  • 1. Data: 2003-10-19 19:39:22
    Temat: sugerowana cena produktu - pytanie
    Od: "Michał M." <m...@t...pl>

    witam!!!

    mam problem, prosze o pomoc w rozwiazaniu go :)

    producent czesto podaje sugerowana cene detaliczna dla jakiegos produktu,
    dla uzytkownika koncowego

    i teraz pytanie, czy sprzedajac w sklepie dany towar musze sztywno trzymac
    sie tej sugerowanej ceny, czy moge sprzedawac ponizej ceny sugerowanej??

    z gory dziekuje za odpowiedzi

    MM
    z adresu email usun "nospam-"

  • 2. Data: 2003-10-19 19:59:28
    Temat: Re: sugerowana cena produktu - pytanie
    Od: "Żorżyk" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał M." <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie tej sugerowanej ceny, czy moge sprzedawac ponizej ceny sugerowanej??

    Poniżej zawsze możesz.

    Ale pytanie czy możesz powyżej???

    Konkretnie chodzi mi o papierosy w knajpach.
    Często kosztują dużo więcej niż cena podana opakowaniu. Czy to zgodne z
    prawem?
    A jak się do tego ma nabijanie na kasę fiskalną ceny np. 5 zł za fajki + np.
    4 zł za usługę - rozpakowanie paczki (której oczywiście nie zamawiam u
    barmana)?

    Kto odpowie?

    Pzdr

    Pablo

  • 3. Data: 2003-10-19 20:53:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Mylisz sprawy. papierosów drożej sprzedawać nie wolno, bo oszukuje się na
    podatku akcyzowym. Ten jest obliczany od kwoty na pudełku. Omijają to
    wykonując "usługę" otwarcia paczki, ale kilka spraw już było i winnych
    ukarano.

    W wypadku cen sugerowanych, to wiele zależy od umowy cywilnoprawnej z
    producentem. Generalnie można się nią nie przejmować. Z tym, że wbrew
    zdaniu przedmówcy, to producent może się denerwować przede wszystkim, gdy
    sklep będzie zaniżał ceny. Wówczas spadają ceny jego produktów. W każdym
    razie odstępstwo od tej ceny nie jest czynem zabronionym przez ustawę,
    więc może co najwyżej skutkować reperkusjami cywilnymi. No może
    ewentualnie w rażących przypadkach skutkami z ustawy o nieuczciwej
    konkurencji.

  • 4. Data: 2003-10-19 20:58:59
    Od: "grzeda" <g...@c...pl>

    > Konkretnie chodzi mi o papierosy w knajpach.

    Sugerowana to sugerowana...

    pozdr
    PG

  • 5. Data: 2003-10-19 21:05:49
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "grzeda" <g...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Sugerowana to sugerowana...

    Ot i cala odpowiedz...
    Mozesz sprzedawac nawet 10 razy drozej. Jesli masz zbyt... :-))
    KC co prawda reguluje tzw ceny maksymalne - ale w teorii. Praktyce takich
    cen juz nie ma.

  • 6. Data: 2003-10-20 07:02:45
    Od: "Marcin M." <s...@p...onet.pl>

    --
> [...]
    np.
    > 4 zł za usługę - rozpakowanie paczki (której oczywiście nie zamawiam u

    ----------------
    Ja odpowiem,
    jeżeli jeszcze raz będziesz w tej knajpie to poproś o paragon ( fakturę) i
    zapytaj dlaczego nie ma tam pozycji za ktora zaplaciles, tzn usluga! na 100
    % nie będzie .....fajn mine zrobi :-)))
    a co cen fajek to jest to ( chyba) cen ustawowa, a dla knajp sa specjalne
    fajki jest napis "dla gastronomii. i cena np marlboro ma sie nasyepujaca :
    6,10 - 11,10 :-) hehehe

    Marcin pozdr

  • 7. Data: 2003-10-21 00:16:43
    Od: "Michał Matuszczyk" <m...@n...pl>

    dziekuje za odpowiedzi

    MM
    z adresu email usun "-nospam"

  • 8. Data: 2003-10-21 11:38:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Oct 2003, NoMAD wrote:

> [...]
    >+
    >+ Ot i cala odpowiedz...
    >+ Mozesz sprzedawac nawet 10 razy drozej. Jesli masz zbyt... :-))

    Czytałeś post Roberta ?
    W ustawie o podatku akcyzowym i rozporządzeniu do niego jest
    objaśnienie co i jak musi być zrobione aby (wolno było) sprzedać
    drożej.

    >+ KC co prawda reguluje tzw ceny maksymalne - ale w teorii.

    Aplikujesz "syndrom trawniczka" ? :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-10-21 13:38:05
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Czytałeś post Roberta ?
    > W ustawie o podatku akcyzowym i rozporządzeniu do niego jest
    > objaśnienie co i jak musi być zrobione aby (wolno było) sprzedać
    > drożej.

    Dopiero teraz.. :-)

    > Aplikujesz "syndrom trawniczka" ? :)

    A co to takiego? Nie bardzo rozumiem..

    pozdrowienia

  • 10. Data: 2003-10-21 21:10:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Oct 2003, NoMAD wrote:
    [...]
    >+ > >+ KC co prawda reguluje tzw ceny maksymalne - ale w teorii.
    >+ >
    >+ > Aplikujesz "syndrom trawniczka" ? :)
    >+
    >+ A co to takiego? Nie bardzo rozumiem..

    Już zeznaję :)
    Sposób myślenia zaobserwowany przeze mnie pierwszy raz na
    grupie .samochody (i tak mi został w pamięci).
    Działa tak: "w KD zapisano że KD reguluje zasady ruchu
    na drogach publicznych. Trawnik drogą publiczną nie jest,
    więc za parkowanie na trawniku nie można mnie ukarać
    mandatem"
    :)
    W rozumowaniu brakuje: "w oparciu o KD" :)
    Tak jakby z tytułu kilkudziesięciu innych aktów prawnych
    mandat nie przysługiwał :)

    Tak więc sugestia "KC określa ceny maksymalne, ale ten
    przypadek nie zachodzi" nijak NIE świadczy że dane
    ceny MOGĄ być podnoszone :)
    Nie mogą, bo w przypadku o którym mowa stanowi o tym:
    "Ustawa z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów
    i usług oraz o podatku akcyzowym" z późniejszymi
    zmianami oraz akty wykonawcze do tejże ustawy i jej
    zmian !

    >+ pozdrowienia

    Wzajem ! - Gotfryd