  • 1. Data: 2004-12-17 18:51:31
    Temat: Źle dostarczona paczka - kto winny?
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Witam. Sprzedałem coś na allegro. Dostałem e-mail w którym było
    potwierdzenie wpłaty kasy na moje konto. Więc paczkę wysłałem pod wskazany
    adres. Niestety kasa nie wpłynęła. Zgłosiłem na policję. Okazało się że nie
    ma takiego adresu, gościa o tym nazwisku i imieniu też nie. Potwierdzenie i
    cała korespondencja była prowadzona z kawiarenki. Policjant dziś
    poinformował mnie, że umarzają sprawę. tego się spodziewałem ale..
    Jeżeli adresu nie ma i nie ma takiego człowieka to jak ją dostarczono? Wg
    policji - listonosz (pamięta bo było to nietypowe) wręczył paczkę na
    schodach bo ktoś na nią czekał.

    Czy mogę dochodzić od poczty zwrotu wartości paczki za złe (bo takiego
    adresu nie ma) dostarczenie? Jak jest uregulowane dostarczanie paczki?

    PawełJ

  • 2. Data: 2004-12-17 19:49:56
    Temat: Re: =ACle dostarczona paczka - kto winny?
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Czy mogę dochodzić od poczty zwrotu warto=3Fci paczki za złe (bo takiego
    > adresu nie ma) dostarczenie? Jak jest uregulowane dostarczanie paczki?

    Poczta to poczta ... dostarczajac paczke nieubezpieczoną zgadzasz sie
    automatycznie, ze ci ja ukradną. Taki mają regulamin i tyle ... jesli
    policja umarza sprawe, to chyba wiele nie zdzialasz. Jedyne co mozna to
    poszukac powiazania przez adres. Watpie raczej, ze ktos obcy tam po
    prostu czekal. To po prostu musial byc ktos z tego samego budynku albo z
    bliskiego sąsiedztwa.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2004-12-17 20:00:21
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    >poszukac powiazania przez adres. Watpie raczej, ze ktos obcy tam po
    >prostu czekal. To po prostu musial byc ktos z tego samego budynku albo z

    Po prostu w bloku było tylko 4 numery mieszkań a ja wysyłałem na nr 5. i na
    klatce ktoś siedział i czekał na listonosza.
    I to mi się właśnie nie podoba, że paczka została właściwie odebrana przez
    nikogo. Tzn listonosz nie zaniósł pod właściwy adres a nawet nie sprawdził
    komu daje. Czy faktycznie na to pozwala regulamin poczty? Czy nie zawinił w
    tym momencie listonosz?

    PawełJ

  • 4. Data: 2004-12-17 20:16:00
    Temat: Re: Źle dostarczona paczka - kto winny?
    Od: "jaQbek" <j...@n...onet.pl>

    Użytkownik "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cpv9qp$4jv$1@news.onet.pl...
    > Witam. Sprzedałem coś na allegro. Dostałem e-mail w którym było
    > potwierdzenie wpłaty kasy na moje konto. Więc paczkę wysłałem pod wskazany
    > adres. Niestety kasa nie wpłynęła.
    Było poczekać, aż kasa wpłynie. Wówczas wali cię, czy koleś podał poprawny
    adres, czy nie

  • 5. Data: 2004-12-17 20:28:31
    Od: Rafał M <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Poczta to poczta ... dostarczajac paczke nieubezpieczoną zgadzasz sie
    automatycznie, ze ci ja ukradną. Taki mają regulamin i tyle

    Przeciez otrzyma ok 250 zl odszkodowania. 50x oplata podstawowa za paczke.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 6. Data: 2004-12-17 20:40:24
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Przeciez otrzyma ok 250 zl odszkodowania. 50x oplata podstawowa za paczke.

    1) Za pczke odszkodowanie wynosi 10* oplata.
    2) Czemu maja placic? Paczka dostarczona? Dostarczona.

    --
    Wyscig szczurow to polega na tym, tego sie nie czuje,
    ze sie ciagle i ciagle z innymi porownuje.

  • 7. Data: 2004-12-17 20:40:49
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Przeciez otrzyma ok 250 zl odszkodowania. 50x oplata podstawowa za paczke.

    Co to za pociecha, jesli wyslal komorke, np. za 800 zl .....

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 8. Data: 2004-12-17 22:16:44
    Od: Rafał M <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "js" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > 1) Za pczke odszkodowanie wynosi 10* oplata.

    Zmienilo sie cos? Bo regulaminu na www od dluzszego czasu nie ma :/
    Jak kiedys mi zgubili paczke to wyplacili 50*oplata+ zwrot kosztow nadania.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 9. Data: 2004-12-18 16:28:56
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Było poczekać, aż kasa wpłynie. Wówczas wali cię, czy koleś podał poprawny
    > adres, czy nie
    No to racja. Tylko że sprzedawałem gościowi, który miał bardzo wiele
    pozytywnych komentarzy.
    Tylko że konto z tymi pozytywami zostało skradzione (informacja z allegro) i
    gośc tak zrobił pare osób ale nie o tym mowa tutaj.

    PawełJ

  • 10. Data: 2004-12-18 16:33:04
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > 1) Za pczke odszkodowanie wynosi 10* oplata.
    Wysłanie tej paczki kosztowało coś ok 45 zł (jakaś ekspresowa przesyłka) -
    więc to *10 to prawie wartość telefonu :)
    > 2) Czemu maja placic? Paczka dostarczona? Dostarczona.
    No i o to mi cały czas chodzi. Wg informacji z policji to nie ma takiego
    adresu, więc w jaki sposób ją dostarczono?
    Jeżeli listonosz już daje tą paczkę na schodach to mógłby sprawdzić komu.
    Nie wiem, chociażby z dowodem osobistym.

    Nie czepiałbym sie poczty, jeżeli paczka trafiłaby pod wskazany adres i
    dostarczona właściwemu adresatowi.
    A tak to po prostu to mi się nie podoba bo listonosz poszedł na łatwiznę i
    czy to naprawdę jest bezkarne?

    PawełJ