    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nagrywanie rozmowy tel. oraz rejestracja wideo otoczenia
    Date: Wed, 22 Sep 2010 13:30:11 -0500

    On 9/22/2010 12:11 PM, Dawid Sporysz wrote:

    > I. Zakupiłem program do telefonu komórkowego który umożliwia nagrywanie
    > rozmów telefonicznych.

    ja też chce, ja też chce.

    > Nagrywana jest rozmowa zarówno przychodząca jak i
    > wychodząca. I tutaj nasuwa się pytanie. Czy jestem zobowiązany
    > informować zarówno dzwoniącego jak i osobę do której dzwonię że rozmowa
    > jest nagrywana?

    Nie.
    Nie wolno ci podsłuchiwać, czyli nagrywać rozmów osób trzecich.
    Rozmowy własne te przychodzące jak i wychodzące możesz nagrywać bez
    informowania drugiej strony.

    > II. Druga kwestia do której mam wątpliwości to nagrywanie otoczenia. Nie
    > tak dawno znajoma uległa wypadkowi na motocyklu który spowodował
    > kierujący samochodem i uciekł z miejsca zdarzenia. Pomimo obecności
    > świadków nikt nie zapamiętał nr rejestracyjnego sprawcy. Sam od lat
    > jeżdżę na motocyklu i zdarzyło mi się kilka razy mieć sytuację
    > podbramkową. Zakupiłem dwie sprytne małe kamery które zamontowałem do
    > motocykla -

    jakie?

    jedna z przodu druga z tyłu. Idealnie rejestrują to co się
    > dzieje przed i za mną. Kamery te są widoczne z uwagi na sposób mocowania
    > oraz prosty demontaż gdyż mocuję je także na przyssawce do szyby w
    > samochodzie oraz na kasku rowerowym.
    > Zdaję sobie sprawę że osoba jadąca za mną może mieć jakieś ale odnośnie
    > tego że jest w kadrze kamery, jednak jest ona osobą publiczną i może być
    > także nagrywana przez kamery w mieście np. coraz częściej montowane przy
    > światłach. Czy tego typu nagrywanie przeze mnie nie jest naruszeniem prawa?

    A supermarkety naruszają prawo nagrywając cię na zakupach?
    To czego ci nie wolno to wpuścić to gdzieś np. w Internet.
    Na półce w domu możesz trzymać.