  • 11. Data: 2013-09-10 10:50:06
    Temat: Re: Niemożliwy pomiar głośności wydechu
    Od: Maciek <m...@e...info.costam.pl>

    begin o nicku Adam Wysocki napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

    > Chodzi mi o konkretną odpowiedź zgodną z tematem grupy.
    tematem grupy jest prawo. Więc odpowiedź zgodna z tematem grupy, to chcesz
    łamać prawo tak, aby nie ponieść konsekwencji.
    Równie dobrze możesz zapytać o morderstwo. Problem ten sam, tylko skala
    inna.
    M.

  • 12. Data: 2013-09-10 10:58:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.09.2013 10:50, Maciek pisze:

> [...]
    > łamać prawo tak, aby nie ponieść konsekwencji.
    > Równie dobrze możesz zapytać o morderstwo. Problem ten sam, tylko skala

    A'propos morderstw - montujących głośne wydechy "bo lepiej słychać"
    powinno się wieszać za jaja. Takoż uporczywie jeżdżących na światłach
    drogowych "bo lepiej widać".

  • 13. Data: 2013-09-10 11:04:22
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-10 10:50, Maciek pisze:

> [...]
    > łamać prawo tak, aby nie ponieść konsekwencji.
    > Równie dobrze możesz zapytać o morderstwo. Problem ten sam, tylko skala
    Nie nadawałbyś się na prawnika.
    "Prawo", to zbiór reguł. Umiejętność posługiwania się prawem, to
    zdolność uzyskania oczekiwanego efektu przy zachowaniu reguł, czyli
    "litery prawa".
    A więc pytanie "jak nie dać się wydymać nie naruszając prawa" jest
    bardzo popularnym problemem i nie widzę niczego złego w poszukiwaniu
    rozwiązania wszelkimi dostępnymi metodami. Większość prawników robi to
    na zlecenie i to wcale nie w zbożnych celach.

    A w konkretnym przypadku - jeśli motór nie wchodzi na wyższe obroty, to
    nie wchodzi i trudno. A grzebać w bebechach byle stójkowemu nie pozwolę,
    bo nie ma kwalifikacji i mógłby zepsuć. A jak się uprze, to trudno -
    jeśli zepsuje, to wystąpię o odszkodowanie.
    Tłumik też mógłby odkręcić, żeby dowieść, że po zmianie konstrukcji
    motór nie będzie mieścił się w jakichś-tam normach.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 14. Data: 2013-09-10 12:39:17
    Od: Maciek <m...@e...info.costam.pl>

    begin o nicku Andrzej Lawa napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

    > A'propos morderstw - montujących głośne wydechy "bo lepiej słychać"
    > powinno się wieszać za jaja. Takoż uporczywie jeżdżących na światłach
    > drogowych "bo lepiej widać".
    To całkiem rozsądna propozycja. ;)

    M.

  • 15. Data: 2013-09-10 12:50:49
    Od: Maciek <m...@e...info.costam.pl>

    begin o nicku sqlwiel napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

    > A więc pytanie "jak nie dać się wydymać nie naruszając prawa" jest
    > bardzo popularnym problemem i nie widzę niczego złego w poszukiwaniu
    > rozwiązania wszelkimi dostępnymi metodami.
    Nie. Ty chcesz świadomie łamać prawo. Jesteś obywatelem łamiącym prawo,
    uciążliwym dla innych. Jesteś uciążliwy dla mnie, gdy idę po ulicy, swoimi
    120dB zagrażasz mojemu zdrowiu. Gdy jestem mieszkańcem domu przy ulicy, po
    której jedziesz także jesteś uciążliwy, odgłos twojego tłumika, przeszkadza
    mi w relaksie, przeszkadza mi w oglądaniu telewizji lub słuchaniu muzyki,
    bo jesteś słyszalny pomimo zamkniętych szczelnych okien. Gdy jadę
    samochodem, twój głośny tłumik również mi przeszkadza.
    Po to jest prawo, by broniło większość przed takimi egoistycznymi typami,
    którzy uważają, ze wszystko im wolno.
    Równie dobrze mógłbyś pytać jak uniknąć odpowiedzialności za jazdę
    samochodem bez ważnego przeglądu. Bo ty nie chcesz mieć przeglądów i
    uważasz, że to zmarnowana kasa. Sam bowiem lepiej potrafisz ocenić
    sprawność twojego auta. Możesz też dopytywać się jak uniknąć
    odpowiedzialności za jazdę po pijanemu, bo cię nie obchodzi durne
    ograniczenie 0,2 promila. Ty wiesz lepiej kiedy jesteś zdolny prowadzić.
    To są dokładnie takie same sprawy jak twoje pytanie na grupie. Obrzydliwe i
    niemoralne. Skala nieco inna, ale sens identyczny.

    > Większość prawników robi to
    > na zlecenie i to wcale nie w zbożnych celach.
    Nikt nie twierdził tutaj, że prawnicy to grupa zawodowa stosująca zasady
    etyczne w pracy. Wielu za to uważa, że jest to grupa wyjątkowo niemoralna.
    Niektórzy twierdzą, że bardziej niemoralni są już tylko politycy.
    Natomiast wszyscy wiedzą, ze bardziej moralne są prostytutki. ;)

    M.

  • 16. Data: 2013-09-10 13:10:25
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-10 12:50, Maciek pisze:

> [...]
    > Niektórzy twierdzą, że bardziej niemoralni są już tylko politycy.
    > Natomiast wszyscy wiedzą, ze bardziej moralne są prostytutki. ;)

    Aleś-się wstrzelił w moje creda :)
    Od bardzo dawna, chwilami, przytaczam mój osobisty ranking kurestwa.
    Skalę wyznaczają dwa punkty:
    Punkt "zero" zajmują panie prostytutki. W końcu nazwa profesji do czegoś
    zobowiązuje. Kurwa jest kurwą, choć sędzia Tutka (czy inna rurka, czy
    jakoś-tak) stwierdził coś innego.
    Punkt "minus nieskończoność" od 20 lat zajmuje niepodzielnie pan Jerzy
    J...iernia, były minister (q.a) "sprawiedliwości" w rządzie Oleksego.
    Wyżej są właśnie prawnicy jako profesja, PSL jako organizacja, potem
    inne profesje, których z nazw już nie będę wymieniał itd.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 17. Data: 2013-09-10 16:45:52
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 10.09.2013 12:50, Maciek pisze:
    [...]
    > Równie dobrze mógłbyś pytać jak uniknąć odpowiedzialności za jazdę
    > samochodem bez ważnego przeglądu.

    Ale to jest temat jak najbardziej nadający się do dyskusji. Tak jak i
    temat główny wątku.

    p. m.

  • 18. Data: 2013-09-10 19:22:56
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Załóżmy, że motocyklistę złapała drogówka, która ma urządzenie do
    > pomiaru głośności wydechu (sonometr) i chce go użyć. Muszą odkręcić
    > gaz do pewnej wartości obrotów i wtedy mogą mierzyć. Co w sytuacji,
    > gdy motocykl nie wejdzie na te obroty? Ukryty pstryczek-elektryczek
    > powodujący, że po nadmiernym odkręceniu gazu motocykl zgaśnie lub po
    > prostu zostanie na niskich obrotach, i tłumaczenie "czasami tak się
    > dzieje, nie wiem dlaczego, muszę jechać do serwisu"? Mogą zabrać dowód
    > rejestracyjny za niesprawny, stwarzający zagrożenie pojazd?

    Art. 132.
    1. Policjant zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie:

    1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd:
    a) zagraża bezpieczeństwu w szczególności po wypadku drogowym, w
    którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia,
    podwozia lub ramy,
    b) zagraża porządkowi ruchu,
    c) narusza wymagania ochrony środowiska;
    2) stwierdzenia, że pojazd nie został poddany badaniu technicznemu w
    wyznaczonym terminie lub termin badania nie został wyznaczony prawidłowo;
    3) stwierdzenia zniszczenia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia
    czasowego) w stopniu powodującym jego nieczytelność;
    4) uzasadnionego podejrzenia podrobienia lub przerobienia dowodu
    rejestracyjnego (pozwolenia czasowego);
    5) stwierdzenia, że badanie techniczne zostało dokonane przez jednostkę
    do tego nieupoważnioną;
    6) nieokazania przez kierującego dokumentu potwierdzającego zawarcie
    umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza
    pojazdu lub dowodu opłacenia składki za to ubezpieczenie, jeżeli pojazd ten
    jest zarejestrowany w kraju, o którym mowa w art. 129 ust. 2 pkt 8 lit. c;
    7) uzasadnionego przypuszczenia, że dane w nim zawarte nie odpowiadają
    stanowi faktycznemu.

    Moim skromnym zdaniem, co najmniej 3 z powyższych punktów umożliwiają
    zabranie dowodu rejestracyjnego i skierowanie na dodatkowe badania
    techniczne w opisanym scenariuszu. Jeżeli upierałbyś się, że motor nie
    wchodzi "czasami" na obroty albo gaśnie po odkręceniu manetki, ewentualnie
    przerabiałeś sterowanie silnika, to podpadasz pod p. 1 (w szczególności b i
    c, ale na upartego i a można podciągnąć) oraz 7.
    Jeżeli przypadkowo gaśnie po odkręceniu manetki, to może zgaśnie też podczas
    wyprzedzania i "zagrozi porządkowi ruchu" albo "zagraża bezpieczeństwu"?
    Skoro uszkodzone jest sterowanie przyspieszeniem, to może następnym razem
    wejdzie na dużo wyższe obroty i spowoduje wypadek? Jeżeli nie kręci się do
    maksymalnych obrotów, to może działa w trybie serwisowym i "narusza
    wymagania ochrony środowiska"?
    Jeżeli ingerowałeś w sterownik silnika, to może moc wpisana w odowodzie nie
    odpowiada stanowi faktycznemu i pojazd "narusza wymagania ochrony
    środowiska"? Tak, wiem, naciagane, ale pewnie wystarczy, żeby wysłać na
    dodatkowy przegląd... ;-)

    Z dość dużym prawdopodobieństwem w opisanym przypadku, policjant zabierze
    dowód, da świstek na 7 dni, każe w sewisie usunąć usterkę i zrobić badania
    potwierdzające, że pojazd spełnia wymagania.

    Wiwo

  • 19. Data: 2013-09-10 22:39:31
    Od: Maciek <m...@e...info.costam.pl>

    begin o nicku m napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

    > W dniu 10.09.2013 12:50, Maciek pisze:
    > [...]
    >
    > Ale to jest temat jak najbardziej nadający się do dyskusji. Tak jak i
    > temat główny wątku.
    Ale znacznie ciekawsze byłoby rozważanie w jaki sposób uniknąć
    odpowiedzialności za morderstwo.

    M.

  • 20. Data: 2013-09-10 22:49:17
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 10.09.2013 22:39, Maciek pisze:

    > Ale znacznie ciekawsze byłoby rozważanie w jaki sposób uniknąć
    > odpowiedzialności za morderstwo.

    A nie?

    p. m.