  • 71. Data: 2022-03-11 10:50:13
    Temat: Re: Nie popełnia przestępstwa...kto przewali kilka milionów mówiąc że pomaga imigrantom
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.03.2022 18:31, J.F wrote:
    > I co teraz? Wypisujemy sie z konwencji czy zmieniamy konstytycje?
    >
    > Tylko mnie sie widok konczy na
    > "Zakwestionowany przez TK art. 6 europejskiej konwencji praw człowieka
    > gwarantuje każdemu prawo do sprawiedliwego rozpoznania sprawy przez
    > niezależny i bezstronny sąd ustanowiony zgodnie z prawem."
    >
    > I co - to jest niekonstytucyjne ?

    Konstytucja RP mówi właśnie to samo

    "Art. 45.
    1.
    Każdy ma prawo do sprawiedliwego i jawnego rozpatrzenia sprawy bez
    nieuzasadnionej zwłoki przez właściwy, niezależny, bezstronny i
    niezawisły sąd."

    Wychodzi więc że konstytucja RP jest niekonstytucyjna sama ze sobą?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 72. Data: 2022-03-11 10:51:41
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.03.2022 20:15, Robert Tomasik wrote:
    > Może wśród ewakuowanych dorosłych są nauczycielki? Można by je zatrudnić

    Są i są - informacja z drugiej ręki.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 73. Data: 2022-03-11 11:48:53
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 11 Mar 2022 10:36:56 +0100, kacapska onuca wzór ąćęłńóśźż
    napisał:

    > Dziecko z mojej rodziny jest przedmiotem hejtu w świetlicy i na placu zabaw ze
    strony małych Ukrainek, szczególnie jednej z nich
    > prowodyrki, która upatrzyła sobie "ofiarę".
    > Przyzywanie, wyśmiewanie, cały repertuar.

    Hail Fiutin!

    Ubierzcie to dziecko normalnie, a w naziolski mundurek, to rówieśnicy będą
    je bardziej lubić.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 74. Data: 2022-03-11 11:53:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 11 Mar 2022 06:45:47 +0100, Kviat napisał(a):

    > Tylko debil może zadawać takie pytania i mieć takie wątpliwości.
    > Sens jest taki, że te dzieci to nie worki kartofli, tylko ludzie.
    > Potrzebują kontaktu z rówieśnikami, tym bardziej w takiej sytuacji.
    > Rodzice mają ich przez kilka miesięcy trzymać w piwnicy?
    > Brak znajomości języka, to w tej chwili najmniejszy problem.
    >
    > Skąd się tacy kretyni biorą...

    Przecież od dawna znamy Roberta Policmastra, więc czego się spodziewałeś?

    "Socjopata nie wie, co to empatia, współczucie, ciepłe relacje. Nie wynika
    to ze złej woli, ale z niezdolności do tworzenia związków opartych na
    więzi.

    Nie rozumie, co to znaczy krzywdzić drugiego człowieka. Krzywda dzieje się
    tylko wtedy, gdy on ja odczuwa. Egocentryczny, postrzega siebie jako osobę
    bez zarzutu. Winą za niepowodzenia obarcza innych."

    https://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/psychiatria/k
    im-jest-socjopata-jak-dziala-i-jak-go-rozpoznac-aa-L
    5ep-z7vm-FMiw.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 75. Data: 2022-03-11 11:55:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    napisał:

> [...]
    strony małych Ukrainek, szczególnie jednej z nich
    > prowodyrki, która upatrzyła sobie "ofiarę".
    > Przyzywanie, wyśmiewanie, cały repertuar.

    Ubierzcie to dziecko normalnie, a nie w naziolski mundurek, to rówieśnicy
    będą je bardziej lubić.

  • 76. Data: 2022-03-11 12:01:14
    Temat: Re: Czy zmienić ordynacje w RP3 by dać wyborczym RZECZYWISTY wybór? [Was: Polskie Migi z kraja]
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na życie przeciętnego Amerykanina większy wpływ może mieć władza w konkretnym stanie.

    -----
    > W USA jest bardzo łatwo - jedna z dwóch partii wygrywa, ustala prezydenta i rzadzi
    8 lat

  • 77. Data: 2022-03-11 12:13:40
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:
    > prezydenta i rzadzi 8 lat Na życie przeciętnego Amerykanina większy
    > wpływ może mieć władza w konkretnym stanie.

    Czy jesteś za podziałem RP3 na stany/landy (ok. ośmiu) z prawem do
    stanowienia własnego prawa?

    --
    A. Filip

  • 78. Data: 2022-03-11 12:39:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Mar 2022 20:15:10 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Bo nikt się nie zastanawia nad praktyczną stroną tych wszystkich
    > pomysłów. Ukraińskie dzieci chodzące do szkoły nie znają języka
    > polskiego. Jaki jest tego sens?

    Na szczecie jezyki w miare podobne. Szybko załapią

    > Może wśród ewakuowanych dorosłych są
    > nauczycielki?

    Prawie na pewno jakies są.

    > Można by je zatrudnić i niech czasowo uczą po ukraińsku.
    > Bo - miejmy nadzieję - że ten bajzel się jakoś posprząta w kilka
    > tygodni.

    No nie wiem, czy mozna tak przyjac.
    Ale jesli tylko kilka tyg, to mogą nie uczyc wcale - dzieci
    przeczekaja bez szkoly.

    > Jaki sens jest nagle te dzieci uczyć w obcych językach.
    > Zakładamy, ze o9ne nie wrócą już do Ukrainy? To dla kogo oni tego kraju
    > bronią?

    Czesc wroci, czesc zostanie, jeszcze nie wiadomo jak sie skonczy,
    i czy beda mieli gdzie wracac - tzn co Rosja zabierze na dlugo.

    A nasi pracodawcy juz łapki zacierają :-)

    > Podobnie z przedszkolami. Można to organizować w oparciu o tych
    > ewakuowanych.

    Tylko wiesz:
    -lokal ... mam wrazenie, ze brakuje,
    -polskie przepisy, ktore teraz mocno utrudniaja otwarcie normalnego
    przedszkola, a co dopiero takiej prowizorki.

    > Zresztą w ogóle, to moim zdaniem, jeśli to miałoby trwać
    > dłużej, to pasowałoby ich jakoś poorganizować. W ramach gmin jakiś
    > lokalny samorząd niech tworzą i sobie organizują trochę pomoc.

    Mozna tez bylo umiescic w obozach, to by sie zorganizowalo opieke nad
    dziecmi bez przepisów :-P

    > Przecież ci ludzie chwilowo tu nie pracują, to mogą pomóc sobie pomagać.
    > Część z nich być może zna język polski, bo tu pracowali.

    I tu troche przeszkadza rozdrobnienie - jak sa w prywatnych
    mieszkaniach po 1, 2, 3 osoby, w tym moze i dzieci, to troche
    trudniej.

    J.

  • 79. Data: 2022-03-11 16:03:17
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.03.2022 20:20, Robert Tomasik wrote:
    > Nie ta skala problemu. Mamy teraz głownie kobiety i dzieci. Jak milion
    > wjechał, to pewnie z połowa tego jest w wieku szkolnym, bo na jedną mamę
    > więcej dzieci przypada. Natomiast zakładając, ze to czasowe, to jaki
    > sens ich do polskich szkół próbować wcielać?

    Dzisiaj u mnie w szkole doszło kolejne 15 dzieci. Ponoć liczba już
    przyjętych do szkół to ok. 40 tys., a zarejestrowanych do przyjęcia na
    tę chwilę jest ok 600 tys.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 80. Data: 2022-03-11 17:04:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mamy ich 40-parę, połowa lotna ale reszta może służyć za części. Jeszcze
    > trochę polatają chociażby na tym.

    To w końcu mamy do nich zapewnione części zamienne czy chcemy je
    kanibalizować? Z kanibalizacją też łatwo nie jest, bo jak wyciągniesz
    pompę z innego miga, to jej się rezus nie zeruje tylko ma taki jak w
    złomie. A złom nie bez powodu trafił na złom:P

    Dodatkowo w służbie mieliśmy nie 40 a 32 z czego cztery utraciliśmy,
    więc zostaje 28. Z czego połowa jak plaonowałeś to jest 14 i to
    pudrowanych trupów, więc ma się to nijak do "1/3 zdolności w powietrzu".
    Trzeba sobie powiedzieć jasno - jeśli chodzi o nasze lotnictwo
    myśliwskie i szturmowe o realnej sile walki to mamy tylko efki. Suki i
    migi są tylko po to., żeby piloci wogóle jakimiś palnikami latali. No i
    jak był spokój to wysyłaliśmy miga na air policing żeby było po
    taniosci, a i tak nikt z nich strzelać nie zamierzał.

    > Migi są mniej wymagające logistycznie i jeżeli chodzi o warunki
    > zewnętrzne ;-)

    No są. Czyli z 1/3 zdolności naszych sił powietrznych i rzekomej
    przewagi w powietrzu nad efkami kończymy na tym, że może 14 poleci, a
    nawet jak nie to mniej rdzewieją na deszczu:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.