  • 1. Data: 2007-07-03 14:09:54
    Temat: Allegro, poczta, zgubiona paczka
    Od: Michwelt <m...@...ah.o-o.com>

    Witam

    Jaki jest stan prawny i możliwość dochodzenia roszczeń w takim przypadku:

    Osoba A wylicytowała na Allegro przedmiot za 1000 zł od osoby B. Następnie
    wpłaciła pieniądze na konto osobie B. Osoba B wysłała wylicytowany
    przedmiot, ale poczta go zgubiła (przesyłka nie dotarła do adresata). Osoba
    B ma dowód nadania paczki, poczta się przyznaje do swojego błędu.

    Od kogo wówczas osoba A ma dochodzić swoich roszczeń? Od osoby B czy od
    poczty? Czy osoba B ma oddać pieniądze, które wpłynęły na jej konto osobie
    B? Jak to wygląda w praktyce?

    m...@...ah.o-o.com
    (-bez kropek i kresek-)

  • 2. Data: 2007-07-03 14:44:23
    Temat: Re: Allegro, poczta, zgubiona paczka
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Michwelt wrote:
> [...]
    > poczty? Czy osoba B ma oddać pieniądze, które wpłynęły na jej konto osobie

    Od poczty. Zapłacą Ci kilka/kilkanaście złotych za każdy kilogram
    paczki. Chyba, że przesyłka była ubezpieczona/wartościowa - wtedy do
    zadeklarowqanej wartości.

    Od osoby B tylko w przypadku, jeśli przesyłka - zgodnie z Waszą umową -
    miała być wysłana jako ubezpieczona/wartościowa a nie została tak
    wysłana z winy nadawcy.

    Sprawdź, czy nie nie obejmuje Cię program ochrony kupujących.

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 3. Data: 2007-07-03 14:50:30
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Piotrek pisze:

    > Od poczty. Zapłacą Ci kilka/kilkanaście złotych za każdy kilogram

    Chyba żartujesz. Reklamację może złożyć nadawca - tylko on posiada
    dowód nadania. A ma roszczenie do B, a B ma roszczenie do poczty.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2007-07-03 15:18:37
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Liwiusz wrote:

    > Chyba żartujesz. Reklamację może złożyć nadawca - tylko on posiada
    > dowód nadania. A ma roszczenie do B, a B ma roszczenie do poczty.

    Kolega pytał jak to wygląda w praktyce - to odpowiedziałem: dostanie
    kila/kilkanaście złotych za każdy kilogram przesyłki (jeśli nie była
    ubezpieczona/wartościowa/za pobraniem).

    Co do reszty to przecież sprzedajacy wydał rzecz kupującemu z chwilą
    kiedy nadał przesyłke na poczcie (Art. 544. § 1 KC).

    Tak więc o ile przesyłka zaostała nadana zgodnie z życzeniem kupującego
    to o jakim roszczeniu A wobec B piszesz?

    Oczywiście jest kwestia roszczenia A/B wobec przewożnika.
    Z tego co pamiętam, to reklamację może złozyć zarówno A jak i B.
    Warunkeim jest posiadanie dowodu nadania.
    A odszkodowanie oczywiście zostanie wypłacone zgodnie z regulaminem
    świadczenia usług - to jest właśnie te kilka / kilkanaście złotych za
    kilogram w przypadku przesyłek "zwykłych".

    Piotrek

  • 5. Data: 2007-07-03 15:22:26
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Kolega pytał jak to wygląda w praktyce - to odpowiedziałem: dostanie
    > kila/kilkanaście złotych za każdy kilogram przesyłki (jeśli nie była
    > ubezpieczona/wartościowa/za pobraniem).

    que?

    a kiedys to byla 12 krotnosc oplaty za nadanie.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 6. Data: 2007-07-03 15:25:19
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    rezist.com wrote:
    > que?
    >
    > a kiedys to byla 12 krotnosc oplaty za nadanie.

    Może, co do wysokości odszkodowania nie będę się spierał - można
    sprawdzić w regulaminie.

    Piotrek

  • 7. Data: 2007-07-03 15:30:04
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Piotrek pisze:

    > Co do reszty to przecież sprzedajacy wydał rzecz kupującemu z chwilą
    > kiedy nadał przesyłke na poczcie (Art. 544. § 1 KC).

    Tyle że ten sam artykuł w § 1 mówi o tym, że kupujący w takim wypadku
    zapłaci po otrzymaniu przesyłki i stwierdzeniu, że wszystko jest OK. W
    omawianym przypadku zapłacono z góry, przed dostarczeniem towaru, więc
    ten zapis nie będzie obowiązywał.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 8. Data: 2007-07-03 15:53:02
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> wrote in message

> [...]
    > z winy nadawcy.
    >
    > Sprawdź, czy nie nie obejmuje Cię program ochrony kupujących.

    Namieszałeś z osobami. Pochrzaniło ci się zupełnie

  • 9. Data: 2007-07-03 15:55:52
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Sebcio wrote:

> [...]
    > wypadku zapłaci po otrzymaniu przesyłki i stwierdzeniu, że wszystko jest
    > OK. W omawianym przypadku zapłacono z góry, przed dostarczeniem towaru,

    Kupujący może zapłacić kiedy chce, nie później niż po nadejściu rzeczy i
    umożliwieniu mu zbadania tej rzeczy.

    Po to zapewne wymyślono przesyłki "za pobraniem".

    Natomiast jeśli kupujący zapłacił wcześniej i nie zadbał o ubezpieczenie
    przesyłki to niestety obawiam się, że jest to - jakby to powiedzieć -
    jego problem.

    Ale mogę się mylic :-)

    Piotrek

  • 10. Data: 2007-07-03 15:57:13