  • 1. Data: 2002-12-09 16:49:58
    Temat: Jeszcze raz druki ZUS ZPA
    Od: "Fan" <i...@p...win.pl>

    Przepraszam, ze tak zanudzam na grupie ale wyszlo ze szybko potrzebuje
    odpowiedzi a o tej porze nikt mi wiecej nie pomoze.
    Mam krotkie pytanko odnosnie wypelniania druku ZUZ ZPA w programie platnik.
    Sa tam pola numer 05-08 dotyczace organy rejestrowego/ewidencyjnego.
    Wszystko byloby ok tyle ze jest to spolka cyw. i kazdy wspolnik rejestrowal
    dzilalnosc gdzie indziej a program nie przyjmuje wiecej niz jednej
    informacji. I tu jest pytanie, co mam w tym przypadku wpisac?
    Z gory dziekuje za pomoc.

    *********
    PRISCILLA Site, moze i Ty zostaniesz jej Fanem?
    www.priscilla.win.pl

  • 2. Data: 2002-12-09 21:14:26
    Temat: Re: Jeszcze raz druki ZUS ZPA
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Nie wiem, do czego służy druk ZPA, ale składki opłacają chyba wspólnicy jako
    osobni przedsiębiorcy. Spółka nie jest płatnikiem składek, więc po co chcesz
    ją tam wpisać? Chyba, że jak zwykle w ZUSie logika zostaje zawieszona....

    Depi.

  • 3. Data: 2002-12-09 22:06:25
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Fan" <i...@p...win.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dzilalnosc gdzie indziej a program nie przyjmuje wiecej niz jednej
    > informacji. I tu jest pytanie, co mam w tym przypadku wpisac?

    U mnie w ZUS-ie nic nie kazali w te pola wpisać przy s.c.

    Wiewióra

  • 4. Data: 2002-12-10 13:24:23
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Dec 2002, Depilator wrote:

    >+ Nie wiem, do czego służy druk ZPA, ale składki opłacają chyba wspólnicy
    >+ jako osobni przedsiębiorcy.

    O ile pamiętam nie ma przeszkód żeby wpłacała S.C.
    Mogę się mylić, ale sprawa była kiedyś wałkowana na *.podatki
    (jest to istotne przy stratach - ZUS wpisany w koszt DG
    idzie w straty i jest szansa odzyskania KUP w przyszłych
    latach, wpisany w PIT - "przepada" podatkowo)

    >+ Spółka nie jest płatnikiem składek,

    Nie jest, ale UoPDoOF pozwala dowolnie zaliczyć ZUS: w koszt
    lub na PIT. A jeśli w koszt - to powinno to być wpisane
    w KPiR czyli "zapłacone przez spółkę" :)
    [...]
    >+ Chyba, że jak zwykle w ZUSie logika zostaje zawieszona....

    Y tam. Taka ogólnopodatkowa zasada... ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd