  • 21. Data: 2002-12-11 16:00:47
    Temat: Odp: Niepełnoletni i działalność gospodarcza!!!
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Depilator <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:at7moj$gd6$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > może też prowadzić działolności artystycznej, np. występować w teatrze
    albo
    > malować? Według ciebie pewnie nie może. Co więc w Twoim ulubionym kodeksie
    > robi przepis artykułu 101par2, gdzie mowa o zarobku dziecka? Pewnie
    > powiesz, że chodzi tylko o zarobek ze stosunku pracy, na który _zezwala _
    > kodeks pracy. A ja powie, że się mylisz, bowiem nawet małolat może
    zarabiać
    > tak, jak chce i potrafi i nie zależy toi od łaski panstwa, zeby mu na to
    > pozwoliło. Brrrr... Widmo krąży po Europie....

    a mi sie wydaje ,ze robisz sobie jaja :-) kończysz prawo? hmm

    Sandra

  • 22. Data: 2002-12-11 16:13:20
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Depilator <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:at7moj$gd6$...@n...tpi.pl...
    > Będzie, niebędzie. Ja jak byłem pacholęciem to miałem taką sytuacjęi bank
    > jak najbardziej chciał rozmawiać z moją Mamo. Co więcej - skutecznie, tzn,
    > konto uległo likwidacji a ja miałem super komputer. :-)

    ehe w to uwierze ... zadzwon sobie do banku eh to ty wprowadzasz ludzi w
    błąd ...

    > "Jakieś", "pewne"... Co to - beletrystyka? Poezja? Pewnie nie dasz się
    > uprosić i nie podasz nam żadnego przepisu. Ale w tym wypadku Twoje
    argumenty
    > wypadają dosyć blado.

    twoja opinia ... spróbuj jednak załatwić to w swój sposób a przekonasz się
    kto ma racje ...

    > No a co - za dziecko nie prowadzące działalności nikt nie odpowiada? Np. z
    > czynów niedozwolonych?

    nie porównuj upn bo nie ma nic wspólnego z tematem ..

    > W świetle kórego prawa? Który przepis mówi o tym? No właśnie się rozpisz -
    > tego desperacko pragną Ci, którzy nie poznali tych przepisów i są przez to
    > głupsi. Daj nam szanse na oświecenie, zamiast mówić "wiem, ale nie
    powiem".

    prawa polskiego w,którym rozróżnia się czynności zwykłego zarządu i
    czynności przekraczające zwykły zarząd a tzn. ,że
    rodzice są zobowiązani do sprawowania z należytą starannościa zarzad
    majątkiem dziecka art.101§1 k.r.o .Nie mogą bez zezwolenia sądu opiekuńczego
    dokonywać czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu ani wyrażać
    zgody na dokonywnie takich czynności przez dziecko /art.10§3 k.r.o/ .Sąd
    udziela zezwolenia lub odmawia takiej zgody .

    > przecinki w odpowienich miejscach, wielkie litery, odpowiedni szyk. Ułatwi
    > to wydatnie wzajemne zrozumienie.

    :P

    Sandra

  • 23. Data: 2002-12-11 16:23:12
    Temat: Re: Niepełnoletni i działalność gospodarcza!!!
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    > Użytkownik Depilator <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:at7jor$nvo$...@n...tpi.pl...
    >

    > hmm nie odpowiadaj mi pytaniami na moje pytania ...odpowiedz na wcześniej
    > postawione moje odpowiem na twoje

    Na które? O definicję czynności prawnej? Czynność, która wywołuje skutki
    prawne. Zadowolona, czy mam się dalej rozwodzić?

    No i to chyba koniec Twoich pytań - więcej nie zauważylem. Posunęły nas
    naprawde do przodu, teraz Twoja kolej.

    Depi.

  • 24. Data: 2002-12-11 16:26:37
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    > Użytkownik Depilator <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:at7jor$nvo$...@n...tpi.pl...
    >
    > tia ?????? a co powiesz o art.14§1 k.c ?

    No a co mam powiedziec? Ale miałem wrażenie, że mówimy o _małoletnich_ i
    częsciowo ograniczonych w zdolności do czynności prawnych. Przecież się nie
    kłócę, że ubezwłasnowolnionych całkowicie czy dzieci poniżej lat 13, prawda?
    Po co więc przytaczasz nierelewantny przepis?

    Depi.

  • 25. Data: 2002-12-11 17:01:58
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Depilator <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:at7ou4$s7b$...@n...tpi.pl...
    > Po co więc przytaczasz nierelewantny przepis?

    coś wolno docierają moje wiadomości do Ciebie ...ale mam nadzieje,że dalsze
    też nie zostaną ignorowane ? smiem zauważyć ,ze wyczytujesz to co chcesz
    wyczytać ...

    Sandra

  • 26. Data: 2002-12-11 17:03:37
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Depilator <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:at7oo7$qsm$...@n...tpi.pl...
    Zadowolona, czy mam się dalej rozwodzić?

    a pobraliśmy się ? :-))) :P

    Sandra