  • 1. Data: 2003-10-19 21:51:20
    Temat: Czy mozna odzyskać koszty podróży na sprawe w Niemczech?
    Od: "$alam" <m...@w...pl>

    Witam!

    Dostałem wezwanie na sprawę we Frankfurcie n. Odrą w charakterze świadka.

    Moje pytanie brzmi : Czy, gdzie i w jaki sposób mogę się ubiegać o zwrot
    kosztów podróży do w.w. miasta?

    Ewentualnie jakie warunki muszę spełniać??

    Czy w Niemczech w ogóle istnieje taki przepis, żeby zwracać koszty podróży
    świadkom??

    Serdecznie pozdrawiam!!!

  • 2. Data: 2003-10-20 11:03:54
    Od: "mer" <b...@w...de>

    > Dostałem wezwanie na sprawę we Frankfurcie n. Odrą w charakterze świadka.

    Kto wysłał do ciebie to wezwanie?

    mer

  • 3. Data: 2003-10-22 14:52:13
    Od: "$alam" <m...@w...pl>

    Użytkownik "mer" <b...@w...de> napisał w wiadomości

    > Kto wysłał do ciebie to wezwanie?
    >
    > mer

    Witam!

    To wezwanie dotarło do mnie pocztą a nadawcą jest Sekretariat
    Sądu Rejonowego we Frankfurcie n.Odrą. Próbowałem uzyskać informacji
    na temat zwrotu kosztów podróży w dziale prawnym ambasady niemieckiej
    w Warszawie, ale miła pani poleciła mi zadzwonić bezpośrednio do sądu
    i tam zapytać. Miała podejrzenie że mogą mi zwrócić pieniądze za
    przejazd, ale nie dala mi na to żadnych gwarancji ani wskazówek gdzie,
    do kogo i z czym iść.

    Może bedziecie mogli mi jakoś pomóć. Termin 13.11 zbliża sie nie uchronnie.

    Serdecznie pozdrawiam!

    Marcin.

  • 4. Data: 2003-10-23 08:29:33
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    $alam wrote:

> [...]
    > do kogo i z czym iść.
    >
    > Może bedziecie mogli mi jakoś pomóć. Termin 13.11 zbliża sie nie

    Jeśli nie jesteś obywatelem Niemiec to nie masz obowiązku stawiać się w
    tym sądzie. Ale jeśli chcesz to możesz to zrobić

  • 5. Data: 2003-10-23 16:41:13
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-10-23 10:29 Jureq napisał(a):

    >Jeśli nie jesteś obywatelem Niemiec to nie masz obowiązku stawiać się w
    >tym sądzie. Ale jeśli chcesz to możesz to zrobić

    No i co, i już nigdy nie będzie mógł wjechać do Niemiec? Nie wiem, czy
    nie warto jednak spróbować pojechać.
    - Szwejk

    PS. Jeśli pani z ambasady nie wie, to zadzwoń do innej pani, np. w
    konsulacie we Wrocławiu, Poznaniu czy gdzie.

    --
    www.republika.pl/portfoljo (o mnie)
    www.wielkawojna.prv.pl (1914-18)

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam! (Cato)

  • 6. Data: 2003-10-24 06:24:59
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Wojtek Szweicer wrote:

    > No i co, i już nigdy nie będzie mógł wjechać do Niemiec? Nie wiem, czy
    > nie warto jednak spróbować pojechać.

    Nieprawda. Są umowy o pomocy prawnej między Polską i Niemcami i tylko w
    opisany w nich sposób sąd niemiecki powinien to załatwiać.

  • 7. Data: 2003-10-24 12:04:06
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-10-24 08:24 Jureq napisał(a):

    > Nieprawda. Są umowy o pomocy prawnej między Polską i Niemcami i tylko w
    > opisany w nich sposób sąd niemiecki powinien to załatwiać.

    Zgadza się, dlatego autor pyta, jak to załatwić. Jeśli oleje, to po co
    ma mieć potem nieprzyjemności za 5 lat, gdy będzie jechał do Francji
    przez Niemcy a tu jakąś mu sprawę wyciągną, że czegoś nie załatwił?
    - Szwejk

  • 8. Data: 2003-10-26 09:31:01
    Od: "$alam" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Wojtek Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zgadza się, dlatego autor pyta, jak to załatwić.
    > - Szwejk

    No właśnie - jak załatwić zwrot kosztów podróży, czy ktoś wie???