  • 1. Data: 2019-02-11 14:36:24
    Temat: Na jakiej podstawie wolno wycofać wydanie ze sprzedaży? [Cenzura Empik v. Bubel]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.money.pl/gospodarka/empik-wycofuje-antys
    emickie-pismo-nie-ma-w-polsce-mechanizmow-kontroli-6
    348291915077249a.html
    > Empik wycofał ze sprzedaży dwumiesięcznik "Tajemnice Świata" po wpisie
    > jednego z użytkowników Twittera. [...]
    > [...]
    > O sprawie informuje branzowy serwis Press. W czwartek jeden z
    > uztwkowiników Twittera wskazał, że rzeszowski Empik "kolportuje
    > antysemicką propagandę Leszka Bubla" i na dowód zamieścił zdjęcie
    > "Tajemnic Świata" na półce, a nawet paragon zakupu.
    >
    > Na wpis szybko zareagowała sieć, wycofując cały nakład
    > dwumiesięcznika. Zapowiedziała też, że nie przyjmie kolejnych wydań
    > "Tajemnic Świata". [...]

    Jakie konkretnie antysemickie treści ma zawierać ten konkretny
    _wycofany ze sprzedaży_ numer o drodzy cenzorzy z Empiku ?
    Opinia z Twittera jest dowodem na antysemityzm?

    _Jak dla mnie_ wycofanie się z dystrybucji przyszłych wydań to jedno.
    Wycofanie konkretnego wydania już z dystrybucji to coś zupełnie innego,
    bez _solidnego i bardzo konkretnego_ uzasadnienia trącące cenzurą po
    uważaniu.

    --
    A. Filip