  • 11. Data: 2010-03-05 12:28:06
    Temat: Re: Nakaz zaplaty - z punktu widzenia powoda.
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 05 Mar 2010 12:13:34 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Nie każdy Z urzędu może klauzulę nadać (a nie wysłać tytuł),

    To Ci powiem, że niedawno dzwoniłem w tej sprawie do sekretariatu (nakaz
    w upominawczym, sąd gospodarczy), a mi panie mówią -- przyślemy.

    No i w innej sprawie też dostałem z urzędu papier z pieczątką -- bez
    wniosku.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] dobry zakład fotograficzny we Wrocławiu http://foto-krzyki.pl

  • 12. Data: 2010-03-05 12:30:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Art. 782 par. 2 kpc.
    > Ale fakt, że napisałem "wyrok", a myślałem "nakaz" -- bo tego dotyczyło
    > pytanie.

    OK, jak uściślamy to uściślamy: "zwrócić się o nadanie klauzuli
    wykonalności, jeśli sąd raczy zapomnieć zrobić to z urzędu". Co się zdarza.

  • 13. Data: 2010-03-05 12:32:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > w upominawczym, sąd gospodarczy), a mi panie mówią -- przyślemy.
    >
    > No i w innej sprawie też dostałem z urzędu papier z pieczątką -- bez

    Ależ ja wcale nie zaprzeczam, że są sądy, które tak robią :)

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-03-05 12:37:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Art. 782 par. 2 kpc.

    Tyle że z faktu nadania klauzuli nie wynika obowiązek wysłania tytułu
    do powoda.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2010-03-05 16:24:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > A kto pozew pisał, hmmm?

    A jakie to ma znaczenie? Mógł pisać i papież.
    Jak adwokat nie występował przed sądem to żadnych kosztów się nie
    wydobędzie.

    --
    @2009 Johnson

  • 16. Data: 2010-03-05 16:24:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Nie każdy :P Z urzędu może klauzulę nadać

    Nie może, tylko musi.

    --
    @2009 Johnson

  • 17. Data: 2010-03-05 16:42:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:

    > 2. W pozwie o zapłatę była zawarta także prośba o zasądzenie kosztów pełnomocnictwa
    wg norm przepisanych. Czy w nakazie zapłaty w
    > postępowaniu upominawczym kwota kosztów pełnomocnictwa nie występuje? Ewentualnie
    należy osobno zgłosić wniosek?

    Pytania wskazują że nie macie zawodowego pełnomocnika więc koszty się
    nie należą.

    --
    @2009 Johnson

  • 18. Data: 2010-03-05 16:49:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > A jakie to ma znaczenie? Mógł pisać i papież.
    > Jak adwokat nie występował przed sądem to żadnych kosztów się nie
    > wydobędzie.

    Ale za "podpisanie" pozwu koszty się należą, prawda?

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2010-03-05 16:49:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Nie może, tylko musi.

    W teorii.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2010-03-05 17:36:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Mar 2010, Johnson wrote:

    > Nie może, tylko musi.

    Jak jest w przepisie, "musi" czy "powinien"?
    ;)

    pzdr, Gotfryd