  • 1. Data: 2002-12-09 19:28:28
    Temat: transakcja w allegro
    Od: "Bringer_of_Light" <f...@p...onet.pl>

    witam
    swego czasu sprzedałem w aukcji internetowej w allegro zestaw pióro +
    długopis waterman - cena minimalna była 140 zł a zwycięzca wylicytował ponad
    200 zł - wysłałem mu za zaliczeniem pocztowym - odebrał - pieniądze przyszły
    do mnie.
    po kilki dniach napisał do mnie że długopis i pióro wieczne mają małe
    znaczki firmowe plus gsm a tego faktu nie podałem w opisie przedmiotu i w
    związku z tym chce zwrotu gotówki .
    nie mam aparatu cyfrowego i zdjęcia zestawu zaczerpnąłem z internetu .
    zapomniałem dodać w opisie że pióro i długopis mają znaczki plus gsm -
    zresztą nie uważałem tego za minus - dla mnie liczyła się marka zestawu.
    i jakość - bo cały zestaw był nowy i nieużywany w oryginalnym opakowaniu.
    poza tym nabywca nie pytał mnie o szczegóły dotyczące przedmiotu.

    poza tym nabywca nie chciał uczestniczyć w formie zakupu ESCROW - to znaczy
    zakup bezpieczny oferowany przez allegro - pieniądze są na bezpiecznym
    koncie i jeśli nabywca stwierdzi że rezygnuje - towar jest odsyłany i
    dopiero po sprawdzeniu czy wrócił w dobrym stanie - pieniądze wracają do
    kupującego.
    na czyją korzyść allegro może wydać werdykt ? bo kupujący skierował sprawę
    do allegro - czy będę zobowiązany do zwrotu gotówki czy nie ?
    jaką mam gwarancję że jeśli zwrócę gotówkę dostanę pióro i długopis w dobrym
    stanie ?

    dziękuję

  • 2. Data: 2002-12-09 23:48:41
    Temat: Re: transakcja w allegro
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > po kilki dniach napisał do mnie że długopis i pióro wieczne mają małe
    > znaczki firmowe plus gsm a tego faktu nie podałem w opisie przedmiotu i w

    I słusznie. Mógł także (gdyby chciał je sobie zostawić) żądać obniżenia ceny,
    ale widocznie nie jest potrzebny mu Waterman-Gsm :)

    > nie mam aparatu cyfrowego i zdjęcia zestawu zaczerpnąłem z internetu .
    > zapomniałem dodać w opisie że pióro i długopis mają znaczki plus gsm -

    Ooops. Zapomniałem - czy aby na pewno?

    > zresztą nie uważałem tego za minus - dla mnie liczyła się marka zestawu.

    A jaką wartość ma taki zestaw reklamowy? Na pewno dużo niższą od Watermana bez
    żadnych wstawek.

    > i jakość - bo cały zestaw był nowy i nieużywany w oryginalnym opakowaniu.
    > poza tym nabywca nie pytał mnie o szczegóły dotyczące przedmiotu.

    Ty byłeś zobowiązany je podać i poinforomować go o wszystkich istotnych cechach
> [...]

    > koncie i jeśli nabywca stwierdzi że rezygnuje - towar jest odsyłany i
    > dopiero po sprawdzeniu czy wrócił w dobrym stanie - pieniądze wracają do

    Jego wybór.

    > na czyją korzyść allegro może wydać werdykt ? bo kupujący skierował sprawę
    > do allegro - czy będę zobowiązany do zwrotu gotówki czy nie ?

    Moim zdaniem na korzyść kupującego, znajdą tu zastosowanie przepisy o rękojmi.
    Na tej podstawie powinieneś zwrócić pieniądze.

    > jaką mam gwarancję że jeśli zwrócę gotówkę dostanę pióro i długopis w dobrym
    > stanie ?

    Taką samą jak ten gość co myślał, że kupuje Watermana, a dostał Gsma :)

    Pozdrawiam,
    Ciacho

  • 3. Data: 2002-12-09 23:49:49
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]

    > koncie i jeśli nabywca stwierdzi że rezygnuje - towar jest odsyłany i
    > dopiero po sprawdzeniu czy wrócił w dobrym stanie - pieniądze wracają do

    Jego wybór.