  • 11. Data: 2017-07-10 10:03:58
    Temat: Re: Nie płacił abonamentu rtv
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:ojsre7$u5p$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 09.07.2017 o 10:45, A. Filip pisze:

    >Nie spodziwam się żadnej - pieprzeni hipokryci.

    Przed listopadem 2015 nieplacenie abonamentu bylo sluszne, bo po co
    placic za rezimowa TV :-)

    >Ale jakby tak fałszywkę pokazał - to nie podpada pod fałszowanie
    >dokumentów - znów po prezydent musiałby ułaskawiać:P

    No nie wiem, czy okazanie publiczne falszywki podpada pod czyn
    karalny.

    Ale jakby tak doniesc na Poczte ...

    J.

  • 12. Data: 2017-07-10 10:31:20
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 10 Jul 2017 08:32:42 +0200, Danusia napisał(a):

    > Ciekawe stanowisko, czyli Polacy okupują Polaków.

    Zaliczasz Rasę Panów do Polaków?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Ludzie stanu dziewiczego otrzymają sto procent nagrody w niebiesiech,
    owdowiali sześćdziesiąt procent, a żonaci trzydzieści procent."
    św. Tomasz z Akwinu

  • 13. Data: 2017-07-10 11:24:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rg" napisał w wiadomości grup
    com...
    Mon, 10 Jul 2017 08:32:42 +0200, w <ojv72b$2ns$1@node1.news.atman.pl>,
    "Danusia" <d...@w...pl> napisał(-a):

    >Skoro rządzi mniejszość, to logiczne że więcej jest okupowanych.

    W zasadzie tak, ale wiekszosci to widac wszystko jedno ... skoro nie
    poszla na wybory :-)

    J.

  • 14. Data: 2017-07-10 11:30:31
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-10 o 11:24, J.F. pisze:
    > Użytkownik "rg" napisał w wiadomości grup
    com...

    > W zasadzie tak, ale wiekszosci to widac wszystko jedno ... skoro nie
    > poszla na wybory :-)

    A co by zmieniło, gdyby poszła, skoro i tak wybierać trzeba tylko z tych
    namaszczonych? Wszyscy inni mają pod górkę, bo tako rzecze prawo.

    Kaczus
    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 15. Data: 2017-07-10 11:43:42
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 10 Jul 2017 11:30:31 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > A co by zmieniło, gdyby poszła, skoro i tak wybierać trzeba tylko z tych
    > namaszczonych? Wszyscy inni mają pod górkę, bo tako rzecze prawo.

    Zakładasz partię, olśniewasz wyborców i wygrywasz wybory. W czym problem?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

  • 16. Data: 2017-07-10 11:59:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-10 o 11:43, Olin pisze:

    > Zakładasz partię, olśniewasz wyborców i wygrywasz wybory. W czym problem?

    1) Przeczytaj najpierw ordynacje. Jak myślisz, czemu "nowe" partie
    wchodzą, albo jako nie partie, albo działają na granicy prawa (przez co
    często tracą dofinansowanie). Ano dlatego, że partie będące w
    parlamencie są uprzywilejowane
    2) tworzenie partii w takim ekosystemie jak jest i tak doprowadziłby do
    patologii w partii, gdyż jaki system jest wszyscy widzą. Więc energia
    wkładana w tworzenie i promowanie nowej partii poszłaby na marne, gdyż
    ta partia stała by sie prędzej czy później albo takim samym
    zdegenerowanym zbiorowiskiem patologii, albo zniknęła by z powierzchni.

    Dlatego wolę namawiać do tego, aby zmienić system, gdyż ten prowadzi
    tylko i wyłącznie do patologii

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 17. Data: 2017-07-10 12:29:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 10 Jul 2017 11:59:01 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    > ta partia stała by sie prędzej czy później albo takim samym
    > zdegenerowanym zbiorowiskiem patologii, albo zniknęła by z powierzchni.

    Co zatem proponujesz, poza niechodzeniem na wybory, które i tak niczego nie
    zmieniają w owym ekosystemie?
    Rządzić ma król, czy jakiś parlament wybrany przez losowanie?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

  • 18. Data: 2017-07-10 12:50:38
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-10 o 12:29, Olin pisze:

    > Co zatem proponujesz, poza niechodzeniem na wybory, które i tak niczego nie
    > zmieniają w owym ekosystemie?
    > Rządzić ma król, czy jakiś parlament wybrany przez losowanie?

    1) nie napisałem nigdzie, że nie chodzę na wybory (inna kwestia, że
    nierzadko oddaje głos nieważny, ponieważ nie zgadzam się z nikim w
    sposób, który pozwoliłby mi z czystym sercem oddać głos

    2) nie - nie powinno byc rządzenia, a zarządzanie w imieniu wyborców to
    raz, a dwa nie chodzi o to czy miałby być parlament, czy nie, a o to,
    jak winien być wybierany, by nie prowadziło to do patologii, o czym
    zresztą wiesz, bo niejednokrotnie pisałem, ale wolisz dać tezę
    absurdalną, nie wiem po co ten kiepski zabieg.

    3) chorobą jest domniemanie konstytucyjności ustaw

    4) chorobą jest brak ustawowego minimalnego vacatio legis, na tyle
    długiego, aby można było się przygotować na zmiany prawne, oraz by była
    możliwość skutecznego zaskarżenia zmian do odpowiednich instytucji.

    5) odpowiednie instytucje tez winny być mniej polityczne i raczej
    obieralne albo przy wielkim konsensusie, albo w jakiś wyborach

    6) winna być wolność jednostki postawiona postawiona na dużo wyższym
    priorytecie.

    to tyle na szybko

    Kaczus
    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 19. Data: 2017-07-10 14:13:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 10 Jul 2017 12:50:38 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > 2) nie - nie powinno byc rządzenia, a zarządzanie w imieniu wyborców to
    > raz, a dwa nie chodzi o to czy miałby być parlament, czy nie, a o to,
    > jak winien być wybierany, by nie prowadziło to do patologii,

    W takim razie pozostaje ustalić, kto powinien zarządzać w imieniu wyborców
    i jak wybrać takie ciało bez wyborów.
    Poza monarchami testowano jeszcze zamachy stanu, mniej lub bardziej
    wojskowe.

> [...]
    >
    > 5) odpowiednie instytucje tez winny być mniej polityczne i raczej
    > obieralne albo przy wielkim konsensusie, albo w jakiś wyborach

    Jeszcze nie tak dawno ustawy nie przechodziły przez parlament nocą, nie
    były nad ranem podpisywane przez niezawodnego prezydenta i nie obowiązywały
    następnego dnia bez vacatio legis, ale to było nudne i suweren postanowił
    powstać z kolan.

    Trybunał Konstytucyjny i choćby KRRiT też były bardziej pluralistyczne, ale
    po dobrej zmianie, pierwszy został wygaszony przez pozaprawny wybór
    dublerów, a Rada nie ma już praktycznie żadnego znaczenia.

    To jest skutek siedzenia w domu - mówię w sensie ogólnym, a nie o Tobie -
    albo oddawania nieważnych głosów, bo fanatycy nie mają wątpliwości i karnie
    maszerują do urn. Nie ma co czekać na księcia z bajki, tylko głosować na
    najbliższą własnym przekonaniom partię, nawet jeśli nie wszystko się w niej
    podoba.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Kobieta winna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na obraz
    Boga."
    Ambroży, mędrzec Kościoła

  • 20. Data: 2017-07-10 15:37:36
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-10 o 14:13, Olin pisze:

> [...]
    > następnego dnia bez vacatio legis, ale to było nudne i suweren postanowił

    Bzdury, choćby skok na kasę z OFE temu przeczy...

    > Trybunał Konstytucyjny i choćby KRRiT też były bardziej pluralistyczne, ale
    > po dobrej zmianie, pierwszy został wygaszony przez pozaprawny wybór
    > dublerów, a Rada nie ma już praktycznie żadnego znaczenia.

    Niektóre wyroki TK też pokazywały, że nie był on taki pluralistyczny,
    kombinowanie, jak uzasadnić, że może nie do końca coś było
    konstytucyjne, ale należało

> [...]
    > najbliższą własnym przekonaniom partię, nawet jeśli nie wszystko się w niej

    Nie ma takiej, Kiedyś było PO, ale oni po wygranej zmienili o 180 stopni
    program i mimo, że wygrali wybory, robili większość rzeczy niezgodnie z
    tym programem, a jak już nawet chcieli udawać, że spełniają jakiś
    postulat, to robili wszystko, by go raczej ośmieszyć (przykład jowy do
    senatu i to jak pod górkę wg prawa mają kandydaci niezależni).

    Sorki, ale to niewolnik szuka, który pan go ciut lżej będzie bił, ja nie
    popieram ani PO, ani PiS. Dodatkowo jeśli na liście wyborczej znajdzie
    się ktoś, kto podniósł rękę za grabieżą pieniędzy na emerytury, również
    na listę nie zagłosuję. I nie mam zamiaru wybierać "mniejszego zła. Ten
    system jest zły i należy go jak najszybciej zmienić.

    Kaczus
    --
    http://kaczus.ppa.pl