  • 81. Data: 2022-03-11 17:54:10
    Temat: Re: Nie popełnia przestępstwa...kto przewali kilka milionów mówiąc że pomaga imigrantom
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Mar 2022 17:04:10 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > pompę z innego miga, to jej się rezus nie zeruje tylko ma taki jak w
    > złomie. A złom nie bez powodu trafił na złom:P
    >
    > Dodatkowo w służbie mieliśmy nie 40 a 32 z czego cztery utraciliśmy,
    > więc zostaje 28. Z czego połowa jak plaonowałeś to jest 14 i to
    > pudrowanych trupów, więc ma się to nijak do "1/3 zdolności w powietrzu".
    > Trzeba sobie powiedzieć jasno - jeśli chodzi o nasze lotnictwo
    > myśliwskie i szturmowe o realnej sile walki to mamy tylko efki. Suki i
    > migi są tylko po to., żeby piloci wogóle jakimiś palnikami latali.

    W razie wojny bedziemy latali tym co mamy do upadlego.
    A w intensywnej wojnie moze to byc tydzien czy dwa :-)

    I w tym przypadku jest to powazna część naszych sił powietrznych.

    J.

  • 82. Data: 2022-03-11 19:17:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.03.2022 o 17:54, J.F pisze:

    > W razie wojny bedziemy latali tym co mamy do upadlego.

    Z naciskiem na tym co mamy. W tej chwili mamy i w razie czego polecimy i
    z przekroczonym rezusem. Ale jak za rok wszystkie rezusy wyjdą, to po
    prostu przestaną być lotne i jak będzie "w" za rok i jeden miesiąc, to
    będą już nieloty i nie polecą.

    > I w tym przypadku jest to powazna część naszych sił powietrznych.

    Ale tylko jak są w stanie lotnym przed rozpoczęciem konfliktu i w czasie
    wojny im rezusy wyjdą. Jak pójdą do muzeum przed wojną to już z niego
    nie wylecą.

    Więc w tej chwili bardziej by były dla nas przydatne gdyby je oddać, a
    za dwa lata i tak już ich nie będzie.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 83. Data: 2022-03-11 20:56:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Dzisiaj u mnie w szkole doszło kolejne 15 dzieci. Ponoć liczba już
    > przyjętych do szkół to ok. 40 tys., a zarejestrowanych do przyjęcia na
    > tę chwilę jest ok 600 tys.

    Nie jestem pedagogiem i nie potrafię ocenić, jakie to ważne, ale moim
    zdaniem to są jakieś pozorne działania. Nieznające języka dzieci
    siedzące z polskimi nie dość, ze same się nic nie nauczą, to jeszcze
    sparaliżują naukę tych polskich. Rozumiem trudną sytuację, ale w ten
    sposób nie pomożemy.

    Tydzień, czy dwa zwłoki tu nic nie zmienią, zaś to by pasowało jakoś z
    głową zrobić. Najpierw bym zidentyfikował ile spośród tych osób zamierza
    tu pozostać dłużej. Nie wiadomo, jak długo Ukraina będzie się bronić.
    Ani kiedy ci ludzie będą mogli i chcieli wrócić.

    Jeśli by to miało dłużej trwać, to trzeba - ale to władze Ukrainy
    powinny chyba zadecydować - czy te dzieci mają po polsku, czy ukraińsku
    się uczyć. Przecież oni mają tam swój system nauczania. Jakieś matury.
    Studia.

    Może warto by sprawdzić, jak to inne kraje organizowały.

    --
    Robert Tomasik

  • 84. Data: 2022-03-12 00:14:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-11, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nie jestem pedagogiem i nie potrafię ocenić, jakie to ważne, ale moim
    > zdaniem to są jakieś pozorne działania. Nieznające języka dzieci

    Nadziałem się wczoraj, słuchająć RMF, na Czarnka i z tembru głosu,
    sposobów wypowiedzi, nie brzmiał jak idiota co prawdę mówiąc mocno
    niepokoi, ale to taka mała dygresja.

    > siedzące z polskimi nie dość, ze same się nic nie nauczą, to jeszcze
    > sparaliżują naukę tych polskich. Rozumiem trudną sytuację, ale w ten
    > sposób nie pomożemy.

    Według tego co tam gadał, te obecne 20-40k to są dzieci, które rozumieją
    lub nawet potrafią komunikować się po polsku. A dalej, będą zatrudniani
    ukraińscy nauczyciele w charakterze asystentów nauczycieli, którzy jak
    rozumiem mają pomagać przy problemach w tym językowych.

    --
    Marcin

  • 85. Data: 2022-03-12 07:31:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > ukraińscy nauczyciele w charakterze asystentów nauczycieli, którzy jak
    > rozumiem mają pomagać przy problemach w tym językowych.

    To już zaczyna wyglądać na bardziej zorganizowaną akcję. Ale nadal mi
    się wydaje, że łączenie klas w takim wypadku nikomu nie pomoże.

    --
    Robert Tomasik

  • 86. Data: 2022-03-14 11:53:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Mar 2022 20:56:21 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > siedzące z polskimi nie dość, ze same się nic nie nauczą, to jeszcze
    > sparaliżują naukę tych polskich. Rozumiem trudną sytuację, ale w ten

    Trudno powiedziec ... dla wielu jezyki dosc podobne.
    Poza tym ... nasze dzieci juz siedza w szkole, czy ciagle tryb zdalny?

> [...]
    > powinny chyba zadecydować - czy te dzieci mają po polsku, czy ukraińsku
    > się uczyć. Przecież oni mają tam swój system nauczania. Jakieś matury.

    No ale my ich przeciez po ukrainsku uczyc nie bedziemy.
    Chyba, ze uszlo tez sporo nauczycielek.
    Albo Ukraina przysle swoich.

    A nauka nawet po polsku, chyba im sie przyda na przyszlosc.
    Oswoją sie chocby z łacinskimi literami.
    No ale jak ich zaczniemy faszerowac Mickiewiczem i Słowackim,
    czy polską wersja historii, to istotnie jakby strata czasu.
    Choc Pan Tadeusz moze sie i Ukraincom spodobac.

    > Może warto by sprawdzić, jak to inne kraje organizowały.

    Najpierw nauka jezyka ... dla tych, co chcieli zostac.
    Czyli w praktyce - dla wszystkich?
    Gdzie ostatnio uchodzcy wrocili w ciagu roku ?

    J.

  • 87. Data: 2022-03-14 11:56:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Mar 2022 19:17:42 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > będą już nieloty i nie polecą.

    > Ale tylko jak są w stanie lotnym przed rozpoczęciem konfliktu i w czasie

    I w czasie wojny tez będą w lotnym - tak powinienes napisac.

    > Jak pójdą do muzeum przed wojną to już z niego nie wylecą.

    to tez F-35 juz zamówione.

    > Więc w tej chwili bardziej by były dla nas przydatne gdyby je oddać, a
    > za dwa lata i tak już ich nie będzie.

    Jak najbardziej ... pod warunkiem, ze nas Putin przez 2 lata nie
    napadnie.

    J.

  • 88. Data: 2022-03-14 13:10:24
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 12 Mar 2022 07:31:05 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale nadal mi
    > się wydaje, że łączenie klas w takim wypadku nikomu nie pomoże.

    Powiadom ministerstwo, bo prawdopodobnie nie czytają tej grupy i mogą się
    nie dowiedzieć, że błądzą jak dzieci we mgle.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 89. Data: 2022-03-14 18:19:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.03.2022 o 11:56, J.F pisze:

    > I w czasie wojny tez będą w lotnym - tak powinienes napisac.

    Napisałem, że jak zostaną unielotnione przed wojną, to w czasie wojny
    nie będą lotne. A jak na początku będą, to raczej rezusem nikt się
    nadmiernie przejmować nie będzie i kwestia ich unielotnienia spada na
    przeciwnika:P

    > Jak najbardziej ... pod warunkiem, ze nas Putin przez 2 lata nie
    > napadnie.

    Jak napadnie to te migi niewiele zmienią. Albo nato nas obroni, albo
    padniemy znacznie szybciej niż ukraina.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 90. Data: 2022-03-15 00:30:25
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-03-14 o 11:53, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Najpierw nauka jezyka ... dla tych, co chcieli zostac.
    > Czyli w praktyce - dla wszystkich?
    > Gdzie ostatnio uchodzcy wrocili w ciagu roku ?

    W British Shool dzieciaki dzisiaj były w szkole. Różne narodowości,
    sporo Polaków, także sporo nowych ukraińców.
    Natomiast w supermarkecie bardzo dużo młodych panów ukraińców robiło
    zakupy jak dzisiaj tam byłam. Dlaczego oni uciekli do Polski i nie
    bronią swojej Ojczyzny?

    --
    animka