    From: Kabelek <k...@g...de>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nalot ITD na autokar rejsowy
    Date: Mon, 11 Feb 2013 20:59:29 +0100

    > Chyba coś jest nie tak, czy ITD ma tylko tę jedyną metodę kontroli? Może
    > przecież wejść do firmy i tam do woli kontrolować wszelkie dokumenty.Czy
    > nie ma siły na tych drani?

    Nie ma siły, bo to ich prawo.
    Jak by kierowca miał wszystko OK, to by postał góra 15 minut.
    Sam mam często z ITD do czynienia i jakoś dłużej jak 15 minut mnie nie
    trzymali. Jeżeli coś już znajdą to zaczyna się kopanie na miejscu, pisanie
    protokołów itp. Nie koniecznie sam kierowca coś przewinił, wystarczy że
    poprzedni kierowca coś pokombinował z tachografem i zaczyna się dokładna
    kontrola. Raczej z pretensjami do przewoźnika, że ma burdel i nie umie
    porządnie zaplanować czasu pracy kierowców by nie musieli kombinować.
    Teraz te nowe cyfrowe tachografy rejestrują każdy przejechany metr i jeżeli
    nie ma to pokrycia z kartą kierowcy to jest problem.

    Kabelek