  • 1. Data: 2004-12-13 10:07:31
    Temat: Negatywny komentarz na allegro mijający się z rzeczywistością - sprawa cywilna
    Od: GreGo <n...@o...pl>

    Witam,
    Otrzymałem negatywny komentarz, z zemsty za mój. Komentarz ten mija się
    z prawdą i informacje w nim zawarte są nieprawdziwe. Zastanawiam się na
    wytoczeniem tamtej osobie sprawy z powództwa cywilnego. Czy możecie mi
    wskazać odpowiednie paragrafy Kodeksu Cywilnego i jakie mam szanse na
    wygranie? Jako dowód mam smsy i maile od tamtego człowieka, nr aukcji
    allegro.
    Sprawa wygląda tak, że uzgodniłem zakup towaru, zaoferowałem kwotę
    wyższą niż była w danej chwili na aukcji - dokładnie 100 zł. Sprzedający
    zamknął aukcję wcześniej z kwotą 20,50. Ja byłem zwycięzcą. Uzgodniliśmy
    sposób rozliczenia, kwoty przelewu, otrzymałem nr konta.
    Następnego dnia otrzymałem smsa, że sprzęt mu się uszkodził. Oczywiście
    to było kłamstwo, bo ktoś inny zaproponował mu wyższą kwotę.
    Zaoferowałem zakup sprzętu w takim stanie w jakim był za tą samą kwotę.
    Nie zgodził się. Stwierdził, że wystawi go ponownie jako uszkodzony.
    Odpisałem, że czekam na nr tej nowej aukcji do końca tygodnia a po tym
    terminie wystawiam odpowiedni komentarz. Czekałem 2 tygodnie. Zero
    odpowiedzi. Wystawiłem komentarz negatywny. W odpowiedzi otrzymałem
    negatywa w którym był nr tej drugiej aukcji. Sprawdziłem, faktycznie
    była taka aukcja, z opcją Kup teraz za 50 zł. Ba nawet niby przeprasza
    mnie za to, że nie mógł mi sprzedać. Kpina. Wygrał ją oczywiście tamten
    człowiek, który zaoferował więcej poza aukcją.
    Otrzymałem negatywny komentarz i czuję się oczerniony przez nieuczciwego
    sprzedającego.
    Proszę o rady.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2004-12-13 10:14:36
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik GreGo napisał:

    > Otrzymałem negatywny komentarz i czuję się oczerniony przez nieuczciwego
    > sprzedającego.
    > Proszę o rady.

    Skontakowac sie z Allegro, opisac sprawe i tyle. Zglosic tez
    sprzedajacego jako osobe, ktora nie wywiazala sie z aukcji (moze
    dostanie punkt karny).
    Na drugi raz nie kombinowac tylko licytowac i czekac do konca aukcji.
    Poza tym z opisu wynika ze osoba ta ma male pojecie o Allegro(niech
    zgadne, ze takze posiada niewielka ilosc komentarzy), a byc moze to jest
    jakies dziecko(normalny,dorosly czlowiek zwykle dotrzymuje umow).
    Pozostaje tylko unikac takich osob.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 3. Data: 2004-12-13 10:45:04
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    >(..)

    poobserwowac go czy sie nadaje na donos do urzedu skarbowego i ZUSu,
    zebrac material
    i spelnic obywatelski obowiazek :-)

    P.

  • 4. Data: 2004-12-13 10:57:28
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

    > poobserwowac go czy sie nadaje na donos do urzedu skarbowego i ZUSu,
    > zebrac material
    > i spelnic obywatelski obowiazek :-)

    wiekszosc aukcji na allegro, szczegolnie tych drobnych, nie podpada ani pod
    podatek od czynnosci cywilno prawnych, ani pod podatek dochodowy - wbrew
    pozorom

    zyjemy w takim panstwie, ze ciezko jest cokolwiek wyegzekwowac

    jak sadze nawet gdybys zlozyl pozew cywilny, zaden sad sie nim nie przejmie
    specjalnie i ostatecznie tylko ty dostaniesz w skore z roznymi
    formalnosciami (i oby sad jak sie wscieknie nie uznal ciebie za pieniacza,
    bo jeszcze kare dowali i obciazy kosztami procesu)

    niestety pozostaje sprawe zglosci jedynie allegro (choc i ty nie jestes
    winny bo kombinowales poza aukcja, wiec i tobie moga przywalic jakis minus)
    i dac sobie spokoj ze sprawa, bo szkoda nerwow

  • 5. Data: 2004-12-13 11:44:39
    Od: GreGo <n...@o...pl>

> [...]
    > winny bo kombinowales poza aukcja, wiec i tobie moga przywalic jakis minus)
    > i dac sobie spokoj ze sprawa, bo szkoda nerwow

    No cóż, czasami pytam sprzedających czy nie chcą zakończyc aukcji
    wcześniej za jakąś kwotę. Czasami tak udaje się coś kupić - ale
    zazwyczaj poprzez allegro, tyle, że aukcja kończy się wcześniej.
    Sprzedający może się zgodzić lub nie, ale jeśli chodzi o allegro to
    chyba bardziej jego wina niż moja. Przecież nie zmuszam nikogo na siłę.
    Akurat kolekcjonuję stare mikrokomputery i trochę mi zależało na kupnie
    tego oferowanego. Nie znoszę natomiast kłamst, jakie się o mnie
    wypisuje. Zgłosiłem już sprawe do allegro... ale kto się tym przejmie?
    No nic, dzięki za posty.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

    ps.
    A jeśli ktoś ma jakiś ciekawy stary komputer, to proszę o kontakt :-)
    Dla zainteresowanych, moja skromna kolekcja:
    http://www.8-bit.interbit.com.pl

  • 6. Data: 2004-12-13 17:18:08
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cpjsav$3b6$1@atlantis.news.tpi.pl>, gosc wrote:

    > niestety pozostaje sprawe zglosci jedynie allegro (choc i ty nie jestes
    > winny bo kombinowales poza aukcja, wiec i tobie moga przywalic jakis minus)

    A czy właśnie takie "kombinowanie poza aukcją" nie jest przypadkiem
    sprzeczne z regulaminem Allegro? Jeśli tak, to teraz głupio się do
    nich skarżyć:)

    Renata
    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 7. Data: 2004-12-14 15:06:38
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    minus)
    > i dac sobie spokoj ze sprawa, bo szkoda nerwow

    ja nie mam na mysli PCC, a DG, zwykle sprzedaja to samo regularnie i
    proponuje wlasnie
    na to zwrocic uwage.

    P.

  • 8. Data: 2004-12-15 15:48:50
    Od: GreGo <n...@o...pl>

    Użytkownik Renata Gołębiowska napisał:

    > A czy właśnie takie "kombinowanie poza aukcją" nie jest przypadkiem
    > sprzeczne z regulaminem Allegro? Jeśli tak, to teraz głupio się do
    > nich skarżyć:)
    >
    > Renata

    Ja nie kombinowałem poza aukcją, ją ta aukcję wygrałem. A co do ceny
    wylicytowanej a ceny jaką miałem zapłacic to dla mnie to była żadna
    różnica, ja nie płacę prowizji tylko sprzedający i to on oszukał allegro
    a nie ja. Ja zaproponowałem tylko wcześniejsze zakończenie aukcji.
    Sprzedający zgodził się i zaproponował 100 zł, przystałem na ta
    propozycję. Sprzedający zakończył aukcję wcześniej i umowa została zawarta.
    Czy aukcja musi trwac tyle na ile została ustawiona? Jeśliby tak było,
    to nie byłoby opcji: Zakończ aukcję przed czasem (bez lub z odwołaniem
    ofert). A skoro taka opcja jest to wcześniejsze zakończenie aukcji jest
    legalne. A skoro jest legalne to zawsze można zapytać o to sprzedającego.
    pozdrawiam,
    Grzegorz