    From: "Kossut" <k...@W...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: NOM - problem z rachunkiem (troche dlugie)
    Date: 21 Oct 2003 17:09:11 +0200

    > On Tue, 21 Oct 2003 13:15:50 +0200, Kossut wrote:
    > [to było pod]
    > [a to było nad]
    > >

    > po pierwsze, odpowiadaj POD cytatem, i ten cytat tnij.
    >
    > po drugie, było może bez umowy, ale nie było bez informacji. Były reklamy,
    > informacje, dobrze było wiadomo ile co kosztuje. Inni operatorzy, w
    > liczbie jeden( wtedy była tylko NETIA poza TP i NOM) postawili na obsługę
    > klienta biznesowego, i umowa wiązała się z płaceniem dość wysokiego
    > abonamentu.

    Reklamy? Gdzie? Ja nie mialem przez dwa lata telewizora ani radia, a o
    darmowych miedzymiastowych dowiedzialem się z rozmowy ludzi w sklepie.
    Zadzwoniłem więc kilka razy przez to "ustrojstowo", a kiedy się okazało że po
    miesiącu ani śladu na rachunku - zacząłem dzwonić regularnie. W sumie, gdyby
    zamiast faktury przysłali propozycję podpisania umowy i rozpoczęcia naliczania,
    to byłoby w porządku. Zwyczajnie - promocja się skończyła, i mamy klienta.

    A po drugie - można było dać automat, ktory po wykręceniu numeru mówiłby, że
    jest to usluga płatna w wysokości takiej to a takiej i jeśli nie akceptujesz
    tego to odłóż słuchawkę. A tak to poprostu się ludzi zwyczajnie naciągnęło.

    A po trzecie - wiele osób nigdy nie dostało ani faktury, ani ponaglenia, ani
    pisma z windykacji w związku z korzystaniem w ten sam sposób co ja (znam je
    osobiście!). I to jest to, co sprawia, że pierdzielenie o uczciwym płaceniu
    rachunków NOMowi to fikcja. Bo faktycznie OK: ja płacę, ty płacisz, on płaci. A
    nie - ja płacę i to 600 (choć nie wiem skąd!), a ty mialeś 200 i nie płacisz
    wcale i nikt cię nie nęka. No to k... co jest?!?!
    K.