  • 1. Data: 2007-07-03 16:32:23
    Temat: Nagroda szantaz od LG
    Od: "ZG" <J...@P...pl>

    Witam,

    Tutaj mozna znalezc umowe o ktorej mowa:
    http://2553476.neostrada.pl/zdj/jz_.JPG

    Prosze o wszelkie komentarze dotyczace powyzszego aneksu.

    Czy to jest zgodne z prawem?
    O jaka kwote do zwrotu im chodzi (brutto, netto)?
    Gdzie szukac pomocy jesli dojdzie do rozwiazania umowy o prace?

    Ratunku!

  • 2. Data: 2007-07-03 18:15:44
    Temat: Re: Nagroda szantaz od LG
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 3 Jul 2007 18:32:23 +0200, ZG napisał(a):

> [...]
    > O jaka kwote do zwrotu im chodzi (brutto, netto)?
    > Gdzie szukac pomocy jesli dojdzie do rozwiazania umowy o prace?

    No ale czekaj. Dają premię pod warunkiem, że się będzie pracować jeszcze
    rok u nich. Jak się zwolnisz - premię musisz zwrócić. Zasady są proste, to
    nie szantaż tylko zachęta.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2007-07-03 18:34:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ZG" <J...@P...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > O jaka kwote do zwrotu im chodzi (brutto, netto)?
    > Gdzie szukac pomocy jesli dojdzie do rozwiazania umowy o prace?

    Umowa, jak umowa. można ją przyjąć, albo nie. Jak nie chcesz się wiązać, to
    premię wpłacasz na konto i przy wypowiedzeniu oddajesz. Zawsze Ci zostaną
    jakieś tam odsetki.

    Komplikacje, to ja raczej widzę od strony podatkowej. Moim zdaniem jest to
    forma pożyczki, która podlega umorzeniu w przyszłym roku, nie zaś
    wynagrodzenie. Ale o to bym juz zapytał na pl.soc.prawo.podatki. Tu jest
    kwestia chwili, gdy należy uznać tę kwotę za dochód, bo moim zdaniem jest
    to chwila jej wypłaty, skoro jest to świadczenie zwrotne. Tym samym kwota
    ta nie powinna stanowić kosztów uzyskania przychodów w 2007 roku, a
    zaliczkę na podatek dochodowy należy odprowadzić i sam przychód rozliczyć w
    2008 roku.

  • 4. Data: 2007-07-03 19:14:40
    Od: "ZG" <J...@P...pl>

    > Zasady są proste, to
    > nie szantaż tylko zachęta.

    No a jak nie podpiszesz, to znaczy ze nie chcesz tu pracowac. No dobrze,
    skoro tak to popracuj jeszcze z miesiac a my juz szukamy kogos na Twoje
    miejsce. Pozniej to Cie zwolnimy, ah przepraszam, my juz nie zwalniamy my
    tylko przerywamy kontrakt.

  • 5. Data: 2007-07-03 19:18:22
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Moim zdaniem jest to forma pożyczki, która podlega umorzeniu
    > w przyszłym roku,

    Czy aby na pewno? Przestudiuj uważnie pkt. 3. IMO napisany jest on
    niejasno, ale można też rozumieć, że obowiązek zwrotu pieniędzy
    następuje gdy nastąpi rozwiązanie umowy:
    - z przyczyny leżącej po stronie pracownika (kiedykolwiek), lub
    - za wypowiedzeniem dokonanym przez pracownika (kiedykolwiek), lub
    - z dowolnej przyczyny jeśli nastąpi to do 30.06.2008

    Niby jest jeszcze pkt. 2, ale całość wydaje mi się zredagowana
    niejasno. Może autor ma taki styl a może to celowo?

  • 6. Data: 2007-07-03 19:40:35
    Od: "ZG" <J...@P...pl>

    > Niby jest jeszcze pkt. 2, ale całość wydaje mi się zredagowana
    > niejasno. Może autor ma taki styl a może to celowo?

    Styl umowy nie wynika z celowosci. Osoba piszaca aneks nie za bardzo zna sie
    na swojej pracy - stad wszystkie niejasnosci i nieco zmacona mysl
    przewodnia.
    Jak znajde czas to gdzies zaloze kacik humoru z LG. Bedziecie mile niezly
    ubaw.

  • 7. Data: 2007-07-03 19:47:02
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > skoro tak to popracuj jeszcze z miesiac a my juz szukamy kogos na Twoje
    > miejsce. Pozniej to Cie zwolnimy, ah przepraszam, my juz nie zwalniamy my

    ja tu czegos nie kumam. Dostajesz conajmniej 5 tysiecy zlotych za to ze
    zobowiazujesz sie swiadczyc prace przez kolejne11 miesiecy. Co tu jest
    niejasne ?? Biznes jest biznes.

    Jak chcesz sie zwolniec to sie zwolnij a nie szukasz poklasku.

    Podobno w japoni na pytanie co zrobic aby dostac podwyzke 95% ludzi
    odpowiada lepiej pracowac i poprosic szefa. W polsce 60% ludzi odpowiada
    strajkowac albo pojechac zagranice.

    W dupach sie poprzewracalo. Najlepiej zeby pracodawca wylozyl kase na
    wyszkolenie, dal podwyzke, dawal premie a ja i tak szukam sobie lepszej
    pracy bo teraz to juz jestem wyszkolony i pojde np. do konkurencji.

    Icek

  • 8. Data: 2007-07-03 20:00:08
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    ZG napisał(a):

    > Styl umowy nie wynika z celowosci.

    Styl stylem, ale jak cię wyleją - ot tak dla sportu - to też musisz
    oddać kasę. :-)

  • 9. Data: 2007-07-03 20:01:09
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 3 Jul 2007 21:14:40 +0200, ZG napisał(a):

> [...]
    > skoro tak to popracuj jeszcze z miesiac a my juz szukamy kogos na Twoje
    > miejsce. Pozniej to Cie zwolnimy, ah przepraszam, my juz nie zwalniamy my

    No to podpisz aneks, weź pieniądze i je zostaw na koncie, jak radzi Robert.
    Za rok, jeśli nie zmienisz pracy - możesz je wypłacić i cieszyć się premią
    uznaniową. Jeśli zaś wcześniej postanowisz odejść z firmy, pieniądze
    zwrócisz bez szarpania się z osobistym budżetem (bo zakładam, że premia
    zostałaby wcześniej skonsumowana).

    Problem jest właściwie żaden. Nic nie tracisz, a możesz zyskać jeśli
    przepracujesz tam jeszcze rok.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 10. Data: 2007-07-03 20:14:20
    Od: "ZG" <J...@P...pl>

    > Problem jest właściwie żaden. Nic nie tracisz, a możesz zyskać jeśli
    > przepracujesz tam jeszcze rok.

    Tak tez do tego podszedlem. Pozostaje jeszcze kwestia podatku w przypadku
    rozwiazania umowy.