  • 1. Data: 2005-03-08 12:31:28
    Temat: Proba wyludzenia przez Allegro - pytanie
    Od: Kira <c...@e...pl>

    To ja jeszcze raz Was poprosze o pomoc... Moge?

    Na Allegro pojawila sie taka aukcja:

    Z opisem, ze "pieniążki będą przeznaczone na operacje dla kotka
    ma powżny uraz oka i poważną infekcje".

    Jak jednak mozna przeczytac na:
    http://amicus.malopolska.pl/adopcjekoty/adopcje.html
    kot juz od jakiegos czasu nie zyje.

    Czyli mowiac krotko, jest to proba wyludzenia pieniedzy pod
    nieistniejacym pretekstem.

    Dziewczyna z pl.rec.zwierzaki zalicytowala i ma dane goscia.
    Pytanie: czy to co robi to przestepstwo, jakie, i gdzie sie
    z nim powinna udac? Zalicytowala podkreslam konkretnie po to,
    zeby dostac dane wystawiajacego.

    Policja? Prokuratura? Co byscie zrobili?

    Kira

  • 2. Data: 2005-03-08 12:37:06
    Temat: Re: Proba wyludzenia przez Allegro - pytanie
    Od: "parrot" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli mowiac krotko, jest to proba wyludzenia pieniedzy pod
    > nieistniejacym pretekstem.

    Albo zbieraja pieniadze na innego kota. Maja ich tam sporo. A Laki
    umiescili, bo wyglada na zdjeciach chyba najbardziej tragicznie.

    Moze warto napisac do licytujacego i zwrocic uwage, ze cos sie nie zgadza?
    Pewnie wowczas odwola licytacje, lub wszystko wytlumaczy.

    Pozdrawiam
    parrot

  • 3. Data: 2005-03-08 13:02:13
    Temat: [OT] Re: Proba wyludzenia przez Allegro - pytanie
    Od: "Marcin" <m...@s...wytnijto.waw.pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@e...pl> napisał w wiadomości

    > To ja jeszcze raz Was poprosze o pomoc... Moge?
    >
    > Na Allegro pojawila sie taka aukcja:

    Jest coś obrzydliwego w posługiwaniu się zdjęciem chorego zwierzęcia
    (podobnie jak i chorego człowieka) żeby zbierać pieniądze (nawet jeśli
    sprawa nie jest oszustwem, a bardzo o prawdopodobne). Może będę brutalny,
    ale gdybym chciał zarobić, poszukałbym kilka następnych kotów, poobijał,
    porobił zdjęcia i wystawił w internecie, jakie to one biedne i jak cierpią i
    jak potrzebują operacji.

    Jeśli ktoś faktycznie czuje wielką potrzebę pomocy zwierzętom po obejrzeniu
    tego to proponuję zrobić przelew na konto odpowiedniej organizacji czy
    schroniska, do których ma się zaufanie, a nie dla "ja nazywam się Wojtek i
    też mam 12 lat" po drugiej stronie kabla.

    Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać.

  • 4. Data: 2005-03-08 13:08:08
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "parrot" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Moze warto napisac do licytujacego i zwrocic uwage, ze cos sie nie zgadza?
    > Pewnie wowczas odwola licytacje, lub wszystko wytlumaczy.

    a po co dac szanse usunac dowody, toz to zwykle oszustwo. Na stronach jasno
    jest opisane o ktore koty chodzi.

    P.

  • 5. Data: 2005-03-08 13:25:46
    Od: "juras" <j...@g...com>

> [...]
    > z nim powinna udac? Zalicytowala podkreslam konkretnie po to,
    > zeby dostac dane wystawiajacego.
    >
    > Policja? Prokuratura? Co byscie zrobili?

    Zglosic na Allegro zlamanie zasad, wyjatkowe oszustwo
    juras

  • 6. Data: 2005-03-08 13:31:01
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: parrot [Tue, 8 Mar 2005 13:37:06 +0100]:

    > Albo zbieraja pieniadze na innego kota.

    Nie, nie na innego. Opis jest jasny:
    "mój kochany pan który mnie przygarnął stracił prace brakuje
    mu już na leki i na weterynarza.BŁAGAM POMÓŻCIE JA CHCE ŻYĆ!!!
    LAKI"

    Chodzi o tego, jednego, konkretnego kota.

    > Maja ich tam sporo.

    Kto "maja"? Wystawiajacy aukcje jest z Teresina, okolice Lodzi,
    a sam kociak byl z Krakowa. Troche chyba nie po drodze. Zaden
    weterynarz nie pozwolilby wozic kociaka w takim stanie przez
    pol kraju, wiec spokojnie moge sie zakladac ze wystawiajacy ta
    aukcje info o kociaku sciagnal po prostu z Internetu.

    > Moze warto napisac do licytujacego i zwrocic uwage, ze cos sie
    > nie zgadza? Pewnie wowczas odwola licytacje

    Odwola odwola. O to akurat moge sie zakladac. O to, ze nie
    wyjasni -- tez.

    Kira

  • 7. Data: 2005-03-08 13:32:16
    Temat: Re: [OT] Re: Proba wyludzenia przez Allegro - pytanie
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: Marcin [Tue, 8 Mar 2005 14:02:13 +0100]:

    > Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać.

    Nie ma sprawy, ja tez dostalam odruchu wymiotnego.

    Kira

  • 8. Data: 2005-03-08 13:34:22
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: juras [Tue, 8 Mar 2005 14:25:46 +0100]:

    > Zglosic na Allegro zlamanie zasad, wyjatkowe oszustwo

    To juz poszlo, z prosba o zabezpieczenie dowodow.

    Juz dwie osoby zadeklarowaly sie ze skladaja doniesienie
    na prokurature, pytanie tylko: jak to zrobic? Na co maja
    uwazac? Co pokazac jako dowod -- wydruk aukcji?...

    Podpowiedz cos jesli sie orientujesz, dobrze? Dosc juz
    na tym swiecie tak bezczelnych i nieludzkich kanciarzy :/

    Kira

  • 9. Data: 2005-03-08 13:53:30
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...]
    > Czyli mowiac krotko, jest to proba wyludzenia pieniedzy pod
    > nieistniejacym pretekstem.
    [...]
    daj sobie spokoj z takimi glupotami a najlepeij z calym allegro
    kiedys idzialem tam akucje gdzie ktos chcial sprzedac "ludzka kupe" ktora na
    dodatek nie byla jeszcze zrobiona! takie wlasnie jest allegro .....

    a poza tym popatrz w opis aukcji - widzialas zeby kot umial pisac?
    TB

  • 10. Data: 2005-03-08 14:15:51
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Juz dwie osoby zadeklarowaly sie ze skladaja doniesienie
    > na prokurature, pytanie tylko: jak to zrobic? Na co maja
    > uwazac? Co pokazac jako dowod -- wydruk aukcji?...

    > Kira

    Weź ty się Kira popukaj w głowę lepiej :-)

    Pozdrawiam

    Jacek