

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl

  • 3. Data: 2002-10-19 13:28:06
    Od: "Lukasz Ciszewski" <l...@o...pl>

    opierajac sie na przepisach masz calkowita racje. ale praktyka mowi ,ze
    odszodowania nie bedzie...chyba ,ze kierowca zrobilby to specjalnie. a jakie
    drogi mamy kazdy widzi. czesto ,zeby uniknac ochlapania przechodnia trzebaby
    chyba wzniesc sie w powietrze :):):):

    pozdrawiam:
    Lukasz