  • 21. Data: 2004-01-13 07:02:25
    Temat: Re: NOM - co moga zrobic ?
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    13 Jan 2004 06:56:53 +0100, na pl.soc.prawo, k...@p...onet.pl
    napisał(a):

    > Jaki kur** kombinator !! Przeciez chcialem zaplacic. Tylko nie na raz.
    > Napisalem do nich o rozlozenie na miesieczne raty i w efekcie bym splacil przez
    > 9 miesiecy ( tyle ile dzwonilem przez 1044 ). Rachunek byl duzo. Na raz bym nie
    > splacil. A oni napisali, ze sie zgadzaja na 4 raty !! Naszczescie nie zaplace ;)

    Ano taki *że kombinujesz jak nie zapłacić !!!*
    Jeżeli nie odpowiadały ci raty ustalone przez NOM - to trzeba było im
    napisać pismo z twoją propozycją i zacząć płacić w/g twojej propozycji.
    Sprawa w takiej sytuacji na pewno nie trafiła by do firmy windykacyjnej.
    Inna sprawa - nie zauważyłeś przypadkiem, że to NOM kredytował cię aż przez
    9 m-cy.

    Mieczysław

  • 22. Data: 2004-01-13 07:05:37
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    napisał(a):

    > Naszczescie nie zaplace ;)

    A potem jak komornik zacznie egzekwować należność + odsetki + koszty
    komornicze - to nie pisz na grupę co w tej sytuacji zrobić.

    Mieczysław

  • 23. Data: 2004-01-13 08:50:19
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Zwroc sie do SLD, ze placiles na autostrady, a nie mozesz kozystac.

    Ale co to ma wspolnego ? Dzwoniac przez NOM korzystal z uslug, za ktore
    powinien byl zaplacic. A probuje sie wymigac.

  • 24. Data: 2004-01-14 14:50:09
    Od: "Michał" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Nie musisz płacić:
    1. Nie upoważniłeś NOM do wystawienia faktury na twoje nazwisko
    2. Tylko z TPsa podpisales umowe i to ich broszka, żeby
    się rozliczać.
    3. Nie musiałeś wcale być świadomy że ten akurat prefix to jest NOM
    bo TPsa cie o tym nie poinformowała w swoim cenniku.

    Zdrówko

  • 25. Data: 2004-01-15 11:30:33
    Od: "Michał Wieczorek" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    To całe wysyłanie faktur (bezprawne zresztą) przez NOM to szukanie naiwnych.
    Uzytkownik telefony TPsy nie ma obowiązku wiedzieć, że jakiś prefiks, o którym
    nigdy nie był poinformowany przez TPse w żadnym cenniku ani regulaminie,
    jest prefiksem, za który trzeba zapłacić osobno innej firmie.
    Bardzo mi przykro, że NOM nic nie może poradzić, ale to niestety wina organów
    tworzących przepisy i rozporządzenia, które trudno realizować lub które są
    niemożliwe do realizacji.
    Każdy abonament Telekomunikacji Polskiej podpisywał umowę, że chce korzystać
    z usług tej firmy i będzie płacił za usługi udostępniane przez tą firmę (TĄ A
    NIE JAKĄŚ INNĄ, BO TP S.A. ZAWARŁA "POROZUMIENIE") !!!
    W porządku, TP S.A. ma prawo zawrzeć porozumienie z NOM ale niech się z niego
    rozlicza TP S.A. i NOM.
    Poza dyskusją jest fakt, że aby świadczyć usługi telekomunikacyjne
    bezwzględnie trzeba zawrzeć umowę o świadczenie takich usług. Nie może zrobić
    tego ZA MNIE TP S.A. !!! Abonenci TP S.A. mogą płacić tylko i wyłącznie
    firmie TP S.A. (TP S.A. może rozliczyć się z NOMem i ewentualnie wtedy
    obciążyć swoich abonentów, ale widać, że komuś zależało na wrobieniu NOMu
    poprzez śmieszna rozporządzenie)
    Wyobraźmy sobie absurdalną sytuację, że nagle dostajemy po kilka faktur (od
    plusa, ery, idei i wielu innych sieci także zagranicznych), z informacją że
    TP S.A. podpisała porozumienie i mamy tak płacić.
    Jeżeli komuś choć troche zależy na wykazaniu bezsensowności tworzonych u nas
    przepisów, to nie powinien płacić. Niech za taką głupotę odpowiadają jej
    autorzy - DLA ZASADY.

  • 26. Data: 2004-01-15 11:33:13
    Od: "Michał Wieczorek" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dostawca usług może TYLKO po naszym pisemnym upoważnieniu wystawiać faktury
    bez podpisu. Inna sytuacja wymaga złożenia doniesienia o złamaniu prawa.
    Przykre (dla NOM) ale niestety takie prawo mamy i ktoś je stworzył.

  • 27. Data: 2004-01-15 12:24:43
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 15 Jan 2004 11:33:13 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, Michał Wieczorek
    napisał(a):

    > Dostawca usług może TYLKO po naszym pisemnym upoważnieniu wystawiać faktury
    > bez podpisu. Inna sytuacja wymaga złożenia doniesienia o złamaniu prawa.
    > Przykre (dla NOM) ale niestety takie prawo mamy i ktoś je stworzył.

    A skąd to wiziąłeś mądralo ? AFAIK: Operatorzy telekomunikacyjni są
    zwolnieni z uzyskiwania podpisu na fakturze odbiorcy i mogą ją wystawiać
    bez upoważnienia.

    Mieczysław

  • 28. Data: 2004-01-15 14:38:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Jan 2004, Michał Wieczorek wrote:

    >+ Dostawca usług może TYLKO po naszym pisemnym upoważnieniu wystawiać faktury
    >+ bez podpisu.

    Poproszę podstawę prawną.
    Z tytułu "zainteresowania własnego" przeczytałem kilkakroć zarówno
    ustawę jak i rozporządzenia ds. faktur - ale rzeczywiście jest to
    jeden z trudniejszych aktów, może nadto coś przeoczyłem i w ogóle
    się nie znam: konkretnie, to jaki przepis wyłącza zwolnienie
    od obowiązku podpisywania f-ry - konkretnie to mam na myśli
    z rozp. ds. f-ry, 22 marca 2002r:
    ++++
    2. Faktury wystawiane:
    [...]
    3) nabywcom, na których rzecz dokonywana jest sprzedaż: energii
    elektrycznej i cieplnej, gazu przewodowego, usług telekomunikacyjnych i
    radiokomunikacyjnych oraz usług wymienionych w poz. 105 i poz. 125-128
    załącznika nr 3 do ustawy,

    - mogą nie zawierać danych określonych w § 35 ust. 1 pkt 2 i 13
    [...sprawdź co to jest ów pkt 2 i 13 :>...]
    dotyczących nabywcy, a podpis osoby uprawnionej do wystawiania faktur może
    być zastąpiony na fakturach wystawianych nabywcom, o których mowa w pkt 3,
    danymi umożliwiającymi identyfikację tej osoby.
    ----

    ...no bo o to że pisałeś z całą pewnością:

    >+ Inna sytuacja wymaga złożenia doniesienia o złamaniu prawa.

    ...tylko na podstawie "słyszałem że wydaje mi się" nie śmiem cię
    podejrzewać.

    >+ Przykre (dla NOM) ale niestety takie prawo mamy i ktoś je stworzył.

    Które prawo, sprawdzimy kto się pod nim podpisał ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (DG - KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 29. Data: 2004-01-15 14:47:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Jan 2004, Michał Wieczorek wrote:
    [...]
    >+ Poza dyskusją jest fakt, że aby świadczyć usługi telekomunikacyjne
    >+ bezwzględnie trzeba zawrzeć umowę o świadczenie takich usług.

    Jest gdzieś wymóg formy ?
    Nie, nie wykluczam, może być np. w prawie telekomunikacynym.
    Ale "tak w ogóle" K.C. dopuszcza zawarcie umowy "przez domniemanie"
    (jak mi każesz w hipermarkecie podpisać umowę *nim* wezmę coś
    z półki to....), więc rad bym się douczyć :), a nuż się przyda
    wiedzieć...

    >+ Nie może zrobić tego ZA MNIE TP S.A. !!!

    Owszem. Ale jak mi powiesz że nie może tego zrobić *za NOM*
    to nie uwierzę ;)

    >+ Abonenci TP S.A. mogą płacić tylko i wyłącznie firmie TP S.A.

    Znaczy - jak za cokolwiek płacę ajentowi/agentowi/obsługującemu
    zlecenie to popełniam przestępstwo ??
    Tylko pisz szybko, bo za dwie godziny ma przyjść agent od
    ubezpieczania nieruchomości - a nuż mam mu powiedzieć że
    "płacić mogę tylko PZU" !

    [...]
    >+ Wyobraźmy sobie absurdalną sytuację, że nagle dostajemy po kilka faktur (od
    >+ plusa, ery, idei i wielu innych sieci także zagranicznych), z informacją że
    >+ TP S.A. podpisała porozumienie i mamy tak płacić.

    Jakbym dzwonił przez 0-600 czy 0-500 to może bym się i bardzo
    nie zdziwił ;)

    >+ Jeżeli komuś choć troche zależy na wykazaniu bezsensowności tworzonych u nas
    >+ przepisów, to nie powinien płacić. Niech za taką głupotę odpowiadają jej
    >+ autorzy - DLA ZASADY.

    Dobrze wiesz że oni nie odpowiedzą.
    Bo o tym że mamy prawo tu i ówdzie na głowie postawione nie będę
    dyskutował - jako iż zwyczajnie się zgadzam... :(

    pozdrowienia, Gotfryd