  • 1. Data: 2004-01-09 21:07:35
    Temat: JOKE ???Witamy w Polsce
    Od: "wieols" <w...@z...pl>

    Witam,

    Welcome to Poland !

    - Dzien dobry!

    - Dzien dobry. Dobrze sie lecialo?

    - Dziekuje, bardzo wygodnie.

    - No pewnie, LOT teraz ma Boeingi, to nie to co kiedys. Paszporcik
    poprosze.

    - Prosze bardzo.

    - O, polski! Przynajmniej jeden, co wie, ze trzeba miec polski. Nie ma
    pan pojecia ile my klopotu mamy z tymi, co wjezdzaja na amerykanskich,
    a potem mowia, ze nie wiedzieli i musza wyrabiac polskie. Ale pan jest
    w porzadku.

    - Bardzo mi milo.

    - Cel przyjazdu?

    - Do rodziny. Matke tu mam i brata.

    - Srodki finansowe na pobyt pan posiada?

    - Posiadam.

    - Prosze okazac.

    - Prosze bardzo.

    - O, karty kredytowe! Amex Gold i Gold Visa - Znaczy, pan wyplacalny?

    - Chwala Bogu, nie narzekam.

    - A rachuneczki jak pan placi?

    - Jakie rachuneczki?

    - No, te co miesiac, z kart kredytowych?

    - Normalnie, przelewem.

    - Znaczy, skad przelewem?

    - Normalnie, z konta.

    - A gdzie to konto?

    - Normalnie, w banku.

    - A w jakim banku?

    - Chase Manhattan.

    - Oddzial w Warszawie?

    - Nie, w Nowym Jorku.

    - A ma pan zezwolenie na posiadanie konta za granica?

    - Jakie zezwolenie?

    - Z NBP.

    - A co to jest NBP?

    - Pan co, wczorajszy? Narodowy Bank Polski. No, jak pan nie ma, to
    klopot.

    - Jaki klopot?

    - No, niestety, pan jest zatrzymany do wyjasnienia jako podejrzany o
    prowadzenie nielegalnych operacji walutowo-dewizowych za granica?

    - Jakich operacji? Przeciez to moje zwykle konto!

    - No wlasnie. A konta za granica bez zezwolenia NBP miec nie wolno.
    Staszek, daj kajdanki!

    - Ja jestem obywatelem Stanow Zjednoczonych! Zadam natychmiastowego
    kontaktu z moim konsulem!

    - Eee tam. Paszport polski, miejsce urodzenia Warszawa, kraj opuscil w
    1982 roku, syn Andrzeja i Ernestyny z Kowalskich, o zwolnienie z
    obywatelstwa sie nie ubiegal - wszystko jak wol tu w komputerze stoi.
    Znaczy, obywatel Polski na suwerennym terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej. Zaden konsul nic tu do pana nie ma.

    - To jest bezprawie!!!

    - Eee tam, jakie bezprawie. Bezprawie to bylo za komuny. Teraz
    wszystko jest calkowicie zgodne z prawem. Ustawa karno-skarbowa. No,
    ale dlugo pan nie bedzie siedzial, najwyzej pol roku, do sprawy. Sady
    tych z USA lekko traktuja, bo nie wiedzieli. Nikt jeszcze wiecej jak
    trzy lata nie dostal. Jak sie pan przyzna do winy, to moze nawet dadza
    wyrok z zawieszeniem. Ale, ale... tu cos jeszcze jest. W Ludowym
    Wojsku Polskim pan sluzyl?

    - Nie sluzylem.

    - Zwolniony?

    - Nie, wyjechalem.

    - Uuu, to niedobrze. Staszek, zadzwon po Zandarmerie Wojskowa!
    Fatalnie sie dzisiaj panu sklada, rodaku. Artykul 224 ustawy o
    powszechnym obowiazku obrony RP, w polaczeniu z artykulem 228.
    Samowolne przebywanie za granica w celu trwalego uchylenia sie od
    sluzby wojskowej. Trzy do pieciu lat. Na to nie daja zawieszenia.

    - Ale to bylo dwadziescia lat temu! Poza tym Polska jest teraz w NATO.

    - To co, ze jest w NATO? To znaczy, ze juz mozna sie od wojska
    uchylac? Glupie zarty sie pana trzymaja. Porzadek przeciez musi byc!
    Raczki prosze...

    - Ale przedawnienie...

    - Niestety, rodaku. To sie nie przedawnia. Artykul 243.2 -
    przedawnienie scigania i wyrokowania w sprawach o uchylenie sie od
    sluzby wojskowej nie biegnie podczas samowolnego pobytu sprawcy za
    granica. Przykro mi. Wyprowadzic go! O walizeczki niech sie pan nie
    martwi - rodzina moze odebrac miedzy dwunasta a czternasta trzydziesci.
    - Nastepny!!! Dzien dobry! Dobrze
    sie lecialo? Paszporcik poprosze...

    Czy ten, w założeniu, dowcip mógłby się stać rzeczywistością.

    wieols

  • 2. Data: 2004-01-09 21:16:04
    Temat: Re: JOKE ???Witamy w Polsce
    Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl>

    wieols wrote:

    > - No wlasnie. A konta za granica bez zezwolenia NBP miec nie wolno.

    [ciach]

    > Czy ten, w założeniu, dowcip mógłby się stać rzeczywistością.

    W tym fragmencie to bzdura, albo żart z brodą.

    --
    www.franek.strzelecki.prv.pl

  • 3. Data: 2004-01-09 21:28:03
    Od: "[edymon]" <e...@S...pl>

    Użytkownik Marek Strzelecki napisał:

    > W tym fragmencie to bzdura, albo żart z brodą.

    No wlasnie od jakiegos czasu wolno...

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka

  • 4. Data: 2004-01-10 10:11:34
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pemakai "wieols" kemenangan <09 sty 2004> menyalin :

    > Czy ten, w założeniu, dowcip mógłby się stać rzeczywistością.

    makabra, ale zezwolenia z NBP juz nie trzeba

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 5. Data: 2004-01-10 16:54:25
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 2004-01-09 22:07, wieols wrote:
> [...]

    > pan pojecia ile my klopotu mamy z tymi, co wjezdzaja na amerykanskich,
    > a potem mowia, ze nie wiedzieli i musza wyrabiac polskie. Ale pan jest

    [...]
    > - Ja jestem obywatelem Stanow Zjednoczonych! Zadam natychmiastowego
    > kontaktu z moim konsulem!

    http://travel.state.gov/dualnationality.html

    The U.S. Government recognizes that dual nationality exists but does not
    encourage it as a matter of policy because of the problems it may cause.
    [...]
    However, dual nationals owe allegiance to both the United States and the
    foreign country. They are required to obey the laws of both countries.
    Either country has the right to enforce its laws, particularly if the
    person later travels there.

    W skrócie, posiadanie podwójnego obywatelstwa to zły pomysł.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    The English have no respect for their language, and will not teach their