  • 1. Data: 2013-09-06 15:48:08
    Temat: Jak napisać odwoładnie do Sądu?
    Od: Raffaello <i...@o...something.else.ch>

    Witam

    Szanowni - mam problem. Przyszedł do mnie nakaz zapłaty - za przejazd
    bez biletu. No bywa. Zdarzyło się. Ale KM nie upominał się przez 2 lata
    i nagle się obudzili. Tymczasem wg informacji jakie posiadam, taki nakaz
    w tym momencie jest nieważny, bo minął ponad rok czasu. jak zatem
    napisać do Sądu odwołanie od tego pozwu? Jak ma wyglądać takie
    odwołanie, jak je zatytułować itd?
    Czy ktoś może mi pomóc?

    Z góry dzięki :)

  • 2. Data: 2013-09-06 17:30:07
    Temat: Re: Jak napisać odwoładnie do Sądu?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Sep 2013, Raffaello wrote:

> [...]
    > i nagle się obudzili. Tymczasem wg informacji jakie posiadam, taki nakaz
    > w tym momencie jest nieważny, bo minął ponad rok czasu.

    Ale rok to chyba oni mieli do złożenia pozwu.
    Dobrze mi wychodzi?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2013-09-06 17:44:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale rok to chyba oni mieli do złożenia pozwu.
    > Dobrze mi wychodzi?

    Ale skoro od zdarzenia minęło dwa lata, to bardzo prawdopodobne, że w
    chwili składania pozwu minął już rok. Oczywiście wymaga to zbadania,.

  • 4. Data: 2013-09-06 17:59:01
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-09-06 15:48, Raffaello pisze:

    > Szanowni - mam problem. Przyszedł do mnie nakaz zapłaty - za przejazd

    Nakaz zapłaty ... wydany na podstawie pozwu "złożonego dnia" ...

    > bez biletu. No bywa. Zdarzyło się.

    No to może zapłać. Nie jeżdżę zbiorkomem jeśli nie muszę.
    Znajomi jeżdżą często. Często nie płacą za przejazd. Często
    narzekają że zbiorkom jest brudny, przestarzały i w ogóle hujowy.

    > Ale KM nie upominał się przez 2 lata

    Przyznajesz, że jesteś głupi czy jak ? Kanar zapewne powiedział
    Ci jaki jest termin zapłaty. Powiedzmy 7 dni. Miał codziennie
    przychodzić przez te 7 dni do Ciebie do domu i upewniać się, że
    zrozumiałeś i pamiętasz ?

    > w tym momencie jest nieważny, bo minął ponad rok czasu. jak zatem
    > napisać do Sądu odwołanie od tego pozwu? Jak ma wyglądać takie
    > odwołanie, jak je zatytułować itd?
    > Czy ktoś może mi pomóc?

    Patrz moje pierwsze zdanie. Jeśli pozew wpłynął po roku od
    terminu wystawienia wezwania do zapłaty za brak ważnego biletu -
    podnieś zarzut przedawnienia.

    Przypominam, że ustawa o udostępnianiu informacji gospodarczych
    nie zabrania umiejscowiać danych w BIGach i publicznie handlować
    długami przedawnionymi.

    > Z góry dzięki :)

    Proszę.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 5. Data: 2013-09-06 18:04:46
    Temat: Re: Jak napisa? odwo?adnie do S?du?
    Od: Raffaello <i...@o...something.else.ch>

    Robert Tomasik wrote:

    > Ale skoro od zdarzenia minęło dwa lata, to bardzo prawdopodobne, że w
    > chwili składania pozwu minął już rok. Oczywiście wymaga to zbadania,.

    Dokładnie. W chwili składania przez nich powzwu - minęło ponad 2 lata i
    4 miesiące.
    Więć to jest dziwne w ogóle, że sąd to przyjął do rozpatrzenia, no ale,
    te dzisiejsze polskie sonty...
    Tak czy inaczej - jak się przed tym chronić i co mogę zrobić, na co się
    powołac i jak taki sprzeciw napisać?

  • 6. Data: 2013-09-06 18:15:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > w tym momencie jest nieważny, bo minął ponad rok czasu. jak zatem
    > napisać do Sądu odwołanie od tego pozwu? Jak ma wyglądać takie

    Przyszedł z esądu, czy z marmurka? Jak z esądu, to adresujesz tam pismo
    z treścią "zgłaszam zarzut przedawnienia". W przypadku marmurka znajdź w
    internecie "formularz sprzeciwu SP".

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2013-09-06 18:16:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-06 18:04, Raffaello pisze:
    > Więć to jest dziwne w ogóle, że sąd to przyjął do rozpatrzenia, no ale,
    > te dzisiejsze polskie sonty...

    Nie znasz się, a pieniaczysz. Przedawnienie to zarzut brany pod uwagę
    tylko na wniosek pozwanego.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2013-09-06 18:18:33
    Od: Raffaello <i...@o...something.else.ch>

    Liwiusz wrote:

    > Przyszedł z esądu, czy z marmurka? Jak z esądu, to adresujesz tam
    > pismo z treścią "zgłaszam zarzut przedawnienia". W przypadku marmurka
    > znajdź w internecie "formularz sprzeciwu SP".

    Z sądu rejonowego w zamościu, I wycidzał cywilny czyli chyba e-sąd?
    I wystarczy w treści sprzeciwu napisać, że zgłaszac zarzut
    przedawnienia, czy trzeba się na coś powołać?

  • 9. Data: 2013-09-06 18:41:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-06 18:18, Raffaello pisze:

    > Z sądu rejonowego w zamościu, I wycidzał cywilny czyli chyba e-sąd?
    > I wystarczy w treści sprzeciwu napisać, że zgłaszac zarzut
    > przedawnienia, czy trzeba się na coś powołać?

    Czyli nie z e-sadu. Zobacz jak wygląda formularz sprzeciwu, to będziesz
    wiedział co napisać.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2013-09-06 19:00:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 06.09.2013 18:15, Liwiusz pisze:

    > Przyszedł z esądu, czy z marmurka? Jak z esądu, to adresujesz tam pismo
    > z treścią "zgłaszam zarzut przedawnienia". W przypadku marmurka znajdź w
    > internecie "formularz sprzeciwu SP".

    A e-sąd nie miał czasem zacząć z automatu odrzucać roszczenia przedawnione?