  • 1. Data: 2004-12-13 08:03:24
    Temat: Co zrobic z dluznikiem ?
    Od: "Ramzak" <r...@w...pl>

    Witam,
    chcalby zalozyc sprawe z powodztwa cywilnego, dluznikowi, ktory (prawie rok
    temu) nie uiscil naleznosci za fakture. Nie wiem czy mam jakiekolwiek szanse
    na wygranie tej sprawy, poniewaz dluznik ten wplaca mi miesiecznie rozne
    kwoty (od 50zl do 200zl), a z tego co slyszalem, to przy takim ukladzie nie
    mam najmniejszych szans w sadzie.
    Jest to dosc duza kwota i chcialbym ja odzyskac.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-12-13 08:31:47
    Temat: Re: Co zrobic z dluznikiem ?
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Ramzak wrote:
> [...]
    > kwoty (od 50zl do 200zl), a z tego co slyszalem, to przy takim ukladzie nie

    źle słyszałeś, musisz tylko pamiętać o odpowiednim częściowym cofaniu
    powództwa po kolejnych 'ratach'

    inna sprawa, że możesz nie doczekać wyroku przed spłaceniem długu ;)

    KG

  • 3. Data: 2004-12-13 08:39:35
    Od: "Ramzak" <r...@w...pl>

    > źle słyszałeś, musisz tylko pamiętać o odpowiednim częściowym cofaniu
    > powództwa po kolejnych 'ratach'
    >
    > inna sprawa, że możesz nie doczekać wyroku przed spłaceniem długu ;)

    A jezeli dluznik zdazy splacic zadluzenie przed wyrokiem, to kto pokrywa
    koszty procesowe ?

  • 4. Data: 2004-12-13 11:55:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ramzak" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    Skoro spłaca, to dług uznał. Puść to w postępowaniu uproszczonym. Dołączasz
    fakturę i piszesz w uzasadnieniu, że gość spłacił tyle, a tyle, a domagasz
    się reszty. Takie sprawy przechodzą przez sąd w miesiąc, bowiem nie ma
    rozprawy. Z tym, ze pozostaje problem z sensownością. Jeśli to nie jest
    wielka kwota, to czasem warto poczekać. Jak gość to wysyła na konto, to jak
    już spłaci całość, to mu przelicz odsetki, zalicz to co wpłacił w pierwszej
    kolejności na odsetki i wezwij do zapłaty reszty.

  • 5. Data: 2004-12-13 13:05:05
    Od: "Wiesiek" <r...@p...onet.pl>

    > A jezeli dluznik zdazy splacic zadluzenie przed wyrokiem, to kto pokrywa
    > koszty procesowe ?

    Miałem podobna sprawę...ale mój wierzyciel ( partner handlowy) miał mój weksel.
    Tez mu wpłacałem nieregularnie ten dług...i często się z nim widziałem...a on
    podał sprawę poprzez swojego adwokata do sądu...nic o tym nie wiedziałem. Ale
    to mój bład..trzeba było usiaść do stołu i rozmawiać o spłacie...a nie tak z
    własnej inicjatywy robic wpłaty. Tak więc przyszło z sadu w trybie
    nakazowym...do zapłaty i wypisali sobie weksel. Teraz juz wszystko
    uregulowałem. Dostałem od wierzyciela zaświadczenie, ze wszelkie zobowiazania
    itp. itd. zostały urególowane. Mineło juz od tego czasu chyba z 1,5 roku...jak
    odebrac ten weksel z sądu...po co ma tam lezeć?

    pozdrawiam

    Wiesiek

  • 6. Data: 2004-12-13 14:46:24
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Ramzak wrote:
    > A jezeli dluznik zdazy splacic zadluzenie przed wyrokiem, to kto pokrywa
    > koszty procesowe ?

    Dlatego pisałem że musisz pamiętać o cofnięciu pozwu w tym zakresie, w
    którym spłacił. Jeśli to zrobisz - koszty poniesie pozwany.

    KG

  • 7. Data: 2004-12-13 15:58:33
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik kam napisał(a) w wiadomości news:cpk9ta$88r$1@news.onet.pl:

    > Dlatego pisałem że musisz pamiętać o cofnięciu pozwu w tym zakresie, w
    > którym spłacił. Jeśli to zrobisz - koszty poniesie pozwany.

    A jeśli nie cofnie to co? Też zasadniczo nie będzie obciążony.
    Wyjątkowo nie otrzyma zwrotu części poniesionych kosztów gdy zapłata nastąpiła
    przed I rozprawą (posiedzeniem).

    --
    JOHNSON :)

  • 8. Data: 2004-12-13 18:12:49
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Johnson wrote:
    > A jeśli nie cofnie to co? Też zasadniczo nie będzie obciążony.

    zasadniczo tak

    > Wyjątkowo nie otrzyma zwrotu części poniesionych kosztów gdy zapłata nastąpiła
    > przed I rozprawą (posiedzeniem).

    i też dlatego lepiej cofnąć...

    KG

  • 9. Data: 2004-12-13 21:43:05
    Od: andrew<a...@w...pl>

    Po pierwsze idź do prawnika.
    Nawet jak dłużnik splaca Ci po troszku to nic nie znaczy. To jest tylko
    popularne myślenie cwaniaków, a w praktyce to sędziego nie wzrusza,
    bo to własnie świadczy że dłużnik kombinuje. A co do kosztów
    postępowania:
    pierwszy lepszy prawnik poradzi sobie ze ściągnięciem kosztów
    postępowania nawet jeśli Twój dłużnik wpłaci kase przed rozprawą, w
    trakcie, lub przed ogłoszeniem wyroku. Są przepisy które z
    powodzeniem można wykorzystac do zwrotu wszystkich poniesionych
    przez Ciebie kosztów w tej sprawie. Ja pare lat temu od swojego
    dłużnika ściągnąłem pieniądze nawet za naprawe samochodu (w
    drodze do niego miałem malą stłuczke). Koleś zamiast 5000 zapłacił
    mi w sumie 16000 &#8211; koszty prawnika, procesowe, paliwa, naprawy
    samochodu i pare innych drobniejszych wydatkow. Powiedz dłużnikowi
    o tym i może się przestraszy i zaplaci. A jak nie to z cierpliwością
    czekaj na wyrok &#8211; prędzej czy pozniej odzyskasz każdy grosz plus
    oczywiście odsetki bo po samym procesie możesz wytoczyc następne w
    związku z tą sprawą. Sprawny prawnik zrobi wszystko za Ciebie i
    będzie zaciekle walczyl bo to również jego kasa.
    Cierpliwości, napewno Ci się uda.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2004-12-14 07:05:33
    Od: "Ramzak" <r...@w...pl>

> [...]
    > postępowania:
    > pierwszy lepszy prawnik poradzi sobie ze ściągnięciem kosztów

    Dzieki wielkie wszystkim za odpowiedz, ale w tej sprawie jest jeszcze jeden
    aspekt;
    Koles ma firme zawieszona, bo podobno przynosila same straty.
    Podobno jest w samych dlugach.
    Nie pracuje.
    Czy w takim wypadku jest sens isc do prawnika ?

    Pozdrawiam.