  • 21. Data: 2010-03-05 18:11:53
    Temat: Re: Nakaz zaplaty - z punktu widzenia powoda.
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Ale za "podpisanie" pozwu koszty się należą, prawda?

    Za udział w postępowaniu sądowym.

    --
    @2009 Johnson

  • 22. Data: 2010-03-05 18:12:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > W teorii.

    Mówmy jak winno być, bo tego dotyczy prawo.

    --
    @2009 Johnson

  • 23. Data: 2010-03-05 19:43:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Jak jest w przepisie, "musi" czy "powinien"?
    > ;)

    A weź sobie i znajdź.

    --
    @2009 Johnson

  • 24. Data: 2010-03-05 21:05:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Mar 2010, Johnson wrote:

    > A weź sobie i znajdź.

    Kiedy nie wiem o który przepis się opierasz :|
    (mi tam nie zależy, napisałeś "musi" wiedząc iż spór
    idzie o cienką linię między znaczeniami różnych słów)

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2010-03-05 21:24:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Kiedy nie wiem o który przepis się opierasz :|
    > (mi tam nie zależy, napisałeś "musi" wiedząc iż spór
    > idzie o cienką linię między znaczeniami różnych słów)

    Ani nie musi, ani nie powinien. "Nadaje niezwłocznie". Tylko nie
    wiadomo co zrobić z takim sądem, który "niezwłocznie" rozumie "po 12
    miesiącach".

    kpc 782
    § 2. Nakazowi zapłaty sąd nadaje klauzulę wykonalności z urzędu
    niezwłocznie po jego uprawomocnieniu się.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2010-03-05 21:45:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Kiedy nie wiem o który przepis się opierasz :|
    > (mi tam nie zależy, napisałeś "musi" wiedząc iż spór
    > idzie o cienką linię między znaczeniami różnych słów)

    Ktoś tu - w tym wątku podał już odpowiedni numerek.

    --
    @2009 Johnson

  • 27. Data: 2010-03-05 21:46:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > niezwłocznie po jego uprawomocnieniu się.

    Jak powszednie wiadomo:
    "niezwłocznie" znaczy bez nieuzasadnionej zwłoki ;)

    --
    @2009 Johnson

  • 28. Data: 2010-03-05 21:57:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Jak powszednie wiadomo:
    > "niezwłocznie" znaczy bez nieuzasadnionej zwłoki ;)

    Tyle że to taki martwy przepis. Jak komuś zależy, to złoży wniosek,
    albo dogada się z paniami w sekretariacie. A jak komuś nie zależy, to
    to, że klauzula będzie nadana po roku, albo wcale, nie robi żadnej różnicy.

    Zresztą co to znaczy, że klauzulę nadaje się niezwłocznie po
    uprawomocnieniu? Aby zobaczyć, czy jest prawomocny, ktoś kompetentny
    musi zajrzeć w akta i to stwierdzić. I co się zrobi, jak tego nie zrobi?
    Ten przepis to taka sztuka dla sztuki.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2010-03-05 22:17:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Tyle że to taki martwy przepis.

    Teraz to troszkę przesadzasz. Myślę że zasadą jest jego stosowanie, a
    wyjątkiem nie.

> [...]
    > uprawomocnieniu? Aby zobaczyć, czy jest prawomocny, ktoś kompetentny
    > musi zajrzeć w akta i to stwierdzić. I co się zrobi, jak tego nie zrobi?

    Powiedzmy że się zgadzam że nowelizacja w tym zakresie jest ułomna.
    Sensownej było by jednak wskazać w przepisie że nadaje i wysyła, a tak
    to wyszła różna praktyka. W niektórych sądach się to poniewiera, inne
    wysyłają, a inne tylko markują.

    A zamiar był taki: przychodzisz do sądu i tytuł wykonawczy na ciebie
    czeka, a nie szukają sędziego by go podpisał.

    Ja robiłbym tak: w pozwie w rubryce, powiedzmy 8, pisałbym że chcę
    doręczenia tytułu wykonawczego, po nadaniu nakazowi klauzuli
    wykonalności z urzędu.

    --
    @2009 Johnson

  • 30. Data: 2010-03-06 09:21:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Mar 2010, Liwiusz wrote:

    > Ani nie musi, ani nie powinien. "Nadaje niezwłocznie".

    A, thx!

    pzdr, Gotfryd