  • 11. Data: 2009-09-11 06:32:08
    Temat: Re: Niezgodność ceny z kodem EAN towaru
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/4aa959d4@news.home.ne
    t.pl
    *Andrzej Lawa* napisał(-a):

    > Bredzisz (z tym szukaniem naiwnych). Zwyczajnie cena się zmieniła, a
    > ktoś zaniedbał (zapomniał lub nie zdążył) zmienić ceny lub nakazać jej
    > zmianę.
    >
    > Jest to norma przy licznych zmianach i nielicznym personelu.

    To Ty bredzisz. Już za pierwszy razem mieli świadomość, że ceny są inne,
    a jednak nic z tym nie zrobili. Ergo, licząc na to że ktoś się skusi na
    towar po niższej cenie a przy kasie okaże się wyższa i nie zreaguje, to
    jest to szukanie naiwnych.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 12. Data: 2009-09-11 08:36:41
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    MiK pisze:
    > Za studenta miałem na uczelni przedmiot "Prawo Konsumenckie". Pamiętam, że
    > było tam coś n.t. "jesli klient zauważy towar w określonej cenie, zaś jego
    > kasowa wartość jest z tą ceną niezgodna, to klient ma prawo domagać się
    > sprzedaży towaru po cenie w jakiej towar jest wystawiony na pólce". Czy ktoś
    > mógłby mi podać podstawę prawną?
    >
    > Pozdrawiam, M.

    Ustawa o cenach i rozporządzenie wykonawcze do niej. Tekst na końcu
    '

    prawo jak najbardziej do wyegzekwowania. Tylko, ze nie z kasjerką, która
    nie może przyjąć mniejszej kwoty, niż sczytana z kodu, więc jak widzisz
    inną cenę, to nie płacisz, tylko z towarem idziesz od POKu i domagasz
    sie sprzedaży, za cenę widoczną na półce

    Podstawa
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW

    z dnia 10 czerwca 2002 r.

    w sprawie szczegółowych zasad uwidaczniania cen towarów i usług oraz
    sposobu oznaczania ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży.(1) (2)

    Na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach

    (...)
    § 9. 1. Towary przeznaczone do sprzedaży detalicznej oznacza się, z
    zastrzeżeniem ust. 2, cenami w sposób bezpośredni na poszczególnych
    egzemplarzach lub na ich pojedynczych opakowaniach, metodą
    uniemożliwiającą łatwe usunięcie oznaczenia.
    2. Za równoznaczne ze spełnieniem wymogu oznaczenia ceną, w rozumieniu
    ust. 1, uznaje się oznaczenie kodem kreskowym towaru oferowanego w
    miejscu sprzedaży detalicznej, dostosowanym do samoobsługi kupujących,
    przy łącznym spełnieniu następujących warunków:
    (...)
    5) cena towaru odczytana na podstawie kodu kreskowego nie może być
    wyższa od ceny uwidocznionej przy identycznym towarze,

  • 13. Data: 2009-09-11 12:23:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Big Jack pisze:

> [...]
    > a jednak nic z tym nie zrobili. Ergo, licząc na to że ktoś się skusi na
    > towar po niższej cenie a przy kasie okaże się wyższa i nie zreaguje, to

    ROTFL

    Podsłuchów w kiblu jeszcze nie szukasz? ;)

    Paranoja się przydaje, ale raczej w ruchu drogowym ;)

  • 14. Data: 2009-09-11 13:25:41
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    net.pl
    *Andrzej Lawa* napisał(-a):

    > Podsłuchów w kiblu jeszcze nie szukasz? ;)

    Nie. Nie mierz mnie swoją miarą

    > Paranoja się przydaje, ale raczej w ruchu drogowym ;)

    Paranoikiem to jestes ty. Cokolwiek ktoś napisze, co jest niezgodne z
    twoim postrzeganiem świata to zaraz bredzi. W ogóle "brednia" we
    wszystkich wyobrażalnych i niewyobrażalnych formach to twoje ulubione
    słowo. A że już kiedyś uznałem cię za betonowego pierdolca i wylądowałeś
    w KF i tylko dzięki reainstalce systemu z niego wyskoczyłeś, to spadaj
    tam z powrotem, na samo dno.
    PLONK

  • 15. Data: 2009-09-11 15:20:01
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    wiadomości news:4aa9595a$1@news.home.net.pl...

    > Co za brednie...

    Bredzisz to moze ty po spotkaniu z ochrona w Jankach. Ja natomiast taka
    sytuacje widzialem. Zaplakana kobiete pracujaca za 400 zł 'na kasie' która
    wsunela do kasy 5 własnych złotych.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 16. Data: 2009-09-11 15:20:26
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > Czyli twierdzisz, że dał jej mniej pieniędzy niż to było wydrukowane na
    > paragonie i kasjerka się na to zgodziła?

    Nie ja twierdze, tylko Big Jack.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 17. Data: 2009-09-11 15:22:03
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    >W wiadomości
    net.pl

    > Nie. Nie mierz mnie swoją miarą

    > Paranoikiem to jestes ty.

    On nie jest paranoikiem. On tylko dostał w łeb od ochrony w Jankach i od
    tego czasu nieco mu zdrowie szwankuje.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 18. Data: 2009-09-11 15:23:34
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > 5) cena towaru odczytana na podstawie kodu kreskowego nie może być wyższa
    > od ceny uwidocznionej przy identycznym towarze,

    Ok. A czy rozporzadzenie przewiduje jakas sankcje za nie spelnienie warunku
    z tego punktu?

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 19. Data: 2009-09-11 17:49:05
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-09-11 17:20, SQLwysyn pisze:

    > Bredzisz to moze ty po spotkaniu z ochrona w Jankach. Ja natomiast taka
    > sytuacje widzialem. Zaplakana kobiete pracujaca za 400 zł 'na kasie'
    > która wsunela do kasy 5 własnych złotych.

    Kasjerka przy kasie z własnymi pieniędzmi?! Raczysz żartować.

  • 20. Data: 2009-09-11 17:54:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SQLwysyn wrote:

    > Nie ja twierdze, tylko Big Jack.

    Nie. To ty tak twierdzisz.
    Ja twierdzę, że kasa z paragonem się zgadzała.