  • 11. Data: 2002-12-11 02:40:49
    Temat: Odp: Niepełnoletni i działalność gospodarcza!!!
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    > dlaczego? tylko nie ogólniki i powoływanie się na co nieco nietrafione
    > przepisy a spójna argumentacja :)

    co nietrafione? pokaż mi przepis dosłowny mówiący,że osoba nie mająca pełnej
    zdolności do czynności prawnych może być przedsiębiorcą ? k.r.o okresla
    kiedy rodzice mogą reprezentować dziecko ...
    ponadto poczytaj sobie,kto może być przedsiebiorcą polecam strone
    http://www.pig-chamber.com.pl/pig-chamber/kobietaibi
    znes/mat_szkol/firma02.h
    tml

    i http://www.mg.gov.pl/struktur/WWW_MSP/Porady/Porady.
    htm#2

    ponadto możesz zadzwonić do sądu też udzielą stosownych informacji ,że
    definicję osoby fizycznej,która może być założycielem
    przedsiębiorstwa,firmy będzie zgodnie z art.10 k.c osoba pełnoletnia majaca
    pełną zdolność do czynności prawnych zgodnie z art. 11 k.c
    a zgodnie z k.r.o takiej zdolności nie posiadają nieletnie dzieci
    reprezentowane w scisle okreslanych przez ustawodawce sprawach ...

    Sandra

  • 12. Data: 2002-12-11 10:12:49
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:at68bo$s3c$...@a...dialog.net.pl...
    > reprezentowane w scisle okreslanych przez ustawodawce sprawach ...

    a w uzupełnieniu jeszcze podam,że w ważnych sprawach dziecka decyduje sąd
    ,nie wszystkie decyzje i czynności prawne może podejmować rodzic ...
    przykłady poniżej...

    np: zakładasz dziecku konto,wpłacajac na nie regularnie jakieś kwoty,
    nazbiera się jakaś sumka i ? wpadniesz po uszy z jakimiś długami ,pomyslisz
    sobie " dobrze byłoby zlikwidować to konto i posprzatać podwóreczko a tu
    ups...jesteś tatusiem ...założyłeś konto a bank nie będzie chciał z Tobą
    rozmawiać ...jak się ma w takim układzie do tego art. 98 k.r. o ?????????

    zakładając przedsiębiorstwo musisz spełnic jakieś konkretne wymogi ...nie
    możesz od tak polecieć z małolatem i dokonywać rejestracji firmy ....pewne
    wymogi musza byc spełnione...i ktoś musie za pewne zobowiazania odpowiadac a
    w świetle prawa ty majątkiem dziecka ulokowanym na kontach nie masz prawa
    decydowac wiec co ja bede sie rozpisywac eh

    wprowadziles w bład o słuszności ,że takiej czynności jak założenie firmy
    może dokonac osoba niezdolna do pełnych czynności prawnych mając
    przedst.ustawowego jakim jest rodzic ...

    w ważnych sprawach o majątku dziecka decyduje sąd i w tym wypadku gdybyś
    zaciągał np. kredyty na rzecz małolata hehe ,który bank by z tobą
    gadał????????
    a ty biorąc kredyt w imieniu małolata byś bankrutował np. wiele spraw można
    by tu poruszyć o błędnej interpretacji i fantazjowaniu
    uffffff
    przekonaj mnie o tym ,że mógłbyś to zrobić ...

    Sandra

  • 13. Data: 2002-12-11 14:01:13
    Temat: Re: Niepełnoletni i działalność gospodarcza!!!
    Od: "Tailer" <t...@w...pl>

    Gdybyscie byli prawnikami (moze jestescie - bez urazy) to postawilbym na to,
    ze Depilator jest adwokatem natomiast Sandra prokuratorem badz sedzia. To
    tlumaczyloby stan wielu rzeczy w naszym kraju :)))

  • 14. Data: 2002-12-11 14:48:09
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tailer" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Gdybyscie byli prawnikami (moze jestescie - bez urazy) to postawilbym na
    to,
    > ze Depilator jest adwokatem

    Jeszcze nie, jeszcze nie....

    > natomiast Sandra prokuratorem badz sedzia. To
    > tlumaczyloby stan wielu rzeczy w naszym kraju :)))

    :-)

    Depi.

  • 15. Data: 2002-12-11 14:58:11
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    > Użytkownik Depilator <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:at5jku$gtb$...@n...tpi.pl...
    >
    > na początek to odpowiedz mi co rozumiesz przez czynność prawną zgodnie
    > oczywiście z k.c ?

    Tu nie ma co rozumieć, nie ma chyba większych wątpliwości, co do definicji
    czynności prawnej. Ty mi powiedz, dlaczego to jest dla Ciebie istotne w
    kontekscie możliwości podejmowania przez osoby małoletnie działalności
    gospodarczej? A tak zupełnie na marginesie - czy czynność prawną można
    rozumieć _niezgodnie_ z kodeksem cywilnym?

    > myślę ,że o takiej samej treści:-) interpretacja różna ,wszystko wynika z
    > k.c
    > j.w

    Dla Ciebie wynika, dla mnie i innych jak widać nie. Klarowności wywodu
    zrobiłoby dobrze, jakbyś czasem tłumaczyła swoje dosyć gwałtowne przeskoki,
    chyba nawet bardziej intuicyjne niz logiczne. Art. 98. kro statuuje
    przedstawicielstwo ustawowe rodziców względem dziecka. Jak z tego
    wycięgnęłaś wniosek, że małoletni nie może prowadzić działalnosci
    gospodarczej pozostaje jak na razie Twoją słodką tajemnicą.

    > j.w

    P.m.b.,a.z.n.k.,o.c.C.c.

    Powtarzam - wycięgniecie z przepisów dotyczących zdolności do czynnosci
    prawnych i przedstawicielstwa ustawowego "dzieci" ( takim terminem AFAIR
    posługuje się kro ) zakazu prowadzenia działalnosci gospodarczej przez osoby
    małoletnie uważam za nieuprawniony, karkołomny i całkowicie niezgodny z
    zasadami demokratyczengo państwa prawa, w którym zasadaniczo obywatelom
    wolno wszystko, poza tym , czego im nie wolno. Czy zaraz wysnujesz może
    wniosek, ze art 11 kc i 98 kro wynika także, że małoletni obywatelem nie
    jest?

    Depi.

  • 16. Data: 2002-12-11 15:14:46
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    pełnej
    > zdolności do czynności prawnych może być przedsiębiorcą ?

    To zdanie już absolutnie przekreśla Twoją wiarygodność jak o prawnika.
    Obywatel pozbawiony pełnej zdolności do czynności prawnych pozostaje jednak
    obywatelem z pełną ochroną jego praw. To znaczy, że korzysta z ogólnej
    wolnośic gwarantowanej kostytucją ( art. 31 i nast. ), w tym wolności
    podejmowania działalności gospodarczej, expressis verbis wyrażoną w
    przytaczanym (zignorowanym przez Ciebie ?) art. 5 Ust.PrDzGosp. Dopiero
    _ustawowy_ zakaz pozbawiłby małoletnich tego _prawa_ ( tak! to jest prawo i
    to bardzo ważne! )

    > k.r.o okresla
    > kiedy rodzice mogą reprezentować dziecko ...

    Owszem, i na to też zwróciłem uwagę - że konieczna byłaby to reprezentacjea
    przez rodziców.

    > ponadto poczytaj sobie,kto może być przedsiebiorcą polecam strone

    http://www.pig-chamber.com.pl/pig-chamber/kobietaibi
    znes/mat_szkol/firma02.h
    > tml

    Nie działa. Poza tym nie ufałbym informacjom zamiesczanym na stronie, która
    tak się nazywa :-)

    > i http://www.mg.gov.pl/struktur/WWW_MSP/Porady/Porady.
    htm#2

    E tam - że zazwyczaj zostają, to ja wiem. Czy mogą to juz zupełnie inna
    sprawa.

    > ponadto możesz zadzwonić do sądu

    A czemu do sądu? I kto udzieli mi tej informacji? Pani z sekretariatu?

    > też udzielą stosownych informacji ,że
    > definicję osoby fizycznej,

    Oj. To juz nie obowiązuje ta definicja, że każdy człwoiek jest osobą
    fizyczną? Kurcze - musiałem przeoczyć jakąś ważną nowelizacje, że osobami
    fizycznymi są już tylko osoby o pełnej zdolności do czynności prawnych.

    która może być założycielem
    > przedsiębiorstwa,firmy będzie zgodnie z art.10 k.c osoba pełnoletnia
    majaca
    > pełną zdolność do czynności prawnych zgodnie z art. 11 k.c

    Ale co zgodnie? Dziewczyno! Tam są tylko definicje zdolności prawnej i
    czynności prawnej! Kóry art. Pr. Dz, Gosp nawiązuje do nich??? Jak mi
    wskażesz, to natychmiast wycofuję się jak niepyszny kuląc ogon. Jeśli nie,
    to nadal uważam że snujesz sobie jakieś teorie, w dodatku niekonstytucyjne.

    > a zgodnie z k.r.o takiej zdolności nie posiadają nieletnie dzieci
    > reprezentowane w scisle okreslanych przez ustawodawce sprawach ...

    1. Od kiedy kro stisuje sie w stosunkach z zakresu pr. gospodarczego?
    2. Mówimy o małoletnich, a kro w ogóle posługuje się terminem 'dziecko'.
    Trzymajnmy sie scisle, aby uniknąc nieporozumien.
    3. Nie - dzieci sa reprezentowane przez rodziców we _wszystkich
    sprawach_poza_tymi_ktore_wyraznie_wylacza_kodeks.
    4. Nijak się to ma do meritum.

    Depi.

  • 17. Data: 2002-12-11 15:15:23
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Depilator <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:at7jor$nvo$...@n...tpi.pl...

    hmm nie odpowiadaj mi pytaniami na moje pytania ...odpowiedz na wcześniej
    postawione moje odpowiem na twoje

    Sandra

  • 18. Data: 2002-12-11 15:16:47
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Tailer <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:at7gh7$qk0$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > ze Depilator jest adwokatem natomiast Sandra prokuratorem badz sedzia. To
    > tlumaczyloby stan wielu rzeczy w naszym kraju :)))

    co ty nie powiesz ? mądry ten co tylko krytykuje dodaj coś konkretnego do
    dyskusji ? ble ble wszyscy potrafią :P

    Sandra

  • 19. Data: 2002-12-11 15:23:12
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    dyskusyjnych napisał:at7jor$nvo$...@n...tpi.pl...
    > wniosek, ze art 11 kc i 98 kro wynika także, że małoletni obywatelem nie

    tia ?????? a co powiesz o art.14§1 k.c ?

    Sandra

  • 20. Data: 2002-12-11 15:49:23
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > rozmawiać ...jak się ma w takim układzie do tego art. 98 k.r. o ?????????

    Będzie, niebędzie. Ja jak byłem pacholęciem to miałem taką sytuacjęi bank
    jak najbardziej chciał rozmawiać z moją Mamo. Co więcej - skutecznie, tzn,
    konto uległo likwidacji a ja miałem super komputer. :-)

    > zakładając przedsiębiorstwo musisz spełnic jakieś konkretne wymogi ...nie
    > możesz od tak polecieć z małolatem i dokonywać rejestracji firmy ....pewne
    > wymogi musza byc spełnione...

    "Jakieś", "pewne"... Co to - beletrystyka? Poezja? Pewnie nie dasz się
    uprosić i nie podasz nam żadnego przepisu. Ale w tym wypadku Twoje argumenty
    wypadają dosyć blado.

    > i ktoś musie za pewne zobowiazania odpowiadac a

    No a co - za dziecko nie prowadzące działalności nikt nie odpowiada? Np. z
    czynów niedozwolonych?

    > w świetle prawa ty majątkiem dziecka ulokowanym na kontach nie masz prawa
    > decydowac wiec co ja bede sie rozpisywac eh

    W świetle kórego prawa? Który przepis mówi o tym? No właśnie się rozpisz -
    tego desperacko pragną Ci, którzy nie poznali tych przepisów i są przez to
    głupsi. Daj nam szanse na oświecenie, zamiast mówić "wiem, ale nie powiem".

    > wprowadziles w bład o słuszności ,że takiej czynności jak założenie firmy
    > może dokonac osoba niezdolna do pełnych czynności prawnych mając
    > przedst.ustawowego jakim jest rodzic ...

    Niedolna do pełnych czynności prawnych? A do niepełnych zdolna? :-)))
    Wszystkim byłoby też łatwiej, gdybyś swoje wywody ubierała w formę troche
    bardziej uładzoną. Zdania na ten przykład byłyby fajne. Jakieś kropki,
    przecinki w odpowienich miejscach, wielkie litery, odpowiedni szyk. Ułatwi
    to wydatnie wzajemne zrozumienie.

    > w ważnych sprawach o majątku dziecka decyduje sąd i w tym wypadku gdybyś
    > zaciągał np. kredyty na rzecz małolata hehe ,który bank by z tobą
    > gadał????????

    W sprawach przekraczających zakres zwykłego zarządu? No tak - tylko jakbyś
    znała się na pr, handlowym, to kredytu juz bys nie traktowała w kategoriach
    "sprawy przekraczającej zwykły zarząd". Jeszcze zależy od kwoty. Ale to już
    kwestie dalece marginalne, szczególnie kóry bank by gadał, a który nie
    wydaje się byc pozbawione wszelkiego znaczenia dla rozstrzygniecia naszego
    sporu.

    > a ty biorąc kredyt w imieniu małolata byś bankrutował np. wiele spraw
    można
    > by tu poruszyć o błędnej interpretacji i fantazjowaniu

    ? Ty byś brał? Przecież to małolat ma prowadzic działalność a nie Ty? poza
    tym co sie tak na ten kredyt uwiełaś? Pytanie pomocnicze - czy małolat nie
    może też prowadzić działolności artystycznej, np. występować w teatrze albo
    malować? Według ciebie pewnie nie może. Co więc w Twoim ulubionym kodeksie
    robi przepis artykułu 101par2, gdzie mowa o zarobku dziecka? Pewnie
    powiesz, że chodzi tylko o zarobek ze stosunku pracy, na który _zezwala _
    kodeks pracy. A ja powie, że się mylisz, bowiem nawet małolat może zarabiać
    tak, jak chce i potrafi i nie zależy toi od łaski panstwa, zeby mu na to
    pozwoliło. Brrrr... Widmo krąży po Europie....

    Depi.