  • 21. Data: 2007-07-04 15:38:29
    Temat: Re: Nagroda szantaz od LG
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    news:f6f9p8$nrc$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Niekoniecznie. Że wspomnę perypetie związane z podatkiem od pomocy
    > finansowej na zakup mieszkania przez funkcjonariuszy służb mundurowych.
    > Tam podobnie wypłaca się dofinansowanie teraz, ale z upływem 10-ciu lat
    > jest umarzane. Różne były tu wykładnie, ale generalnie doliczano to do
    > dochodu właśnie po umorzeniu. Niby to nie premia, ale ...

    Nie to jest coś innego.
    Ty dostajesz dofinansowanie, które teoretycznie masz oddać, czyli traktowane
    jest to jako pożyczka, która to nie jest twoim dochodem.
    Dopiero umorzenie jest dniem otrzymania "wirtualnego" dochodu, bo nie
    musisz już oddawać i dopiero wtedy naliczany jest podatek.
    '

    > To wówczas by nie było zadanej wątpliwości oczywiście. No ale, skoro
    > uważasz, że stanowi dochód w chwili wypłaty, napisz co z tym zrobić od
    > strony podatkowej, jak pracownik jednak zwolni siewcześniej, załóżmy w
    > kwietniu 2008 roku. On zwróci LG pieniądze. Tylko co dalej z podatkami?

    Nic przepadły.
    Pracownik otrzymał premię i zapłacił od tego podatek.
    Umowa mówi, że jak się zwolni będzie musiał zapłacić karę.
    To niestety nie powoduje zwrotu podatku.

  • 22. Data: 2007-07-04 15:42:56
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> wrote in message
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > W razie sporu sąd będzie rozstrzygał na podstawie tekstu podpisanego
    > przez strony czyli tej pokracznej wersji polskiej.

    to wiem, pisałem tylko skąd się wziął taki pokraczny tekst.

  • 23. Data: 2007-07-04 15:46:47
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

    > LG podatku odprowadzić nie może. Może i powinno pobrać zaliczkę na ten
    > podatek i odprowadzić. Pytani kiedy?

    A kiedy się odprowadza podatek od wyplaty ?

    > No i co, gdy się ją zwróci? Korekta podatku?

    Napisałem wyżej: nigdy

    kasę zwraca z własnej kieszenie.
    To nie była premia naliczona niepoprawnie od której możnaby zrobić
    jakąkolwiek korektę.

  • 24. Data: 2007-07-04 19:44:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Dopiero umorzenie jest dniem otrzymania "wirtualnego" dochodu, bo nie
    > musisz już oddawać i dopiero wtedy naliczany jest podatek.

    Tutaj jest przecież analogicznie. Z upływem czerwca 2008 roku będzie
    wiadomo, że nie musze oddać tej "premii".

    > Nic przepadły.
    > Pracownik otrzymał premię i zapłacił od tego podatek.
    > Umowa mówi, że jak się zwolni będzie musiał zapłacić karę.
    > To niestety nie powoduje zwrotu podatku.

    Umowa mówi o zwrocie tej kwoty, a nie zapłaty kary. Tak to jest ujęte w
    niej. Zajrzyj jeszcze raz pod adres http://2553476.neostrada.pl/zdj/jz_.JPG
    . I tu tkwi moim zdaniem problem.

  • 25. Data: 2007-07-06 12:40:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Jul 2007, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał
    > Tutaj jest przecież analogicznie. Z upływem czerwca 2008 roku będzie wiadomo,
    > że nie musze oddać tej "premii".

    Ale założenie wstępne jest inne i jest zgodne z prawdą.
    To tak, jakby mniej więcej osoba prowadząca DG dostała 500 zł.
    Jak dostanie je "ot tak", to jest to normalna darowizna dla osoby
    fizycznej. Ale jak istnieją przesłanki że to nie było "ot tak",
    ale powodowane *jakimiś* relacjami gospodarczymi, podpadnie pod
    przychod z DG.
    Fakt otrzymania, z pozoru na tych samych warunkach, IMO nie stanowi
    jedynej przesłanki określenia celu czynności.
    I tak jest IMO w omawianym przypadku: nie jest to "planowana pożyczka",
    lecz wynagrodzenie. Nie "dofinansowanie", które ma zwrócić :)

    Osobna sprawa to podatek:

    Obawiam się że jest to prawdopodobne.

    > Umowa mówi o zwrocie tej kwoty, a nie zapłaty kary.

    To prawda.
    Z jednej strony, jest coś takiego jak "zwrot uprzednio pobranego
    świadczenia", z tym że jest tam słowo "nienależnego" - w art.26.1.5
    ustawy o podatku dochodowym:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    Z drugiej jest właśnie owo słówko, poparte twierdzeniami prawników paru
    firm (dużych, małe obywają się bez prawników :)) którzy jednolicie
    twierdzili iż US "potrącenie o charakterze kary" traktuje właśnie jak
    karę umowną i zapisanie "konieczności zwrotu" nic nie zmienia; po prawdzie
    żadna w moich dyskusji nie dotyczyła umowy o pracę, ale nie widzę podstaw
    aby istniał wyjątek w tym zakresie.

    > Tak to jest ujęte w niej.
    > Zajrzyj jeszcze raz pod adres http://2553476.neostrada.pl/zdj/jz_.JPG .
    > I tu tkwi moim zdaniem problem.

    Jeśli dobrze rozumiałem opis argumentacji USów, to miała być ona taka:
    "faktycznie ów zwrot ma charakter kary, jest on sprawą *umowną*, zapłacenie
    kary umownej z kolei nie stanowi ani zwrotu *nienależnie* pobranego
    świadczenia ani kosztu podatkowego, obniżenie podstawy opodatkowania nie
    przysługuje".

    pzdr, Gotfryd