  • 1. Data: 2004-12-17 19:33:44
    Temat: Nieruchomosc
    Od: "Marek" <a...@i...pl>

    Czy mozna sprzedac procentowy udzial w nieruchomosci bez zgody pozostalych
    wspolwlascicieli, a jesli tak to w jaki sposob. Z gory BARDZO dziekuje za
    pomoc.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2004-12-17 19:42:34
    Temat: Re: Nieruchomosc
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Marek napisał(a):
    > Czy mozna sprzedac procentowy udzial w nieruchomosci bez zgody pozostalych
    > wspolwlascicieli, a jesli tak to w jaki sposob. Z gory BARDZO dziekuje za
    > pomoc.

    Poczytaj w KC.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 3. Data: 2004-12-17 19:45:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy mozna sprzedac procentowy udzial w nieruchomosci bez zgody pozostalych
    > wspolwlascicieli, a jesli tak to w jaki sposob. Z gory BARDZO dziekuje za
    > pomoc.

    Można sprzedać. Sprzedaje się tak samo, jak całość, czyli generalnie u
    notariusza. tylko nie wiem kto coś takiego kupi.

  • 4. Data: 2004-12-17 19:45:52
    Od: "Marek" <a...@i...pl>

    > Poczytaj w KC.

    Dziekuje za odpowiedz. Czy moglbym dostac troche blizsza podpowiedz w kotrym
    miejscu KC szukac bo w prawie nie jestem biegly...

    --
    Marek

  • 5. Data: 2004-12-17 19:47:22
    Od: "Marek" <a...@i...pl>

    > Dziekuje za odpowiedz. Czy moglbym dostac troche blizsza podpowiedz w
    kotrym
    > miejscu KC szukac bo w prawie nie jestem biegly...

    Jeszcze jedno ... mowa o budynku a nie o dzialce ktora moznaby podzielic.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2004-12-17 20:12:37
    Temat: Wartość procentowego udziału w nieruchomości a US [było: Re: Nieruchomosc]
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Można sprzedać. Sprzedaje się tak samo, jak całość, czyli generalnie u
    > notariusza. tylko nie wiem kto coś takiego kupi.

    O właśnie, ja w kontekście ostatniego zdania mam pytanie... Oczywistym
    jest że wartość rynkowa na przykład 1/4 udziału w działce budowlanej o
    powierzchni około 800 metrów jest niewspółmiernie mniejsza do wartości
    działki jako całości.

    Czy może to być skutecznym argumentem w sporze z US o wartość rynkową
    zakupionego udziału, czy też US i ewentualny rzeczoznawca bierze pod
    uwagę wartość nieruchomości jako jednej całości podzielonej przez cztery?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 7. Data: 2004-12-17 20:13:47
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Marek napisał(a):
    > Dziekuje za odpowiedz. Czy moglbym dostac troche blizsza podpowiedz w kotrym
    > miejscu KC szukac bo w prawie nie jestem biegly...

    AFAIR okolice artykułów 180 - 210... google Ci pomoże.

    Pozdraiwam

    Czarek Gorzeński

  • 8. Data: 2004-12-17 21:07:01
    Od: "Robek" <r...@p...onet.pl>

    "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> wrote in message

> [...]
    > zakupionego udziału, czy też US i ewentualny rzeczoznawca bierze pod uwagę
    > wartość nieruchomości jako jednej całości podzielonej przez cztery?

    Zarówno w przypadku podatku od czynności cywilnoprawnych, jak i w przypadku
    taksy notarialnej wartością bazową jest wartość rynkowa nieruchomości, czyli
    najbardziej prawdopodobna cena, możliwa do uzyskania na rynku.

    pozdr.
    Robek

  • 9. Data: 2004-12-17 21:07:25
    Od: "smiechu" <s...@p...onet.pl>

    > Czy może to być skutecznym argumentem w sporze z US o wartość rynkową
    > zakupionego udziału, czy też US i ewentualny rzeczoznawca bierze pod uwagę
    > wartość nieruchomości jako jednej całości podzielonej przez cztery?
    IMO prawo własności nieruchomości i udziału w nieruchomości to dwa różne
    prawa których nie można porównywać.
    Jesli rzeczoznawca tak wycenił to go do KOZy
    Pozdr
    smiechu

  • 10. Data: 2004-12-17 21:13:08
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Robek napisał(a):
    > Zarówno w przypadku podatku od czynności cywilnoprawnych, jak i w przypadku
    > taksy notarialnej wartością bazową jest wartość rynkowa nieruchomości, czyli
    > najbardziej prawdopodobna cena, możliwa do uzyskania na rynku.

    Ja znam definicję i wiem co stwierdzają przepisy. Pytam o interpretację
    tego i praktykę.

    A pytanie brzmi, czy najbardziej prawdopodobna cena, możliwa do
    uzyskania na rynku biorąc pod uwagę operacje na całości nieruchomości,
    mimo że takowa odbywa się jedynie na części która jest niewątpliwie
    mniej warta niż procent udziału w całości, czy też brana jest pod uwagę
    rzeczywista rynkowa wartość tego udziału?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński