  • 11. Data: 2007-07-03 21:29:27
    Temat: Re: Nagroda szantaz od LG
    Od: "zenek" <d...@d...dd>

    Użytkownik "Icek" <> napisał w wiadomości

    > ja tu czegos nie kumam. Dostajesz conajmniej 5 tysiecy zlotych za to ze
    > zobowiazujesz sie swiadczyc prace przez kolejne11 miesiecy. Co tu jest
    > niejasne ??

    Niejasne jest skąd Ci się wzięło 5 tysięcy a nie np. 2. - słownie "w
    wysokości dwóch tysięcy".

    Pozdrawiam
    zenek

  • 12. Data: 2007-07-03 23:08:28
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Kapsel" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > No ale czekaj. Dają premię pod warunkiem, że się będzie pracować jeszcze
    > rok u nich. Jak się zwolnisz - premię musisz zwrócić. Zasady są proste, to
    > nie szantaż tylko zachęta.

    Nie do końca.
    Bo fakt zwolnienia nie zależy tylko od podpisujacego pracownika.
    Jak zakład będzie świnia zwolni go na miesiąc przed końcem i zażąda zwrotu.
    Zawsze można sie przyczepić aby na koniec wlepić dyscyplinarkę.

  • 13. Data: 2007-07-03 23:11:23
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message

    > Komplikacje, to ja raczej widzę od strony podatkowej. Moim zdaniem jest to
    > forma pożyczki, która podlega umorzeniu w przyszłym roku, nie zaś
    > wynagrodzenie.

    To jest ewidentnie premia do opodatkowania w dniu ywpłaty.

    > Tym samym kwota ta nie powinna stanowić kosztów uzyskania przychodów w
    > 2007 roku, a zaliczkę na podatek dochodowy należy odprowadzić i sam
    > przychód rozliczyć w 2008 roku.

    Tak by było gdyby była mowa, że zakład pracy w dniu 30 czerwca 2008 wypłaci
    kwotę xyz an warunkach jak w umowie.

  • 14. Data: 2007-07-03 23:13:44
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Niby jest jeszcze pkt. 2, ale całość wydaje mi się zredagowana
    > niejasno. Może autor ma taki styl a może to celowo?

    Autor dostał oryginał po angielsku i wyszło to co wyszło.

    W wersji angielskiej sprawa jest prosta.
    If you break a contract for any reason or no reason ....
    standard praktycznie w każdej umowie.

  • 15. Data: 2007-07-04 05:04:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To jest ewidentnie premia do opodatkowania w dniu wypłaty.

    Niekoniecznie. Że wspomnę perypetie związane z podatkiem od pomocy
    finansowej na zakup mieszkania przez funkcjonariuszy służb mundurowych. Tam
    podobnie wypłaca się dofinansowanie teraz, ale z upływem 10-ciu lat jest
    umarzane. Różne były tu wykładnie, ale generalnie doliczano to do dochodu
    właśnie po umorzeniu. Niby to nie premia, ale ...

    > Tak by było gdyby była mowa, że zakład pracy w dniu 30 czerwca 2008
    > wypłaci kwotę xyz an warunkach jak w umowie.

    To wówczas by nie było zadanej wątpliwości oczywiście. No ale, skoro
    uważasz, że stanowi dochód w chwili wypłaty, napisz co z tym zrobić od
    strony podatkowej, jak pracownik jednak zwolni siewcześniej, załóżmy w
    kwietniu 2008 roku. On zwróci LG pieniądze. Tylko co dalej z podatkami?
    Wszak zapłacił już i rozliczył podatek za 2007 rok. Ma pisać korektę?
    Odliczyć w 2008 roku (na jakiej podstawie?). A może pomniejszyć dochód w
    2008 roku w LG? No i jak ma to LG wówczas zakwalifikować? Jako przychód?

    Generalnie nie podzielam Twojego optymizmu, co do oczywistości problemu,
    choć nie wykluczam, ze możesz mieć rację. Sam jestem ciekawy, co z tego
    wyniknie.

  • 16. Data: 2007-07-04 06:07:36
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Autor dostał oryginał po angielsku i wyszło to co wyszło.
    >
    > W wersji angielskiej sprawa jest prosta.
    > If you break a contract for any reason or no reason ....
    > standard praktycznie w każdej umowie.

    W razie sporu sąd będzie rozstrzygał na podstawie tekstu podpisanego
    przez strony czyli tej pokracznej wersji polskiej.

  • 17. Data: 2007-07-04 06:30:56
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Niejasne jest skąd Ci się wzięło 5 tysięcy a nie np. 2. - słownie "w
    > wysokości dwóch tysięcy".

    po szerokosci pola zakrytego "dwoch" jest zbyt krotkie. Caly dokument jest
    ladnie wyjustowany a wiec jest to dluzsze slowo. Pasuje np. dziewieciu.
    jedenastu, jedenascie i takie tam rozwazania.

    Icek

  • 18. Data: 2007-07-04 07:47:32
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    witek pisze:

    > To jest ewidentnie premia do opodatkowania w dniu ywpłaty.

    Tyle że to LG odprowadza podatek od tej premii, więc pracownik nie musi
    się już tym martwić :) On dostanie kwotę netto.

    Natomiast warto zwrócić uwagę, że taka premia (sądząc po justowaniu
    tekstu) jest pięciocyfrowa więc może powodować wejśce pracownika w
    wyższy próg podatkowy. Okazuje się więc że premia którą nie można w
    pełni dysponować powoduje zwiększone obciążenie podatkowe i w wyniku
    obniża wynagrodzenie netto.

    Do tego jeszcze chłopaka zwolnią wcześniej wedle własnego widzimisię i
    z premią może się pożegnać a do końca tego roku podwyższony próg zostanie :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 19. Data: 2007-07-04 08:15:17
    Od: Marchefkowy <s...@g...com>

    On 4 Lip, 09:47, Sebcio <s...@n...com> wrote:

    > Do tego jeszcze ch opaka zwolni wcze niej wedle w asnego widzimisi i
    > z premi mo e si po egna a do ko ca tego roku podwy szony próg zostanie :)

    Czyli daja mu "premie" zeby zarabial mniej? :)

    pozdrawiam.

  • 20. Data: 2007-07-04 12:12:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

    > Tyle że to LG odprowadza podatek od tej premii, więc pracownik nie musi
    > się już tym martwić :) On dostanie kwotę netto.

    LG podatku odprowadzić nie może. Może i powinno pobrać zaliczkę na ten
    podatek i odprowadzić. Pytani kiedy?

> [...]
    > próg podatkowy. Okazuje się więc że premia którą nie można w pełni
    > dysponować powoduje zwiększone obciążenie podatkowe i w wyniku obniża

    No i co, gdy się ją zwróci? Korekta podatku?

    > Do tego jeszcze chłopaka zwolnią wcześniej wedle własnego widzimisię i z
    > premią może się pożegnać a do końca tego roku podwyższony próg zostanie
    > :)

    Niekoniecznie. Wówczas w PIT powinna być rocznie kwota pomniejszona o
    zwrócona premię i wyjdzie niższy podatek.