  • 1. Data: 2003-03-05 18:56:19
    Temat: Nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    Mam w kieszeni Nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym. I co dalej, jesli
    w terminie 2 tygodniowym delikwent nie wpłaci mi zasądzonej sumy ? W
    pouczeniu dołączonym do nakazu jest szczegółowy tryb postępowania - ale
    tylko dla tego, kto ma zapłacic zasądzoną kwotę, nie ma nic dla mnie. Jak
    np. dowiem się, czy został złozony sprzeciw od owego nakazu. Jeśli nie
    został złozony to nakaz zapłaty ma skutki prawomocnego wyroku. Tak jest w
    pouczeniu. Jak jednka mam dalej postępować gdy nie otrzymam zasądzonej kwoty
    ?

    Pierwszy raz mam do czynienia z czymś takim - proszę fachowców o oświecenie,
    co dalej robić. jak długo czekać na wpłatę i jeśli nie zostanie uiszczona to
    co dalej.

    Z.K.

  • 2. Data: 2003-03-05 19:45:13
    Temat: Re: Nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    oświecenie,
    > co dalej robić. jak długo czekać na wpłatę i jeśli nie zostanie uiszczona

    Jak to jest kwota ?
    Tomek

  • 3. Data: 2003-03-05 20:15:37
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    Użytkownik "Tomek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > oświecenie,

    > Jak to jest kwota ?
    > Tomek

    Załóżmy że ponad 4000 PLN.

    Z.K.

  • 4. Data: 2003-03-05 20:31:09
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Załóżmy że ponad 4000 PLN.
    >
    > Z.K.

    Zaczekaj dwa tygodnie i zadzwoń do dłużnika Jeżeli nie wykarze chęci do
    zapłaty, skorzystaj z pomocy firmy windykacyjnej.

    Tomek

  • 5. Data: 2003-03-06 19:27:57
    Od: "Dorota" <d...@w...pl>

    Witam,
    prościej i taniej będzie bezpośrednio złozyć wniosek o egzekucję u
    komornika. Firma windykacyjna zrobi to samo tylko za większe pieniądze.

    Dorota

  • 6. Data: 2003-03-07 08:07:40
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    Użytkownik "Dorota" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > prościej i taniej będzie bezpośrednio złozyć wniosek o egzekucję u
    > komornika. Firma windykacyjna zrobi to samo tylko za większe pieniądze.
    >
    > Dorota

    Ale objaśnijcie mi szczegółowo co mam robić aby zgłosić sprawę do komornika:
    - skąd dowiem się i kiedy, że przeciwnik nie zgłosił sprzeciwu od nakazu
    zapłaty ?
    - co mam pokazać komornikowi ? (nakz z jakąś klauzulą ?)
    - ile trzeba płacic komornikowi i czy te pieniądze są do odzyskania od
    dłuznika ?

    Proszę o bliższe oświecenie, bo jestem w takich sprawach zielony.

    Z.K.

  • 7. Data: 2003-03-07 08:53:32
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Witam,
    > prościej i taniej będzie bezpośrednio złozyć wniosek o egzekucję u
    > komornika. Firma windykacyjna zrobi to samo tylko za większe pieniądze.
    >
    > Dorota

    Może i prościej. Ale przy tak niskiej kwocie komornik nie ma żadnej
    motywacji do działania. Jeżeli nie załatwi tego za pierwszym podejściem to
    będzie się to ciągnęło latami

    Tomek

  • 8. Data: 2003-03-09 18:24:56
    Od: "Marcin Surowiec" <s...@f...id.pl>

    Użytkownik "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tylko dla tego, kto ma zapłacic zasądzoną kwotę, nie ma nic dla mnie. Jak
    > np. dowiem się, czy został złozony sprzeciw od owego nakazu.

    zostanie Ci doręczony,
    zanim to nastąpi możesz po prostu zadzwonić do sądu i zapytac (podając
    syganturę sprawy)

> [...]
    > został złozony to nakaz zapłaty ma skutki prawomocnego wyroku. Tak jest w
    > pouczeniu. Jak jednka mam dalej postępować gdy nie otrzymam zasądzonej

    złożyć wniosek do sądu o stwierdzenie prawomocności
    (tak właśnie winien być sformułowany: "wnoszę o stwierdzenie prawomocności
    nakazu wydanego dnia xxx przez Sąd xxx w sprawie o sygnaturze xxxx."
    do wniosku dołączasz nakaz i sąd przybija na nim pieczęć, że nakaz jest
    prawomocny i wykonalny.

    Potem - jeśli nie dostaniesz pieniędzy możesz składać wniosek o wszczęcie
    egzekucji do komornika (koszt ok 114 zł - dostaniesz je z powrotem od
    dłużnika po wyegzekwowaniu)

    > Pierwszy raz mam do czynienia z czymś takim - proszę fachowców o
    oświecenie,
    > co dalej robić. jak długo czekać na wpłatę i jeśli nie zostanie uiszczona
    > co dalej.

    w zasadzie dzień po uprawomocnieniu możesz składać wniosek do komornika.

    we wniosku możesz wskazać z jakiego majątku prowadzić egzekucję.

    to wszystko

    pozdrowienia, powodzenia