  • 1. Data: 2003-10-19 21:44:20
    Temat: NOM - problem z rachunkiem (troche dlugie)
    Od: "łukasik.... :P" <m...@w...pl>

    Witam wszystkich!
    Jak zapewne wiecie jakis czas temu uzytkownikom telefonow stacjonarnych
    zostal udostepniony prefiks 1044 - z czego przez ponad pol roku, z blizej
    nie okreslonych przyczyn, nie byly pobierane oplaty za korzystanie z tej
    uslugi.
    Po ponad pol roku Niezalezny Operator Miedzymiastowy wystawil rachunek za
    caly ten okres (w moim przypadku na ponad 300 zl).
    W tej chwili sprawe prowadzi firma windykacyjna i probuje wyciagnac
    pieniadze. Przynajmniej ode mnie. Do tego stopnia, ze zostalem postraszony
    skierowaniem sprawy do sadu. I tutaj mam kilka pytan dotyczacych tej
    sprawy...
    Jak ta cala sytuacja wyglada w swietle prawa? Na jakiej podstawie NOM moze
    obciagnac mnie taka kwota? Nigdy nie podpisywalem zadnej umowy z NOMem ani
    nie wyrazalem zgody na obciazanie mnie dodatkowymi kosztami. Z tego co sie
    dowiedzialem w tej firmie windykacyjnej: "ostatnio zmienily sie przepisy".
    Jednak przepisy zmienily sie dlugo po tym jak korzystalem z tego prefiksu.
    Dlaczego za brak zorganizowania w NOMie i TPSA mam ponosic dodatkowe koszty?
    Pisze dodatkowe bo na kazde koszty zwiazane z TPSA zgadzam sie w 100% co
    jest naturalne bo przeciez podpisywalem umowe abonencka.
    A przede wszystkim dlaczego i czy w ogole musze placic ten rachunek? Jezeli
    tak to na jakiej podstawie?
    Nie wiem co o tej sprawie sadzic bo nie znam prawa na tyle dobrze ale na moj
    "chlopski" rozum jest to malo powazne, zeby nie powiedziec idiotyczne. Czy
    teraz bede co jakis czas dostawal rachunki na np. 300zl nie oparte na zadnej
    umowie i byle kto bedzie mnie ciagal po sadach...??

    Moze troche sie rozpisalem ale dla mnie tak sprawa jest bulwersujaca.
    Chcialbym prosic Was jako osoby najbardziej zaznajomione z tematem (prawa) o
    pomoc w tej sprawie. Z gory oczywiscie dziekuje.
    Mile widziane odpowiedzi na priv poniewaz do czwartku mam mocno ograniczony
    internet.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-10-19 22:10:33
    Temat: Re: NOM - problem z rachunkiem (troche dlugie)
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]interia.pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Boże... Człowieku - ile Ty masz lat? Dzwoniłeś czy nie?

    > Wiesz co jest idiotyczne?

    > Wiesz kto jest byle kto?

    Ach, te pytania retoryczne:-)))

    > Dam Ci DW. Taki jestem miły.

    :-)))))))

    Generalnie miodzio:-)) Zachowam ten post dla potomności:-) [która nota bene
    buszuje teraz na dywanie]:-))

    HaNkA

  • 3. Data: 2003-10-19 22:11:25
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "łukasik.... :P" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jak ta cala sytuacja wyglada w swietle prawa? Na jakiej podstawie NOM moze
    > obciagnac mnie taka kwota?

    Na takiej, że korzystałeś z ich usług.

    > Nigdy nie podpisywalem zadnej umowy z NOMem ani
    > nie wyrazalem zgody na obciazanie mnie dodatkowymi kosztami.

    Wyrażałeś wykręcając prefiks 1044.

    > Z tego co sie
    > dowiedzialem w tej firmie windykacyjnej: "ostatnio zmienily sie przepisy".
    > Jednak przepisy zmienily sie dlugo po tym jak korzystalem z tego prefiksu.

    Nic nie wiem o zminie przepisów. Prawo od zawsze stanowi, że jak się
    korzysta, to trzeba płacić.

    > Dlaczego za brak zorganizowania w NOMie i TPSA mam ponosic dodatkowe
    koszty?

    Jakie dodatkowe? Ponosisz koszty swoich rozmów telefonicznych, note bene
    mniejsze, niż byc poniósł korzystając z TPSA.

    > Pisze dodatkowe bo na kazde koszty zwiazane z TPSA zgadzam sie w 100% co
    > jest naturalne bo przeciez podpisywalem umowe abonencka.

    A co ma piernik do wiatraka? Nie masz się co zgadzać czy niezgadzać -
    gadałeś, to masz płacić i basta. Nie che mi się strzępić języka na teorię
    oświadczenia woli itp

> [...]

    Wiesz kto jest byle kto?

    > Moze troche sie rozpisalem ale dla mnie tak sprawa jest bulwersujaca.

    A dla mnie bulwersujące jest to, że ludziom wydaje się, że im się wszystko
    należy i sami nie musza nic w zamian dać. Chciałeś rozmawiać- to teraz masz
    zapłacić. Co Cie tak bulwersuje w tym, że należy ponosić koszty swoich
    zachcianek? Czy jak mi się zachce cośtam, to mam sobie wziąć a potem
    powiedzieć,że nie było umowy więc wynocha?

    > Chcialbym prosic Was jako osoby najbardziej zaznajomione z tematem (prawa)
    > pomoc w tej sprawie. Z gory oczywiscie dziekuje.

    Nie ma za co.

    > Mile widziane odpowiedzi na priv poniewaz do czwartku mam mocno
    ograniczony
    > internet.

    Dam Ci DW. Taki jestem miły.

    Tak na marginesie- NOM został udupiony przez nasze kochane państwo, które
    chroni TPSA jak może, bo obiecało żabojadom. Ale to, że ludzie maja ochotę
    nacinać kogoś, kto próbował troche konkurencji wprowadzić i autentycznie
    zaoferował im tańsze połączenia, to już się w pale nie mieści. W ten sposób
    do końca świata będziemy narzekac na TPSA.

    Depi.

  • 4. Data: 2003-10-19 22:35:05
    Od: "Żorżyk" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "łukasik.... :P" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Na jakiej podstawie NOM moze
    > obciagnac mnie...?

    Nie licz na to, że ci NOM obciągnie...

    Pablo

  • 5. Data: 2003-10-20 09:41:18
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]interia.pl> napisał
    w wiadomości news:bmv2lo$pjv$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ach, te pytania retoryczne:-)))

    Jedna z moich ulubionych figur erystycznych ;-)))

    > :-)))))))

    No widzisz - a jednak zapomniałem dać mu DW. Za szybki mam refleks Alt+S :-)
    Chyba wyszedłem na chama... I dobrze mi tak!

    > Generalnie miodzio:-)) Zachowam ten post dla potomności:-) [która nota
    bene
    > buszuje teraz na dywanie]:-))

    No nie wiem... Nie lepiej, żeby wyrósł na grzecznego, miłego chłopca? :-)))

    Depi.

  • 6. Data: 2003-10-20 12:23:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Tyle tekstu, a nie napisałeś, czy faktycznie wydzwoniłeś to 300 zł, czy
    nie. Jeśli wydzwoniłeś, to po prostu zapłać na rachunek wskazany w ich
    pierwszej fakturze gołą kwotę. Ponieważ oni te faktury wysyłali zwykłymi
    listami, to nie są Ci w stanie udowodnić, kiedy to otrzymałeś. Co do firmy
    windykacyjnej, to swoimi kosztami mogą się sami obciążyć. A najlepiej, by
    obciążyli tego, kto im zlecił usługę.

  • 7. Data: 2003-10-20 15:36:03
    Od: Artur <a...@j...com>

    Osobiscie sadze, ze prawdopodobienstwo tego jest funkcja wysokosci
    rachunku ;-)

    A.

  • 8. Data: 2003-10-21 11:15:50
    Od: "Kossut" <k...@W...onet.pl>

    To jest zwyczajnie objaw nieuczciwej konkurencji. Złapali ludzi na darmowe
    rozmowy, bez umowy, bez informacji, bez niczego. To tak jak wystawić na ulicy
    kosz z cukierkami i łapać później ludzi, każąc im płacić za nie. To jest
    bzdura - dlaczego inni operatorzy nie wystawiali tego bez umowy?

  • 9. Data: 2003-10-21 12:40:43
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Tue, 21 Oct 2003 13:15:50 +0200, Kossut wrote:
    [to było pod]
> [...]
    [a to było nad]
> [...]
    > kosz z cukierkami i łapać później ludzi, każąc im płacić za nie. To jest
    > bzdura - dlaczego inni operatorzy nie wystawiali tego bez umowy?

    po pierwsze, odpowiadaj POD cytatem, i ten cytat tnij.

    po drugie, było może bez umowy, ale nie było bez informacji. Były reklamy,
    informacje, dobrze było wiadomo ile co kosztuje. Inni operatorzy, w
    liczbie jeden( wtedy była tylko NETIA poza TP i NOM) postawili na obsługę
    klienta biznesowego, i umowa wiązała się z płaceniem dość wysokiego
    abonamentu.

    Nieuczciwe to jest niepłacenie tych rachunków. Fakt, jest kruczek prawny,
    więc jest to może legalne, ale zdecydowanie nieuczciwe.

    pozdrav

    maHo

    --
    lukasz shift-2 mach.com.pl,http://www.lukasz.mach.com.pl gg://1612670
    jabber://m...@j...org jabber://m...@j...org icq://136281200

  • 10. Data: 2003-10-21 15:09:11
    Od: "Kossut" <k...@W...onet.pl>

> [...]
    > liczbie jeden( wtedy była tylko NETIA poza TP i NOM) postawili na obsługę
    > klienta biznesowego, i umowa wiązała się z płaceniem dość wysokiego

    Reklamy? Gdzie? Ja nie mialem przez dwa lata telewizora ani radia, a o
    darmowych miedzymiastowych dowiedzialem się z rozmowy ludzi w sklepie.
    Zadzwoniłem więc kilka razy przez to "ustrojstowo", a kiedy się okazało że po
    miesiącu ani śladu na rachunku - zacząłem dzwonić regularnie. W sumie, gdyby
    zamiast faktury przysłali propozycję podpisania umowy i rozpoczęcia naliczania,
    to byłoby w porządku. Zwyczajnie - promocja się skończyła, i mamy klienta.

    A po drugie - można było dać automat, ktory po wykręceniu numeru mówiłby, że
    jest to usluga płatna w wysokości takiej to a takiej i jeśli nie akceptujesz
    tego to odłóż słuchawkę. A tak to poprostu się ludzi zwyczajnie naciągnęło.

    A po trzecie - wiele osób nigdy nie dostało ani faktury, ani ponaglenia, ani
    pisma z windykacji w związku z korzystaniem w ten sam sposób co ja (znam je
    osobiście!). I to jest to, co sprawia, że pierdzielenie o uczciwym płaceniu
    rachunków NOMowi to fikcja. Bo faktycznie OK: ja płacę, ty płacisz, on płaci. A
    nie - ja płacę i to 600 (choć nie wiem skąd!), a ty mialeś 200 i nie płacisz
    wcale i nikt cię nie nęka. No to k... co jest?!?!
    K.