  • 1. Data: 2004-01-10 09:05:06
    Temat: zwrot za fakturę korygującą
    Od: "Radek " <g...@g...pl>

    Witam Szanownych grupowiczów,

    Mam taki problem:
    Prowadzę działalność gospodarczą jednoosobową. Kupowałem towar w hurtowni,
    który okazał się nie tym co powinno być. Po półtorej miesiąca hurtownia
    zgodziła się wystawić mi fakturę korygującą za zwrot towaru. Twierdzi jednak,
    że nie może mi wydać pieniędzy, tylko mogę za równowartość kwoty z faktury
    korygującej kupić u nich towary. Mam zatem takie pytanie: czy hurtownia może
    uzalezniać zwrot pieniędzy od tego, czy kupię u nich towar? Czy faktycznie
    nie mogę odebrać pieniędzy? Wydaję mi sie, że nie, ale na 100% pewny nie
    jestem. Jeżeli nie może tak postąpić, to co ja moge zrobić? Czy np wezwać
    Policję, a jeśli tak to na jakiej podstawie? Próby oszustwa, wyłudzenia
    pieniędzy, czy jakiejś innej? W jaki sposób mogę wymusić na hurtowni zwrot
    pieniędzy?

    Pozdrawiam

    Radek Biadoń

  • 2. Data: 2004-01-10 09:15:23
    Temat: Re: zwrot za fakturę korygującą
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sat, 10 Jan 2004 09:05:06 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, Radek napisał(a):

> [...]
    > który okazał się nie tym co powinno być. Po półtorej miesiąca hurtownia
    > zgodziła się wystawić mi fakturę korygującą za zwrot towaru.

    A masz tą fakturę korygującą ?
    Warunkowanie zakupu innego towanu *moim zdaniem* jest bezpodstawne *o ile
    nie miałeś jakiegoś zapisu w ewentualnej umowie z nimi*.
    Jeżeli tak - to policja nie ma tu nic do rzeczy. Musisz ich wezwać do
    zapłaty - a razie odmowy - wnisek do sądu o nakaz płatniczy.

    Mieczysław

  • 3. Data: 2004-01-10 09:57:24
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > Prowadzę działalność gospodarczą jednoosobową. Kupowałem towar w hurtowni,
    > który okazał się nie tym co powinno być.

    > A masz tą fakturę korygującą ?
    > Warunkowanie zakupu innego towanu *moim zdaniem* jest bezpodstawne

    Niekoniecznie bezpodstawne. Kupujacy dal nam za malo informacji. Jesli
    przyjecie zwrotu towaru bylo jedynie dobra wola hurtowni to maja prawo
    zgodzic sie pod takim walsnie warunkiem. Jesli kupujacemu nie odpowiadaja te
    warunki moze towaru nei zwrocic. Zalezy o co chodzilo z tym, ze towar okazal
    sie byc nie tym czym powinien. Jesli klient kupil przewod UTP a po poltora
    miesiaca uznal, ze jednak chcialby przedow STP w miejsc, w ktorym kladzie
    kable a na fakturze bylo wyraznie napisane, ze jest to UTP to postawa
    hurtownika w takim przypadku wydawalaby sie jak najbardziej na miejscu.
    Czekamy wiec na wyjasnienie, co znaczy zdanie, kotrym sie tak
    zainteresowalem.

  • 4. Data: 2004-01-10 10:17:51
    Temat: Re: zwrot za fakture korygującą (was: zwrot za fakturę korygującą)
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sat, 10 Jan 2004 10:57:24 +0100, na pl.soc.prawo, Piwek napisał(a):

    > Niekoniecznie bezpodstawne. Kupujacy dal nam za malo informacji. Jesli
    > przyjecie zwrotu towaru bylo jedynie dobra wola hurtowni to maja prawo
    > zgodzic sie pod takim walsnie warunkiem.
    I taki właśnie warunek powinni by byli wpisać w fakturze korygujące.
    Właściwie to wtedy - w momencie odbierania towaru i wystawiania faktury
    korygującej powinno to być od razu załatwione - faktura korygująca mogłaby
    być z tytułu zwrotu jednego i pobrania innego materiału.
    Ale jeżeli wystawili fakturę korygującą potwierdzającą zwrot towaru i nie
    ma w niej warunku wymiany - to *moim zdaniem* stanowi ona podstawę do
    żądania zwrotu zapłaconej za zwrócony towar kwoty.

    Chętnie poznałbym inne opinie

    Mieczysław

  • 5. Data: 2004-01-10 10:31:10
    Temat: Re: zwrot za fakture koryguj?c? (was: zwrot za fakture koryguj?c?)
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Ja zrozumialem to tak, ze faktura korygujaca nie zostala jeszcze wystawiona.
    Radek napisal, ze hurtownia zgodzila sie wystawic f. korygujaca ale nie
    pisal nic o tym, ze zostala juz wystawiona. Jak znam zycie to zadzwonil i
    sie zapytal czy jest taka mozliwosc a w hurtowni mu powiedzieli ok prosze
    przywiezc towar my wystawimy fakture korygujaca pod warunkiem, ze wezmie pan
    na ta sama kwote inny towar.

  • 6. Data: 2004-01-10 10:43:44
    Temat: Re: zwrot za fakture koryguj?c?
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sat, 10 Jan 2004 11:31:10 +0100, na pl.soc.prawo, Piwek napisał(a):

> [...]
    > przywiezc towar my wystawimy fakture korygujaca pod warunkiem, ze wezmie pan
    No w takiej sytuacji to faktycznie nie ma wyboru.
    BTW : Ciekawe, że potzrebował aż póltora miesiąca na zorientowanie się, że
    towar "...okazał się nie tym co powinno być."

    Mieczysław

  • 7. Data: 2004-01-10 10:48:31
    Od: "Radek " <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Faktury korygującej jeszcze nie posiadam,
    w hurtowni powiedzieli, że zostanie ona dopiero wystawiona, kiedy do nich
    przyjdę.
    Jeśli chodzi o sytuację zakupu, to była ona dość nietypowa.
    Kupowałem towar, w domu stwierdziłem, że w opakowaniu tego towaru po prostu
    nie ma. Po kilku wysłanych e-mailach i wykonanych telefonach m.in. do
    producenta, w tym po ostrzeżeniach, że opiszę całą sytuację w portalach i
    usenecie oraz straszeniu Policją z tytułu skierowania sprawy o oszustwo
    producent zgodził się wystawic hurtowni fakturę korygująca , a hurtownia mi.
    Zatem wydaje mi się, że przyjęcie zwrotu towaru nie było dobrą wolą hurtowni.
    alke tak mi się wydaje, pewności nie mam.

    Radek

  • 8. Data: 2004-01-10 11:34:06
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sat, 10 Jan 2004 10:48:31 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, Radek napisał(a):

> [...]
    > Zatem wydaje mi się, że przyjęcie zwrotu towaru nie było dobrą wolą hurtowni.
    > alke tak mi się wydaje, pewności nie mam.

    Co to znaczy, że "...tego towaru po prostu nie ma." - był inny czy w ogóle
    w paczce nic nie było ?
    Dlaczego w takim razie czekałeś aż póltora miesiąca z reklamacją?
    A jak kupowałeś - bezpośrednio w hurtowni czy np.: przez przesyłkę
    pocztową, kurierską itp?
    Czy opakowanie było oryginalne - zabezpieczone przez producenta ?

    Jak widzisz wiele elementów jest tu ważnych - o których nic nie napisałeś -
    żeby móc dać konkretną odpowiedź.

    Ale na podstawie tego co napisałeś :
    Domyślam się, że w opakowaniu był inny nie zamówiony towar.
    W takim przypadku - *o ile jesteś w stanie udowodnić co zamawiałeś* - mogą
    ci zaproponować dostarczenie tego co zamawiałeś. Moim zdaniem w takim
    przypadku *musisz* przyjąć *zamawiany* towar. Nie mogą cię natomiast zmusić
    do odebrania czegoś innego.

    Mieczysław

  • 9. Data: 2004-01-10 16:04:29
    Od: "Radek " <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mieczyslaw <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > ci zaproponować dostarczenie tego co zamawiałeś. Moim zdaniem w takim
    > przypadku *musisz* przyjąć *zamawiany* towar. Nie mogą cię natomiast zmusić

    Dokładnie rzecz ujmując, w paczce była deska z odważnikiem, żeby zgadzała się
    waga paczki. Od spodu była przyklejona druga taśma (na pierwszy rzut oka było
    to niezuważalne). Na 90% towar został podmieniony u producenta. Paczka była
    kupowana bezpośrednio i po prostu przy odbiorze nie była rozpakowywana, bo
    nigdy by mi do głowy nie przyszło, że coś takiego mógłbym w paczce zastać.
    Nie czekałem z reklamacją, tego samego dnia pojechałem do hurtowni, ale cała
    sprawa wyjaśniała się pomiędzy mną, hurtownią, a producentem 1,5 miesiąca.

    Pozdrawiam

    Radek

  • 10. Data: 2004-01-10 16:58:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Radek " <g...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    Zakładając, że hurtownia uznaje Twoje twierdzenie, że paczka była pusta -
    bo obowiązku takiego wcale nie ma - to wówczas nie ma prawa uzależnić
    zwrotu pieniędzy od dokonania u nich zakupu. Natomiast z uwagi na fakt, że
    udowodnienie faktu, co tak naprawdę było w paczce wydaje mi się
    kłopotliwe,. to ja bym raczej szedł z nimi na ugodę, bo jak usztywnią
    stanowisko, to nie będziesz w stanie udowodnić, że tam była ta deska z
    odważnikiem.