  • 1. Data: 2010-09-22 17:11:13
    Temat: Nagrywanie rozmowy tel. oraz rejestracja wideo otoczenia
    Od: Dawid Sporysz <b...@b...brak>

    Witam serdecznie. Zwracam się z ciekawym zagadnieniem do Państwa.
    Obserwując otoczenie znajomych i ich przykre doświadczenia postanowiłem
    zainwestować w swoje "bezpieczeństwo". Mam dwie kwestie które wzbudzają
    pewne wątpliwości.

    I. Zakupiłem program do telefonu komórkowego który umożliwia nagrywanie
    rozmów telefonicznych. Nagrywana jest rozmowa zarówno przychodząca jak i
    wychodząca. I tutaj nasuwa się pytanie. Czy jestem zobowiązany
    informować zarówno dzwoniącego jak i osobę do której dzwonię że rozmowa
    jest nagrywana? Kiedyś do mnie dzwoniła miła Pani z banku i za raz na
    początku rozmowy oznajmiła że rozmowa jest nagrywana. Gdy powiedziałem
    jej że moja rozmowa również jest nagrywana w celu własnego
    bezpieczeństwa roześmiała się :) Pewnie myślała że żartuję.

    II. Druga kwestia do której mam wątpliwości to nagrywanie otoczenia. Nie
    tak dawno znajoma uległa wypadkowi na motocyklu który spowodował
    kierujący samochodem i uciekł z miejsca zdarzenia. Pomimo obecności
    świadków nikt nie zapamiętał nr rejestracyjnego sprawcy. Sam od lat
    jeżdżę na motocyklu i zdarzyło mi się kilka razy mieć sytuację
    podbramkową. Zakupiłem dwie sprytne małe kamery które zamontowałem do
    motocykla - jedna z przodu druga z tyłu. Idealnie rejestrują to co się
    dzieje przed i za mną. Kamery te są widoczne z uwagi na sposób mocowania
    oraz prosty demontaż gdyż mocuję je także na przyssawce do szyby w
    samochodzie oraz na kasku rowerowym.
    Zdaję sobie sprawę że osoba jadąca za mną może mieć jakieś ale odnośnie
    tego że jest w kadrze kamery, jednak jest ona osobą publiczną i może być
    także nagrywana przez kamery w mieście np. coraz częściej montowane przy
    światłach. Czy tego typu nagrywanie przeze mnie nie jest naruszeniem prawa?

    Za rzetelne odpowiedzi będę wdzięczny odnośnie tych dwóch kwestii.

  • 2. Data: 2010-09-22 17:22:26
    Od: "malgosia" <m...@o...pl>

    > początku rozmowy oznajmiła że rozmowa jest nagrywana. Gdy powiedziałem jej
    > że moja rozmowa również jest nagrywana w celu własnego bezpieczeństwa
    > roześmiała się :) Pewnie myślała że żartuję.

    bo powinnaś powiedzieć że w celu poprawy jakości

    jk

  • 3. Data: 2010-09-22 18:18:14
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-09-22 19:11, Dawid Sporysz pisze:
> [...]
    > tak dawno znajoma uległa wypadkowi na motocyklu który spowodował
    >
    > Za rzetelne odpowiedzi będę wdzięczny odnośnie tych dwóch kwestii.

    Nie odniosę się rzetelnie (tzn nie podam podstawy prawnej), ale w
    przypadku robienia zdjęć czy filmowania - robisz to w miejscu
    powszechnie dostępnym, publicznym. Czy ktoś mógłby mieć jakieś "ąty"
    gdyby przypadkiem znalazł się w kadrze, jeśli np. robisz na rynku
    zdjęcie swojej żonie?
    Co do nagrywania rozmów tf - ktoś Ci pewno odpowie rzetelniej, bo temat
    był wałkowany (albo sam poszukaj). Coś się pozmieniało i zdaje się nie
    trzeba już informować.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2010-09-22 18:25:33
    Od: "malgosia" <m...@o...pl>

    > Co do nagrywania rozmów tf - ktoś Ci pewno odpowie rzetelniej, bo temat

    a co tu wałkować - nie można nagrywac nikogo bez zgody i tyle.

    jk

  • 5. Data: 2010-09-22 18:30:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/22/2010 12:11 PM, Dawid Sporysz wrote:

    > I. Zakupiłem program do telefonu komórkowego który umożliwia nagrywanie
    > rozmów telefonicznych.

    ja też chce, ja też chce.

> [...]
    > wychodząca. I tutaj nasuwa się pytanie. Czy jestem zobowiązany
    > informować zarówno dzwoniącego jak i osobę do której dzwonię że rozmowa

    Nie.
    Nie wolno ci podsłuchiwać, czyli nagrywać rozmów osób trzecich.
    Rozmowy własne te przychodzące jak i wychodzące możesz nagrywać bez
    informowania drugiej strony.

> [...]
    > jeżdżę na motocyklu i zdarzyło mi się kilka razy mieć sytuację
    > podbramkową. Zakupiłem dwie sprytne małe kamery które zamontowałem do

    jakie?

> [...]
    > światłach. Czy tego typu nagrywanie przeze mnie nie jest naruszeniem prawa?

    A supermarkety naruszają prawo nagrywając cię na zakupach?
    To czego ci nie wolno to wpuścić to gdzieś np. w Internet.
    Na półce w domu możesz trzymać.

  • 6. Data: 2010-09-22 18:32:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/22/2010 1:25 PM, malgosia wrote:

    > a co tu wałkować - nie można nagrywac nikogo bez zgody i tyle.

    pierdzielisz...

  • 7. Data: 2010-09-22 18:39:32
    Od: Dawid Sporysz <b...@b...brak>

    > Nie wolno ci podsłuchiwać, czyli nagrywać rozmów osób trzecich.

    To że nie wolno nagrywać/podsłuchiwać osób trzecich wiadomo

    > jakie?

    Nie chcę robić reklamy bo zawsze znajdzie osoba komu może to się nie
    spodobać :P

  • 8. Data: 2010-09-22 18:49:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4c9a38b4$0$21009$65785112@news.neostrada.pl Dawid
    Sporysz <b...@b...brak> pisze:

> [...]

    > kasku rowerowym.
    > Zdaję sobie sprawę że osoba jadąca za mną może mieć jakieś ale odnośnie
    Może sobie mieć dowolne "ale".
    I to wszystko.
    Chyba, że ona ma samochód, a ty jedziesz rowerem. Albo ty samochodem
    osobowym, a ta osoba TIRem.
    Wtedy to może nie być wszystko.

    > jednak jest ona osobą publiczną
    Osobą publiczną??

    > Czy tego typu nagrywanie przeze mnie nie jest naruszeniem
    > prawa?
    Nie.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2010-09-22 18:51:02
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "SQLwiel" <n...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Co do nagrywania rozmów tf - ktoś Ci pewno odpowie rzetelniej, bo temat był
    wałkowany (albo sam poszukaj). Coś się pozmieniało i
    > zdaje się nie trzeba już informować.

    Nigdy nie trzeba było.

    Piotr

  • 10. Data: 2010-09-22 19:20:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/22/2010 1:39 PM, Dawid Sporysz wrote:

    > To że nie wolno nagrywać/podsłuchiwać osób trzecich wiadomo

    > Nie chcę robić reklamy bo zawsze znajdzie osoba komu może to się nie
    > spodobać :P

    to wyslij na email.