  • 1. Data: 2007-07-03 14:28:03
    Temat: Zatrudnienie czlonkow stowarzyszenia - zgodne z prawem?
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    Witam!

    Zgodnie z Ustawą z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach:

    Art. 2.
    3. Stowarzyszenie opiera swoją działalność na pracy społecznej członków; do
    prowadzenia
    swych spraw może zatrudniać pracowników.

    Art. 34.
    Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą, według ogólnych zasad
    określonych w odrębnych przepisach. Dochód z działalności gospodarczej
    stowarzyszenia
    służy realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału.

    Z powyższego wynika, że stowarzyszenie może zatrudniać pracowników dla
    realizacji celów statutowych. Z tego co słyszałem zdarza się, że
    stowarzyszenie zatrudnia swoich członków i płaci im za wykonaną pracę. Moim
    zdaniem jest to jednak sprzeczne z zapisem o pracy społecznej członków. Nie
    jestem jednak biegły w interpretacji prawa dlatego zwracam się z prośbą o
    pomoc do Was. Jak to jest?

    pozdrawiam
    Greg

  • 2. Data: 2007-07-05 21:50:14
    Od: "Xena" <x...@o...pl>

    W wiadomości:f6dmqg$n9u$...@n...onet.pl,
    Greg <o...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    > społecznej członków. Nie jestem jednak biegły w interpretacji prawa
    > dlatego zwracam się z prośbą o pomoc do Was. Jak to jest?

    Jest to sprzeczne z prawem, a dokładniej na granicy tego prawa, co nie
    zmienia faktu, że część stowarzyszeń tak działa.
    Mnie bardziej interesuje kto ponosi konsekwencje takiego działania - zarząd
    stowarzyszenia? Prezes? Podpisujący umowy z członkami?

    pozdrawiam Tatiana
    --
    Walkę stworzyła przyroda, nienawiść wynalazł człowiek.