    From: "Jerzy" <z...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nielegalny pobor energii
    Date: Sat, 23 Apr 2005 14:30:06 +0200

    Użytkownik "Michal Malinowski" <mondio@!op.pl> napisał w wiadomości
    news:d4dcpk$sut$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > mam

    To jest pewien argument w sprawie. Przy podpisywaniu umowy powinni sprawdzić
    plomby
    w Twojej obecności i poprosić o Twój podpis pod stwierdzeniem, że są
    własciwe.

    Możesz mieć pewność tylko do siebie co robił poprzednik nie wiadomo.

    Oglądane być może tak ale wymieniane nie, zresztą nie wynika z
    wcześniejszych postów czy chodzi o plomby
    legalizacyjne zakładane przez Urząd Miar czy też o tzw. monterskie.

    > Trzeba sie liczyc z oszustwem!!

    To jest insynuacja pod adresem ZE którą trzeba by udowodnić.

    > Dzisiaj bylem na komisariacie. Jeszcze w charakterze swiadka, jeszcze.
    > Bardzo mila pani policjant opowiedziala mi, ze dziennie ma 3 takie sprawy.
    > Kontrole sa lawinowe i kazdy skontrolowany jest pozniej karany wslanie tej
    > wysokosci sankcja. Zasugerowala nawet, ze slyszala, ze kontrolujacy
    > wczesniej podajac sie za ZE sami uszkadzaja plomby aby pozniej otrzymac
    > prowizje za znalezienie NPE. Strasznie dziwna sprawa. Dala mi po cichu
    > namiary do 3 innych osobe prowadzacych dzialalnosc, ktorzy rowniez zostali
    > potraktowani w taki sam sposob.

    Dziwna to jest Pani policjant bo jeżeli są takie podejrzenia to powinni
    wszcząć odpowiednie
    działania przeciwko nieuczciwym pracownikom ZE bo inaczej to można by
    zarzucić, że nie
    ujawniają przestępstwa mając o nim wiedzę.

    > W poniedzialem mam zamiar spotkac sie z p prokurator prowadzaca sprawe.
    > Mam
    > nadzieje, ze moze wykaze sie zrozumieniem i nie zechce mnie wsadzic na 5
    > lat. O moj Boze co za paranoja.

    Pani Prokurator Cię nie wsadzi bo o tym to zdecyduje sąd na podstawie
    dowodów zebranych
    w sprawie i ewentualnego oskarżenia wniesionego prze prokuraturę.

    > Pani w policji rowniez mowila mi o tym, ze taka kontrola powinna sie
    > odbywac
    > w obecnosci policji a licznik powinien zostac wyslany do ich bieglych a
    > nie
    > do firmy swiadczacej uslugi na rzecz ZE.

    Kontrola nie musi odbywać się w obecności policji ale kontrolujący powinni
    mieć stosowne
    pełnomocnictwa, upowżnienia i zlecenie do przeprowadzenia kontroli które
    powinni na Twoje żądanie okazać.
    Kontrola powinna się odbyć w obecności właściciela lub osoby przez niego
    upoważnionaj.
    Tak na marginesie podpisałeś protokół i czy wniosłeś do niego swoje uwagi,
    Licznik powinien zostać wraz z kwestionowanymi plombami umieszczony w
    pojemniku, zaplombowany w obecnosci
    osoby kontrolowanej a ewentualna ekspertyza jest zlecana do Urzędu Miar a
    nie jakiejś tam firmy.
    W przypadku kwestionowania tej ekspertyzy można przekazać licznik lub plomby
    do innych
    niezależnych biegłych. Zdarza się nawet czasem, że plomby bada laboratorium
    kryminalistyki.

    > Gdyby ktos mial jeszcze jakies sugestie to bede bardzo wdzieczny.

    Jeżeli rzeczywiście nie kombinowałeś to podchodź do sprawy spokojnie
    aczkolwiek wiem skądinąd, że
    będzie Cię to kosztowało sporo zdrowia i czasu ale możliwe jest sprawiedliwe
    rozsztrzygnięcie.

    --
    Jerzy Stanisław