  • 1. Data: 2010-09-22 12:46:58
    Temat: odszkodowanie za stracony urlop, wypłata z OC sprawcy, kolizja drogowa,
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Witam
    Uczestniczyłem w kolizji, nie z mojej winy, na miejscu była policja,
    sprawca przyznał się do winy - podpisał mandat.
    Warsztat w którym znajduje się samochód znajduje się 50km od miejsca
    zamieszkania i pracy.
    Stłuczka miała miejsce w sobotę, aby odstawić samochód do warsztatu,
    który jest czynny od poniedziałku do piątku, musiałem w poniedziałek
    wziąć urlop w pracy.
    Już teraz wiem że przynajmniej jeszcze ze 2 razy będę musiał brać po
    jednym dniu urlopu. Raz aby pojechać po tablicę rejestracyjną i zanieść
    ją do urzędu celem wymiany na wtórnik - jak wiadomo, urząd też jest
    czynny od poniedziałku do piątku. Kolejny raz na pewno będę potrzebował
    odebrać tablicę rejestracyjną z urzędu, oraz odebrać samochód z warsztatu.
    Są to uzasadnione przypadki kiedy muszę wziąć urlop w celu naprawy
    wyrządzonej szkody i mogę je w jakiś sposób udokumentować.

    Moje pytanie - czy należy mi się zapłata za ten stracony urlop z polisy
    sprawcy?

    Wyliczenie ile zarabiam jednego dnia nie jest problem. Pracodawca nie
    będzie robił problemów wydając konieczne zaświadczenia. Na naprawę
    pojazdu poświęcam urlop wypoczynkowy, który mógłbym wykorzystać w innym
    celu.

    Kolejne pytanie niejako przy okazji..
    Nie brałem samochodu zastępczego bo wiem że są z tym problemy gdy nie
    jest on wykorzystywany do celów zarobkowych, a miałem możliwość
    skorzystania z samochodu od członka rodziny.
    Natomiast czy mam możliwość uzyskać zwrot kosztów(choćby samo paliwo) za
    przejazdy do warsztatu, choćby tylko te konieczne/uzasadnione - czyli
    przyjazd po tablice rejestracyjną, odbiór samochodu, oraz ewentualnie
    inne uzasadnione?

    Jak by nie patrzeć łącznie jest to kilkaset zł, które poniosłem z tytułu
    wyrządzenia szkody.

    Z góry dziękuje i pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2010-09-22 12:58:23
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/22/2010 02:46 PM), Rafał wrote:
> [...]
    > wyrządzonej szkody i mogę je w jakiś sposób udokumentować.
    >
    > Moje pytanie - czy należy mi się zapłata za ten stracony urlop z polisy

    Nie wiem jakie są szanse, ale ja bym na wszelki wypadek brał urlop
    bezpłatny, wtedy twoja strata jest bardziej oczywista.

    [...]
> [...]
    > przejazdy do warsztatu, choćby tylko te konieczne/uzasadnione - czyli
    > przyjazd po tablice rejestracyjną, odbiór samochodu, oraz ewentualnie

    Tutaj chyba gorzej. Czy ten warsztat jest aż tak daleko że znacząco
    więcej wypalisz paliwa niż jakbyś normalnym, nieuszkodzonym samochodem
    jeździł po mieście?

    p. m.

  • 3. Data: 2010-09-22 13:01:59
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 22.09.2010 14:58, mvoicem pisze:

    > Nie wiem jakie są szanse, ale ja bym na wszelki wypadek brał urlop
    > bezpłatny, wtedy twoja strata jest bardziej oczywista.

    Może masz racje, ale to chyba nie powinno interesować ubezpieczyciela
    jaki urlop ja wziąłem, a jedynie fakt że musiałem go wziąć

    > Tutaj chyba gorzej. Czy ten warsztat jest aż tak daleko że znacząco
    > więcej wypalisz paliwa niż jakbyś normalnym, nieuszkodzonym samochodem
    > jeździł po mieście?

    Chodzi mi tylko o konieczność dojazdu do warsztatu, który jak pisałem,
    znajduje się 50km do domu/pracy i do którego musiał bym jechać
    specjalnie w związku z likwidowaną szkodą.

  • 4. Data: 2010-09-22 13:07:30
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 22.09.2010 14:46, Rafał pisze:
> [...]
    > inne uzasadnione?
    >
    > Jak by nie patrzeć łącznie jest to kilkaset zł, które poniosłem z tytułu

    Uzupełniając... może też jako argument by było dobre..
    Kolizja miała miejsce w okolicy warsztatu. (rodzinne strony, znajomy
    warsztat)
    Ubezpieczyciel tym samym nie poniósł kosztów holowania samochodu do
    miejscowości zamieszkania.

  • 5. Data: 2010-09-22 19:25:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/22/2010 03:01 PM), Rafał wrote:

    > Może masz racje, ale to chyba nie powinno interesować ubezpieczyciela
    > jaki urlop ja wziąłem, a jedynie fakt że musiałem go wziąć

    Może i nie powinno, ale ubezpieczyciel może stanąć na stanowisku że masz
    tyle samo pensji == nie masz straty. I nie wiem czy na pewno byś obronił
    swoje zdanie przed ewentualnym sądem.

    W przypadku urlopu bezpłatnego jest to oczywiste i nie bardzo widzę pole
    do popisu dla ubezpieczyciela.

    > Chodzi mi tylko o konieczność dojazdu do warsztatu, który jak pisałem,
    > znajduje się 50km do domu/pracy i do którego musiał bym jechać
    > specjalnie w związku z likwidowaną szkodą.

    Czy to serwis autoryzowany, najbliższy w okolicy? Bo jeżeli nie, to
    znowu ubezpieczyciel może się pluć że twoje wydatki nie były konieczne,
    więc nie są szkodą.

    Obawiam się że na tym możesz więcej czasu i nerwów stracić niż uzyskasz
    od TU.

    p. m.

  • 6. Data: 2010-09-23 18:20:41
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 22 Wrz, 21:25, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > Może i nie powinno, ale ubezpieczyciel może stanąć na stanowisku że masz
    > tyle samo pensji == nie masz straty. I nie wiem czy na pewno byś obronił
    > swoje zdanie przed ewentualnym sądem.

    Jak to nie poniosl starty? Wykorzystal urlop wypoczynkowy iprzeciez
    zmarnowal go na bieganie po warsztatach, urzedach, a nie na
    wypoczynek.
    Moim zdaniem strata jak byk, i sam bym do ubezpieczyciela sprawcy z
    czyms takim uderzal.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 7. Data: 2010-09-23 18:34:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/23/2010 08:20 PM), Rafal M wrote:

> [...]
    > wypoczynek.
    > Moim zdaniem strata jak byk, i sam bym do ubezpieczyciela sprawcy z

    Ale czy na pewno to jest strata majątkowa?

    Przecież nie jest tak mało ludzi którzy permanentnie nie wykorzystują
    swoich urlopów, muszą potem gdzieś w marcu brać obowiązkowe (albo i nie,
    jeżeli ich kadry to olewają). W takim przypadku nie ma mowy o stracie
    finansowej. Jest utrata prawa z którego i tak by się nie korzystało.

    I tak pewnie będzie TU argumentowało i przeciągało :). Dlatego radzę
    żeby wziąść bezpłatny.

    p. m.

  • 8. Data: 2010-09-23 19:10:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/23/2010 1:20 PM, Rafal M wrote:

    > Jak to nie poniosl starty? Wykorzystal urlop wypoczynkowy iprzeciez
    > zmarnowal go na bieganie po warsztatach, urzedach, a nie na
    > wypoczynek.

    Czyli nie poniósł żadnej straty.
    Wypłate dostał taką samą jak dostał.

    > Moim zdaniem strata jak byk, i sam bym do ubezpieczyciela sprawcy z
    > czyms takim uderzal.

    i pewnie byś przegrał.
    przy takim obrocie sprawy juz bardziej bym wystąpił o zadoscuczynienie
    za wykorzystanie urlopu niezgodnie z planem.