  • 1. Data: 2002-10-18 10:37:18
    Temat: Firma oferująca pośrednictwo w sprzedaży prac magisterskich.
    Od: "Sigurd" <s...@p...onet.pl>

    Witam,
    jest sobie taka strona internetowa: www.magister.prv.pl
    Pewna firma reklamuje tam handel magisterkami.
    Czy to, co ta firma robi, jest przestępstwem? Jeśli tak, to co można im
    zrobić i jak się do tego zabrać?

    Sigurd

  • 2. Data: 2002-10-18 11:53:07
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Oct 2002, Sigurd wrote:
    [...]
    >+ Pewna firma reklamuje tam handel magisterkami.
    >+ Czy to, co ta firma robi, jest przestępstwem?

    Z komentarzy które czytałem - nie jest.
    Nikt ci nie zabroni napisania pracy magisterskiej (tj. utworu
    który mógłby się na taka pracę nadawać). Nikt ci też nie zabroni
    dawać konsultacji na jej podstawie - lub sprzedać komuś
    "celem nauczenia się".
    Przestępstwem jest "podłożenie" czyjejś pracy jako własnej,
    to broniący oświadcza że "napisał osobiście". Równie
    dobrze (broniący) mógł popełnić plagiat - co, będziesz
    autora oryginału ścigać ??

    *Co najwyżej* można by się doszukać jakieś podżegania
    do przestępstwa :], ale to IMO dość trudne...
    Niby czarno na żółtym wykładają co robią, ale nie wiem
    czy *udowodnisz* im że zachęcają *i robią*.

    Pozostaje tłuc tych co korzystają :>

    Pozdrowienia, Gotfryd