  • 1. Data: 2004-01-10 07:42:40
    Temat: NOM - co moga zrobic ?
    Od: "kuba" <k...@p...onet.pl>

    NOM przyslal mi jakies oplaty za rozmowy miedzystrefowe. Nie zaplacilem, bo
    chcieli wszystko naraz do zaplaty. Gdy napisalem pismo o rozlozenie na raty
    miesieczne i wg billingu bede placil co miesiac kwote za kazdy miesiac.
    Otrzymalem odpowiedz, ze zgadadzaja sie na zaplacenie w 4 ratach i kazali
    podpisac cos i odeslac. Olalem ich i nie podpisalem i nic nie odsylalem. Teraz
    zlozyli moje dane do jakiejs firmy do sciagania dlugow. Chcialbym im zalozyc
    sprawe o rozpowszechnianie moich danych osobowych oraz z jakiej racji mam im
    placic, skoro nie podpisalem zadnej umowy, nie otrzymalem zadnego regulaminu i
    cennika. Co mam zrobic z nimi ( NOM & firma windykacyjna ) by sie odczepili i
    nie zawracali wiecej glowy ?

  • 2. Data: 2004-01-10 07:57:03
    Temat: Re: NOM - co moga zrobic ?
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "kuba" <k...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:0163.000003f5.3fffacf0@newsgate.onet.pl

    > [...................]
    > (...)oraz z jakiej racji mam im
    > placic, skoro nie podpisalem zadnej umowy, nie otrzymalem zadnego
    > regulaminu i cennika.

    To dlaczego skuszony niższą ceną świadomie wybierałeś
    ich prefiks i korzystałeś z ich usługi?.

    > Co mam zrobic z nimi ( NOM & firma windykacyjna )
    > by sie odczepili i nie zawracali wiecej glowy ?

    Co zrobić?, no to co *każdy odpowiedzialny człowiek*
    *musi zrobić* , czyli *zapłacić za to z czego się korzystało*

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Śmierć - to kres mych poszukiwań.

  • 3. Data: 2004-01-10 08:08:35
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    10 Jan 2004 08:42:40 +0100, na pl.soc.prawo, kuba napisał(a):

> [...]
    > cennika. Co mam zrobic z nimi ( NOM & firma windykacyjna ) by sie odczepili i

    Jeżeli faktycznie masz zadłużenie to zapłacić.
    To Twoja wina, że nie podpisałeś propozycji rozłożenia na raty - a skoro
    korzystałeś - to płacz i płać.
    Mieczysław

  • 4. Data: 2004-01-10 08:32:28
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

    > podpisac cos i odeslac. Olalem ich i nie podpisalem i nic nie odsylalem.
    Teraz
    > zlozyli moje dane do jakiejs firmy do sciagania dlugow. Chcialbym im
    zalozyc

    Co ciekawe ja zaplacilem, a tez dostalem pismo od ich firmy windykacyjnej
    z wezwaniem o zaplate, 13 PLN we wrzesniu 2002 :-)))
    Chyba szukaja glupich ktorzy powyrzucali dowody wplaty hm.. :-)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl
    tel., sms: 602 461 806, http://www.konta.pl

  • 5. Data: 2004-01-10 10:55:05
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Jeżeli faktycznie  masz zadłużenie to zapłacić.
    > To Twoja wina, że nie podpisałeś propozycji rozłożenia na raty - a skoro

    Mi ta propozycja rozlozenia na 4 raty takiej sumy nie pasowala. Nie zgodzilbym
    sie nigdy na taka propozycje. Skoro dzwonilem pare miesiecy, to sie domagam
    zaplaty co miesiac. Jak nie chcieli, to nie. Ja nie zaplace. Ciekaw jestem co
    sad na to.

  • 6. Data: 2004-01-10 11:00:22
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    Witam!

> [...]
    > placic, skoro nie podpisalem zadnej umowy, nie otrzymalem zadnego regulaminu

    Wbrew powszechnej opinii do rozpowszechniania danych osobowych nie zawsze
    konieczna jest zgoda ich właściciela. Wystarczy, ze zajdzie chociaz jeden z
    ponizszych warunków:

    Art. 23 ustawy o ochronie danych osobowych:

    1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:

    1) osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba że chodzi o usunięcie
    dotyczących jej danych,

    2) zezwalają na to przepisy prawa,

    3) jest konieczne do realizacji umowy, gdy osoba, której dane dotyczą, jest jej
    stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia koniecznych działań przed
    zawarciem umowy,

    4) jest niezbędne do wykonania określonych prawem zadań realizowanych dla dobra
    publicznego,

    5) jest niezbędne do wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów
    administratorów danych, o których mowa w art. 3 ust. 2, lub osób trzecich,
    którym są przekazywane te dane - a przetwarzanie danych nie narusza praw i
    wolności osoby, której dane dotyczą.

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 7. Data: 2004-01-10 13:48:45
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    > zaplaty co miesiac. Jak nie chcieli, to nie. Ja nie zaplace. Ciekaw jestem
    co
    > sad na to.

    A sąd na to nakaz zapłaty plus koszty sądowe:-)

    HaNkA

  • 8. Data: 2004-01-10 15:36:19
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

> [...]
    zgodzilbym
    > sie nigdy na taka propozycje. Skoro dzwonilem pare miesiecy, to sie

    To się nazywa 'wishful thinking' i nie ma nic wspólnego z zasadami prawa.

    --
    SQLwysyn

  • 9. Data: 2004-01-11 02:37:05
    Od: k...@p...onet.pl

    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > co
    >
    > A sąd na to nakaz zapłaty plus koszty sądowe:-)
    >
    > HaNkA

    A jak by tobie nagle przyszedl rachunek np z Plus GSM ( chociaz nie masz tam
    komorki ) i kaza zaplacic.

    Sad by wydal orzeczenie, ze nie ma sprawy wcale i NOM bylby przegral. Te
    rozmowy moglby byc darmowe. Kto mnie powiadomil, ze one beda platne ? Nie
    podpisalem zadnej umowy z NOMem. Czemu potem wprowadzili umowy na prefix ?
    Czyzby sami wiedzieli, ze to niezgodne z prawem bez umowy ?

  • 10. Data: 2004-01-11 07:36:49
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    11 Jan 2004 03:37:05 +0100, na pl.soc.prawo, k...@p...onet.pl
    napisał(a):

> [...]
    > podpisalem zadnej umowy z NOMem. Czemu potem wprowadzili umowy na prefix ?
    > Czyzby sami wiedzieli, ze to niezgodne z prawem bez umowy ?

    Jesteś niezły kombinataor !!!! Chyba nie znajdziesz pomocy tutaj bo ta
    grupa nie pomaga w oszustwach, wyłudzeniach itp.

    A co to powyższego - Plus musiałby udowodnić, że masz telefon.
    A NOM potrafi udowodnić, że korzystałeś z usług wybierając odpowiedni
    perfix. Skąd twierdzenie, że korzystanie z perfiksu bez umowy nie jest
    zgodne z prawem ? Ty miałeś *możliwość wyboru* -jak nie miałeś umowy a
    uważasz że powinna być - *to po co wybierałeś ten perfiks*.
    Wszystko to *mocno pachnie próbą naciągania*.
    Dla mnie EOT.

    Mieczysław